We landen op Edinburgh en rijden direct door naar Inveness. Hebben jullie nog tips?
We doen in ieder geval de Abelour distillery aan (reeds gereserveerd)
Hoor graag jullie bevindingen
Slainthe Mhath,
Stef

Daveen schreef:Doe zeker de Balvenie tour, maar ik hoop voor je dat deze nog te boeken is. Hij is vrij snel volgeboekt.
thijs100 schreef:Ik ben het eens met Dre dat Strathisla mooi is, maar authentiek is een ander verhaal. In mijn ogen meer een toeristische trekpleister dan wat anders.

Travel4Reasons schreef:Wanneer je langs de Westkust naar Inverness rijdt is Dalwhinnie een leuke verrassende distilleerderij om te bezoeken.

Travel4Reasons schreef:Hallo Stef en Teun,
Het was niet de bedoeling verwarring te zaaien. Uiteraard kun je ook via Pitlochry (Aberfeldy) naar Dalwhinnie, maar ik bedoelde zeer zeker niet de snelste route. ;-D
Wanneer je plant om langs de Westkant te rijden is, met Oban en Fort William (Ben Nevis), mijns inziens Dalwhinnie de leuke (lees; meest interessante) distilleerderij in díe omgeving. Echter dien je na Fort William, een stukje landinwaarts te rijden, maar ook die route is adembenemend. Zeer de moeite waard.
Maar goed, oordeel zelf.

-Roy- schreef:Strathisla is mooi. Onderweg naar Aberlour kom je langs Glenfiddich. Dat is alleen al leuk om te zien vanwege de andere schaalgrootte. Desondanks een mooie distilleerderij. Je komt ook de Speyside Cooperage. Dat is wel leuk om te zien voor het totaalplaatje van het product.
laddie teun schreef:-Roy- schreef:Strathisla is mooi. Onderweg naar Aberlour kom je langs Glenfiddich. Dat is alleen al leuk om te zien vanwege de andere schaalgrootte. Desondanks een mooie distilleerderij. Je komt ook de Speyside Cooperage. Dat is wel leuk om te zien voor het totaalplaatje van het product.
Hmm weet ff niet hoe ik hier een plaatje invoeg Maar als je de schaalgrootte goed wilt zien moet je dit weggetje eens inrijden.
Rijd bij Glenfiddich het parkeerterrein voorbij. passeer Balvenie castle. Ga einde weg links, onder het spoor door. Aan je linkerhand ligt parkmore distillery. de weg buigt naar rechts, daar is een afslag naar links richting Maggiknockater. Al vrij snel heb je een stop plek. Je hebt dan een mooi uitzicht over het Gelnfiddich/Balvenie/Kininvie terrein en de Convalmore hills.
)Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten