Aan (of af) te raden distilleerderijen om te bezoeken + reden
-
- Senior
Re: Aan (of af) te raden distilleerderijen om te bezoeken + reden
Super leuk om die verhalen van die rondleidingen te lezen.
Ik zit erover te denken om in de herfstvakantie naar Schotland te gaan om eens het 1 en ander te bezoeken.
Denk dat ik hieruit wel wat leuke bezoekjes kan halen
Ik zit erover te denken om in de herfstvakantie naar Schotland te gaan om eens het 1 en ander te bezoeken.
Denk dat ik hieruit wel wat leuke bezoekjes kan halen
0 x
-
- Actief lid
Fat Bastard! schreef:Die warehouse tour bij Coleburn hebben wij in 2018 gedaan via Michelle maar toen kregen we wel meerdere drams straight from the cask en terug in het kantoor werden ook nog een paar bottelingen open getrokken.
Mazzelaar. Dan waren wij blijkbaar niet zo gezellig als jij.
0 x
-
- Forum goeroe
Polleke schreef:Mazzelaar. Dan waren wij blijkbaar niet zo gezellig als jij.
Daar kan het niet aan liggen toch?
Van de te proeven bottelingen hebben we wel een aantal gekocht, doosje vol meen ik me te herinneren. Misschien dat dat ook wel hielp.
0 x
-
- Actief lid
Oh ja dat helpt zeker. Ze mochten ons niks verkopen die dag omdat ze daar geen vergunning voor hadden. Anders hadden we dat zeker gedaan want ze hadden een Inchgower 2016 voor spirit of speyside die erg goed gelukt was.
https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/209402
https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/209402
1 x
-
- Forum goeroe
-
- Top bijdrager
Zo - gisteren accommodatie geboekt voor 2.5 weken Schotland na meer dan 2 ellendige covidjaren. Bedoeling is wel hoofdzakelijk vakantie en enkele huizen te bezoeken met het oog op een 2e woning daar. We blijven o.a. een week in de buurt van Oban en gezien ik nog nooit in Campbeltown (of Islay, maar dat zegt me minder) ben geweest gaan we daar eens een dagje naartoe - 's morgens vroeg vertrekken en 's avonds terug. Dus maar eens op de websites van Glen Scotia & Springbank gekeken wat tours betreft en m'n oog viel op deze Barley to Bottle Tour bij Springbank. Heeft iemand hier deze al gedaan, zij het zelf of ervaringen via via? Prijs is niet min maar het is een 4.5u durende tour inclusief lunch, warehouse tasting en je krijgt een zelf geblende 70cl fles mee naar huis. Lijkt me in ieder geval zeer leerrijk en als ik dan toch maar 1 whiskydagje ga doen, dan maar meteen goed.
1 x
-
- Forum goeroe
Zelf geen ervaring mee, maar de warehouse tasting alleen is al geweldig. Zowel bij Springbank, Cadenhead als bij Glen Scotia.
Veel plezier daar, en succes met de huizenjacht!
Veel plezier daar, en succes met de huizenjacht!
1 x
-
- Senior
Casketje schreef:Zo......Dus maar eens op de websites van Glen Scotia & Springbank gekeken wat tours betreft en m'n oog viel op deze Barley to Bottle Tour bij Springbank. Heeft iemand hier deze al gedaan, zij het zelf of ervaringen via via?.
Even op youtube naar Whisky Mystery gaan. Phil en Deepa hebben deze tour gedaan. Oa onder Springbank Bottle Blending te vinden.
0 x
-
- Top bijdrager
pascaldo schreef:Even op youtube naar Whisky Mystery gaan. Phil en Deepa hebben deze tour gedaan. Oa onder Springbank Bottle Blending te vinden.
Die was ik inderdaad al tegengekomen. Het zal denk ik zeker en vast niet slecht zijn, en 99% zeker dat ik 'm ook wel ga doen, maar ik dacht ik check even hier of iemand iets extra kan vertellen.
1 x
-
- Moderator
De ervaring lijkt me onvervangbaar. Het geld ervoor is uiteindelijk ook maar een getal op de rekening.
2 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
-
- Forum goeroe
Reichenbach schreef:Het geld ervoor is uiteindelijk ook maar een getal op de rekening.
Maar naar het schijnt is ‘een getal op de rekening’ wel heul heul handig om te hebben dus ik snap de check wel!
Kan me verder alleen maar aansluiten bij Fat Bastard! Ik denk niet dat je er bedrogen uit gaat komen. 2 tours bij SB gedaan en 2x warehouse tasting. Beiden om lang (en nog steeds) van na te genieten
1 x
-
- Forum goeroe
Casketje schreef:Dus maar eens op de websites van Glen Scotia & Springbank gekeken wat tours betreft en m'n oog viel op deze Barley to Bottle Tour bij Springbank. Heeft iemand hier deze al gedaan, zij het zelf of ervaringen via via? Prijs is niet min maar het is een 4.5u durende tour inclusief lunch, warehouse tasting en je krijgt een zelf geblende 70cl fles mee naar huis. Lijkt me in ieder geval zeer leerrijk en als ik dan toch maar 1 whiskydagje ga doen, dan maar meteen goed.
Ik heb deze tour in 2019 met een maatje gedaan ... en het is zeker een aanrader.
De tour begon al goed met hele oude bottelingen ...
10y/o Glengyle 46% 2004 / Kilkeran - Madeira - First six casks
21 y/o Hazelburn 52,6% Fresh Sherry Hogshead
Vervolgens een hele uitgebreide tour + Lunch.
Tussen de Stills door even naar het "observatiedek" en een aantal Cask Samples in het warehouse ...
En dan inderdaad je eigen Whisky blenden. Je krijgt en paar test tubes en glaasjes.
(Bourbon mature, Sherry Mature, Port Finish, Rum Finish even zo uit mijn hoofd).
Dan mengen en proeven en niet vergeten ... noteren.
Als je dan je eigen blend hebt, kan je met de dezelfde verhoudingen een 70cl Fles afvullen...
Enig minpuntje hier was dat er wel wat meer uitleg en sturing had gemogen ... maar dat is mijn mening.
In totaal waren we met een man of 5 ... en alle 5 de blends zager er anders uit ...
Met wat vriendelijk duwen mochten we ook nog even bij Glengyle/Kilkeran binnen die op dat moment niet in bedrijf was.
Is het het geld waard? ... Dat zal je aan het einde zelf moeten beslissen, ik vond van wel.
Maar er zullen altijd azijn pissers zijn die zeggen van niet.
Helaas loopt mijn website [ondanks het vele thuis zitten] hopeloos achter ... maar zal eens kijken of ik wat foto's kan terug vinden.
EDIT:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen te bekijken van dit bericht.
6 x
/ Mijn Website met mijn Distillery Visits
Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}
Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}
Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}
Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}
-
- Top bijdrager
Leuk! bedankt voor de feedback Edwin, heel nuttig. Ik heb inderdaad gezien dat Glengyle in september (wanneer wij gaan dus) geen tours meer doet dus misschien dat het op die manier nog kan.
On a side note: ik had ooit eens in een online tasting gehoord van de mensen bij Glengyle dat ze van elke WIP nog een fles staan hebben behalve eene die ik toevallig nog heb, dus wanneer ik ze gemaild heb ivm de tour heb ik aangeboden om ze mee te brengen om hun collectie terug volledig te maken (als ze dat willen) - ook maar meteen vermeld dat ik er geen geld voor wil maar "iets leuk om te drinken is altijd geapprecieerd". Benieuwd wat ze gaan zeggen.
On a side note: ik had ooit eens in een online tasting gehoord van de mensen bij Glengyle dat ze van elke WIP nog een fles staan hebben behalve eene die ik toevallig nog heb, dus wanneer ik ze gemaild heb ivm de tour heb ik aangeboden om ze mee te brengen om hun collectie terug volledig te maken (als ze dat willen) - ook maar meteen vermeld dat ik er geen geld voor wil maar "iets leuk om te drinken is altijd geapprecieerd". Benieuwd wat ze gaan zeggen.
6 x
-
- Senior
Casketje schreef:Dus maar eens op de websites van Glen Scotia & Springbank gekeken wat tours betreft en m'n oog viel op deze Barley to Bottle Tour bij Springbank. Heeft iemand hier deze al gedaan, zij het zelf of ervaringen via via? Prijs is niet min maar het is een 4.5u durende tour inclusief lunch, warehouse tasting en je krijgt een zelf geblende 70cl fles mee naar huis. Lijkt me in ieder geval zeer leerrijk en als ik dan toch maar 1 whiskydagje ga doen, dan maar meteen goed.
Wij gaan deze 13 juli doen, laat het je weten!
1 x
"Volo et Valeo"
-
- Whisk(e)y goeroe
Ardking schreef:Casketje schreef:Dus maar eens op de websites van Glen Scotia & Springbank gekeken wat tours betreft en m'n oog viel op deze Barley to Bottle Tour bij Springbank. Heeft iemand hier deze al gedaan, zij het zelf of ervaringen via via? Prijs is niet min maar het is een 4.5u durende tour inclusief lunch, warehouse tasting en je krijgt een zelf geblende 70cl fles mee naar huis. Lijkt me in ieder geval zeer leerrijk en als ik dan toch maar 1 whiskydagje ga doen, dan maar meteen goed.
Wij gaan deze 13 juli doen, laat het je weten!
Deze is echt de moeite waard, wij vonden hem geweldig.
1 x
Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”