Aan (of af) te raden distilleerderijen om te bezoeken + reden

Whisky-reis, -festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tasting ervaringen, niet zozeer gedetailleerde (reis)verslagen (wel links naar albums en verslagen). Dit gaat vooral over reviews, ervaringen, meningen, aan- en afraders van tour-operators, bezienswaardigheden, combinaties etc.
Iain87
Senior
Senior

Re: Aan (of af) te raden distilleerderijen om te bezoeken + reden

Ongelezen berichtdoor Iain87 » 03 Jul 2023, 17:06

edwin1973 schreef:
Ardking schreef:
Casketje schreef:Dus maar eens op de websites van Glen Scotia & Springbank gekeken wat tours betreft en m'n oog viel op deze Barley to Bottle Tour bij Springbank. Heeft iemand hier deze al gedaan, zij het zelf of ervaringen via via? Prijs is niet min maar het is een 4.5u durende tour inclusief lunch, warehouse tasting en je krijgt een zelf geblende 70cl fles mee naar huis. Lijkt me in ieder geval zeer leerrijk en als ik dan toch maar 1 whiskydagje ga doen, dan maar meteen goed.

Wij gaan deze 13 juli doen, laat het je weten!

Deze is echt de moeite waard, wij vonden hem geweldig.

Ik ben een maandje geleden bij Springbank geweest maar alleen de normale tour gedaan. Als ik nog een keer terug zou gaan zou ik zeker de Barley to Bottle tour overwegen, vooral voor de toegevoegde waarde van je eigen blend maken en de warehouse tasting. Ik heb wel een Cadenhead warehouse tasting gedaan, de ervaring was top maar de whisky die we hebben gedronken was prima, niet perse mijn ding. Als ik daarentegen wat bijzondere Springbanks/Longrows/Hazelburns in een warehouse setting zou kunnen drinken, lijkt me dat zeker interessant. De prijs is fiks maar de ervaring lijkt me uniek!
1 x

Ardking
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ardking » 18 Jul 2023, 18:46

Zie mijn reactie elders, echt de moeite waard!

Zal vd week eens een reisverslagje maken, hopelijk kan ik wat foto’s erbij doen, even uitzoeken hoe dat werkt
0 x
"Volo et Valeo"

fhughes
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor fhughes » 29 Jul 2023, 01:10

Geweldig bezoek, we hebben de Barley to Bottle tour gehad. De guides zijn super behulpzaam en informatief, ze gaven ons ook een paar tips voor andere distilleries in de omgeving.
Je krijgt bij deze tour wel wat meer tijd om je te vermaken en je kunt zelf een blend maken. Voor mij was dat echter niet erg belangrijk maar ik zag eruit of het mevrouw Cadenhead wel echt leuk vond!
De Springbank whiskies die we hebben gedronken waren top, zelfs de onbekende varianten zijn goed. Ik had nooit eerder een Springbank Longmorn gekend en dat was ook heel goed! We hebben ook een Hazelburn in de warehouse geserveerd, die was absoluut leuk om te proeven.
Het lunchje was goed en er werd ook wat extra gedaan tijdens de tour. We kregen de kans om naar het dak van het distillery te gaan voor een paar foto's en we hebben zelf een blend kunnen maken. De prijs is duur maar het is definitief leuk bezoek.
Wij hebben onze eigen blends gemaakt met behulp van een sample-set van de verschillende Springbank varianten, waaronder Longmorn en Hazelburn. In totaal kregen we 6 verschillende samplepotten waarvan we 150ml van elk mochten gebruiken in onze blend.
Ik hoop dat je daar een keer uit kan nemen, zeker voor de extra waarde van de warehouse tasting en je eigen blend maken!
0 x

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 29 Jul 2023, 20:19

Ik hoorde vandaag in mijn lokale slijter dat een bezoek aan Port Ellen tegenwoordig 695,- pond moet kosten.
De standaard tour uiteraard.

En zelfs al zijn ze Mortlach Flagship store en doen ze vrij veel voor Diageo, dat is gewoon de prijs die te betalen is.
0 x

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 29 Jul 2023, 20:59

Tsja, Mortlach is geen Port Ellen.....
1 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 30 Jul 2023, 09:14

defeatless schreef:Ik hoorde vandaag in mijn lokale slijter dat een bezoek aan Port Ellen tegenwoordig 695,- pond moet kosten.
De standaard tour uiteraard.

En zelfs al zijn ze Mortlach Flagship store en doen ze vrij veel voor Diageo, dat is gewoon de prijs die te betalen is.

Heb ik iets gemist en is Port Ellen alweer open? Niet dat deze prijs me direct zou verbazen trouwens.
1 x
Afbeelding | Afbeelding

Ardking
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ardking » 30 Jul 2023, 09:29

https://postimg.cc/5XmFfg3x

Deze is van 3 weken geleden, werknemers zeggen dat het zeker nog 2 jaar duurt
1 x
"Volo et Valeo"

cor0566
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor cor0566 » 30 Jul 2023, 10:06

Succes Liefhebbers :Proost

Groet Cor
0 x

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 30 Jul 2023, 12:04

thijs100 schreef:Heb ik iets gemist en is Port Ellen alweer open? Niet dat deze prijs me direct zou verbazen trouwens.

Geen idee, maar blijkbaar. Petra van Woudenberg had het erover. Ze gaat volgend jaar zomer met een clubje naar Islay.
1 x

Kikkerneve
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Kikkerneve » 22 Aug 2023, 12:01

defeatless schreef:
thijs100 schreef:Heb ik iets gemist en is Port Ellen alweer open? Niet dat deze prijs me direct zou verbazen trouwens.

Geen idee, maar blijkbaar. Petra van Woudenberg had het erover. Ze gaat volgend jaar zomer met een clubje naar Islay.

Ik was in April op Islay. Toen zeiden de locals mbt port ellen dat Feis Ile dit jaar niet gehaald zou worden. En dat daarmee de druk voor dit jaar van de ketel was. Op naar 2024
0 x

Slight
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Slight » 18 Feb 2024, 23:43

fhughes schreef:... Ik had nooit eerder een Springbank Longmorn gekend en dat was ook heel goed! ...

Longrow hoop ik toch :)

Al zou ik een Springbank Longmorn ook wel willen proeven :lol:
0 x
Afbeelding

Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”