The Balvenie Distillery
The Balvenie Distillery
Hallo,
eind Mei vertrekken we voor een 14daagse trip door Schotland. Nu stond er ook een Distellerij bezoek bij Balvenie op het programma.
Kreeg echter vandaag een mail van hun:
We are looking forward to welcoming you to Balvenie soon, unfortunately we have suffered a loss of operation within our Maltings. Although you will still be able to visit the malting floor it will be empty due to a mechanical breakdown. We will however endeavour not to let this impede your overall enjoyment of our Balvenie Tour.
Apologies we do not offer discounted tours so if you wish to change your reservation to an available tour in July please do not hesitate to contact me.
Zou het nog de moeite zijn om deze Distellerij te bezoeken. Het is sowieso al vrij kostelijk (€75 per persoon)
Of zou ik overschakelen op een ander bezoek ?
MVG
Bram
eind Mei vertrekken we voor een 14daagse trip door Schotland. Nu stond er ook een Distellerij bezoek bij Balvenie op het programma.
Kreeg echter vandaag een mail van hun:
We are looking forward to welcoming you to Balvenie soon, unfortunately we have suffered a loss of operation within our Maltings. Although you will still be able to visit the malting floor it will be empty due to a mechanical breakdown. We will however endeavour not to let this impede your overall enjoyment of our Balvenie Tour.
Apologies we do not offer discounted tours so if you wish to change your reservation to an available tour in July please do not hesitate to contact me.
Zou het nog de moeite zijn om deze Distellerij te bezoeken. Het is sowieso al vrij kostelijk (€75 per persoon)
Of zou ik overschakelen op een ander bezoek ?
MVG
Bram
0 x
Re: The Balvenie Distillery
Bij ons was de malting vloer ook niet in operatie (okt 2015), maar daardoor konden we ook op de vloer lopen waar normaal de gerst gedroogd wordt. Voor de rest blijft de tour de moeite waard. Je komt namelijk ook bij de cooperage en in het warehouse. Wij deden alleen een iets goedkopere versie.
Btw, word ook even lid van Warehouse24 via de website wanneer je dat nog niet bent. Levert je een extra dram op.
Btw, word ook even lid van Warehouse24 via de website wanneer je dat nog niet bent. Levert je een extra dram op.
1 x
Gewoon gaan. Ook zonder malting floor is dit een van de betere, zo niet beste tour in Speyside.
Wat me trouwens verbaast is dat je 75 euro betaalt voor een tour? Ze hebben op hun website namelijk maar een optie en die kost 35 pond.
Wat me trouwens verbaast is dat je 75 euro betaalt voor een tour? Ze hebben op hun website namelijk maar een optie en die kost 35 pond.
0 x
thijs100 schreef:Gewoon gaan. Ook zonder malting floor is dit een van de betere, zo niet beste tour in Speyside.
Excuses het is inderdaad 35 pond per persoon. Dus 70 pond voor mij en mijn vrouw
1 x
Wat eerder ook al gezegd is, alsoluut door laten gaan, ga je geen seconde spijt van krijgen 
1 x
Melchior
The taste of water increases dramatically when adding large amounts of whisky to it.
The taste of water increases dramatically when adding large amounts of whisky to it.
Balvenie is 1 van de beter Tours, zonder maltings ook zeker de moeite waard.
Alhoewel het wel een meerwaarde is normaal
Alhoewel het wel een meerwaarde is normaal
0 x
- TurboMcKwek
- Forum goeroe

Ben in januari bij The Balvenie wezen kijken, erg leuke, informatieve, tour inderdaad. Malt Floor was die dag weer in gebruik genomen. Gelukje gehad dus. Warehouse dram (als member) was ook geen misselijke trouwens, was een oudje ergens tussen de 30 en 40 jaar (vergeten
). Moet wel zeggen dat het tevens de meest commerciële tour is geweest die ik heb gedaan in Speyside (heb alle grote blendfabrieken overgeslagen), niet erg, maar bijv. Springbank heeft veel meer authenticiteit te showen. Anyway, will return one day. 

0 x
2 ∞ & →
-
Travel4Reasons
- Actief lid

Hallo Bram,
The Balvenie is hoe dan ook de moeite waard. Het is een uitgebreide en persoonlijke tour met een kundige gids.
Als je toch in de buurt bent, bezoek ook The Cooperage (Vatenmakerij). Voor £ 3,50 pp heb je een leuke en verassende tour als extra aanvulling op een distilleerderijbezoek. Ook Aberlour is zeer de moeite waard, maar net als The Balvenie, erg populair en dus snel uitverkocht.
Doe er je voordeel mee.
The Balvenie is hoe dan ook de moeite waard. Het is een uitgebreide en persoonlijke tour met een kundige gids.
Als je toch in de buurt bent, bezoek ook The Cooperage (Vatenmakerij). Voor £ 3,50 pp heb je een leuke en verassende tour als extra aanvulling op een distilleerderijbezoek. Ook Aberlour is zeer de moeite waard, maar net als The Balvenie, erg populair en dus snel uitverkocht.
Doe er je voordeel mee.
Laatst gewijzigd door Travel4Reasons op 26 Mei 2016, 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Travel4Reasons
GRONINGEN AIRPORT EELDE
Burg. J.G. Legroweg 45-A
Ruim 15 jaar ervaring met reizen naar de UK & Ierland.
Whisky reizen
Whisky reizen Schotland
----
Fly Drive Schotland
GRONINGEN AIRPORT EELDE
Burg. J.G. Legroweg 45-A
Ruim 15 jaar ervaring met reizen naar de UK & Ierland.
Whisky reizen
Whisky reizen Schotland
----
Fly Drive Schotland
We zijn momenteel al aan dag einde dag 3 in Schotland. Wat een zalig land is dit toch.
Volgende week staat the balvenie op het menu.
Volgende week staat the balvenie op het menu.
2 x
Vandaag de tour gedaan. Was gewoon af. Zelfs mijn vrouw die een whiskyleek is vond het geweldig.
Een echte aanrader.
This mannen
Een echte aanrader.
This mannen
2 x
Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”