Beetje vreemde locatie voor een bottelaar met een proeflokaal, ergens op een industrie terrein.
Ik was de eerste en ik werd erg vriendelijk onthaald, door de vader van de eigenaar.
Hij vertelde me over hoe ze zijn begonnen (2011), wat ze in hun assortiment hebben (en hadden), over de gekte rond nieuwe releases, waarbij recentelijk de mensen in een lange rij stonden op zaterdagochtend (hij liet me foto's zien).
Tussendoor was er veel aanloop, de beste man vroeg aan iedereen welke dram men wilde proeven met de keuze uit de flessen welke ze open hadden staan (zeker 100 verschillende). Voor de duidelijkheid, alles wat men nuttigde was GRATIS, dat zou men in Nederland eens moeten doen.
Veel mensen namen de tijd (gek genoeg werd iedereen gebracht) zodat men op hun gemak verschillende drammetjes kon proeven en niet met een slok op achter het stuur gingen zitten.
Na een half uur had de beste man zijn verhaal kunnen doen (voor zijn leeftijd was hij erg commercieel ingesteld), MoS heeft ook veel merchandising van glazen tot kledij.
Ik kreeg ook de indruk dat de beste man mij graag een vat wilde verkopen, de whisky in een vat was tenslotte een stuk goedkoper dan een fles.
Ik vroeg hem hoe het kwam dat de prijzen heel anders zijn dan enkele jaren geleden, de uitleg was dat de whisky met een factor 3 duurder is geworden, ook toeleveranciers van verpakking, stickers, flessen ed. zijn tot 50% duurder geworden, iedereen wil dus een graantje (toepasselijk) meepikken. In hoeverre dit plausibel is weet ik niet maar dit was zijn antwoordt.
Wat ook wel grappig was, in de winkel of lokaal (hoe je het wil noemen), stonden 2 vaten waaruit getapt kon worden om te proeven, één vat stond nog onder een doek en had nog even nodig voordat deze open kon.
Ik vroeg wat het erin zat, dit mocht hij nog niet vertellen, het enige wat hij kwijt wilde was dat de inhoud van Springbank kwam.
Wat ik wel bijzonder vond dat ik op het ene moment het gevoel had dat ik in een winkel stond en op een ander moment in een kroeg, één ieder ging ook met elkaar in gesprek alsof men elkaar daar elke dag tegenkwam.
Uiteindelijk heb ik ook 2 kleine drammetjes gedronken en iets lekkers meegenomen voor thuis, moest tenslotte nog 3uur naar huis rijden.
Ik vond het absoluut een leuke ervaring welke ik kan aanraden als je fan bent van Malts of Scotland.
Mocht men er graag een keer naar toe gaan, check ff de openingstijden, ze zijn beperkt open op donderdagen en zaterdagen.
Oja, vanaf morgen komen 5 nieuwe bottelingen uit, over details konden geen uitspraken worden gedaan
Ik heb gezocht of er al over deze bottelaar is geschreven maar kreeg niets gevonden, indien dit in een ander topic thuis hoort graag verplaatsen.
Heb ook nog enkele foto's gemaakt, deze krijg ik niet geplaatst met uploaden, ik heb ze al kleiner gemaakt 400kb.