Aan (of af) te raden distilleerderijen om te bezoeken + reden

Whisky-reis, -festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tasting ervaringen, niet zozeer gedetailleerde (reis)verslagen (wel links naar albums en verslagen). Dit gaat vooral over reviews, ervaringen, meningen, aan- en afraders van tour-operators, bezienswaardigheden, combinaties etc.
g2ther
Actief lid
Actief lid

Re: Aan (of af) te raden distilleerderijen om te bezoeken + reden

Ongelezen berichtdoor g2ther » 31 Mar 2022, 18:09

defeatless schreef:Loch Lomond is niet open voor bezoekers. Als je daar voor de poort staat, staat dat ook zeer duidelijk op het hek. Dat ik en mijn groepje er geweest zijn is puur en alleen aan Cask1988/Arthur te danken.

Je kan Ben Nevis doen. Is qua distillery wel leuk, qua ligging ook. Qua whiskytour dramatisch. Langs Loch Lomond zijn plekjes zat waar je een hotel of B&B aan het meer kan nemen. Dus daar zou ik me niet al te druk over maken. Je kan ook ff doorrijden naar Loch Ness

Oeeee! Top! Ben Nevis willen wij dan misschien wel meepakken op die dinsdag. Dan woensdag langs Loch Lomond terug naar het vliegveld. Thanks! Ben Nevis is iig gemaild voor de mogelijkheden...
0 x

Tomintoul
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Tomintoul » 25 Apr 2022, 19:19

Vorige week onder meer een tour gedaan bij Balvenie, Blair Athol en Glenallachie.

Zoals hier op het topic al vaak gezegd, was de tour bij Balvenie echt een ontzettend leuke en leerzame ervaring. Onze tourgids, James, nam uitgebreid de tijd en liet ons van alles proeven, waaronder de “wort”, enkele samples rechtstreeks van het vat en mooie drams van diverse flessen uit de distillery shop (o.a. de Mash Tun 1509). Een ervaring om niet gauw te vergeten. Kan de tour dan ook van harte aanbevelen!

Idem voor Blair Athol. Erg mooie / karakteristieke distillery en eveneens een vriendelijke gids. We deden de Allt Dour Tour. Daardoor hebben wij ook hier een aantal mooie drams mogen proeven, waaronder twee Blair Athols rechtstreeks van het vat. Eén daarvan was een 12 jaar oude Blair Athol op bourbon (fantastische whisky) en de andere was een Blair Athol uit 1993 op sherry.

Indien ik deze twee tours afzet tegen de tour van GlenAllachie, dan valt er voor de laatste nog een hoop terrein te winnen. De tourgids was een vriendelijke en goedlachse dame, maar de tour an sich was vrij troosteloos. Ook hier de duurdere tour genomen.

Begon met een soort toilettasje met daarin vier drams, waaronder de standaard 15, twee single cask releases en een 21 jaar oude peated mcnair. Vervolgens wordt er een film afgespeeld van 15 minuten met tussendoor wat toelichting over het productieproces bij GlenAllachie. Daarbij werd onder meer aangegeven dat wat je op dat moment drinkt nog niet het “echte” GlenAllachie karakter representeert. De flessen die nu worden gebotteld zijn namelijk afkomstig van vaten die Billy Walker heeft gekocht van Chivas Brothers.

Wat de “echte” GlenAllachie onder meer uniek zal maken is dat de fermentatie circa 160 uur duurt. Bovendien wordt er alleen gebruik gemaakt van Schotse gerst. Ruimte om dit “unieke” karakter alvast te proeven was er nog niet, aldus de tourgids. Daarvoor moesten we over 7 jaar terugkomen. Dan wordt namelijk de eerste 12 jaar oude botteling uitgebracht. Jammer. Daarna loop je nog circa 10 minuten door de distillery (geen warehouse gezien) en krijg je in de “tasting room” nog even de kans om je resterende samples op te drinken.

In vergelijking met de andere twee tours dus toch wel een kleine teleurstelling. Op basis van mijn ervaring zou ik een tour bij GlenAllachie dan ook niet snel aanbevelen, hetgeen mijns inziens een gemiste kans is. Tijdens de tour merkte ik namelijk wel dat GlenAllachie, in tegenstelling tot de meeste distilleries, kleinschaliger is (geen 24/7 productie) en er een meer familiaire sfeer hangt. Je zou daardoor verwachten dat de tour ook wat meer “low key” is, zoals bijvoorbeeld bij Balvenie het geval was.

Misschien had het ermee te maken dat ze problemen hadden qua bemanning (aldus de tourgids) en het Speyside Whiskyfestival voor de deur stond.

:hoedaf
9 x

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 25 Apr 2022, 21:02

Tomintoul schreef:....... en de andere was een Blair Athol uit 1993 op sherry.

Joh! Is dat vat nu nog niet leeg?!? Cask 6179? In september 2018 ook al daaruit geproefd. Het Bourbon vat was toen uit '86. Cask no. 8865, en die was ook verdomde lekker!!

Mooie ervaringen, jammer van GlenAllachie. Wij hebben daar een veel mooiere ervaring maar dat was voordat er een visitors centre was.
Overigens werd er toen wij daar waren voor het eerst een peated batch gestookt en die wordt misschien dit jaar al gebotteld.
0 x
Afbeelding

Koning
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Koning » 02 Mei 2022, 21:36

Ben zojuist terug uit Schotland en heb er een aantal bezocht. Was mee met een georganiseerde reis (dus zelf niet de tours geboekt), maar wel een goede indruk gekregen. Veel distilleries zijn pas net weer begonnen om toeristen te ontvangen. Sommigen zitten nog in covid-modus en zijn nog geheel gesloten voor publiek.

Aberfeldy: Last minute werd de tour omgezet in een videopresentatie en een museumbezoek. Niet het omrijden waard, tenzij je geïnteresseerd bent in de geschiedenis en marketing van de blend Dewar's.

Balblair: Mooie en prachtig gelegen distillery. Veel equipment komt nog uit de begintijd (1895) of van voor de oorlog, erg 'authentiek' dus. Goede uitgebreide tour ook, aanrader!

Glenmorangie: Groot en 'toeristisch', maar zeker indrukwekkend. Naast het oude stillhouse zijn nog meer nieuwe stills geplaatst in een futuristische glazen box.

Clynelish/Brora. Brora was nog niet open voor bezoekers, Clynelish des te meer met een nieuw visitors home. Prachtige nieuwe tasting room met een goede line-up en bovenal een gaaf uitzicht. Wel een DIAGEO distillery, dus je mag de stills niet van dichtbij bekijken en er geen foto's van maken (door de alcoholdampen zou er ontploffingsgevaar zijn :domdom)

Pulteney: Een erg fijne verassing na de grauwe muren aan de buitenkant. Interessante kleinschaligere en 'authentieke' distillery met de beste tour die ik gehad heb. Je mocht overal bij en alles proeven (de wort, maar ook de new make uit de spirit safe), en de gids kon prachtige anekdotes vertellen. Aanrader!

Scapa: Geen tour gehad, alleen proeven. Beperkte shop

Highland Park: Mooie distillery met een goede en leerzame tour.

Glen Ord: Nieuw visitor's centre was nog in aanbouw. Tour was matig, met een waardeloze proeverij. 3x 1cl in plastic shotglaasjes, een belediging voor de whiskyliefhebber. En een hoop Diageo-bullshit over Singleton en het ontploffingsgevaar bij het maken van foto's. Afrader!

Glengoyne: Helemaal ingericht op grote toeristenaantallen. Mooie distillery en een aardige tour, afgerond in een gelikte tasting room. Helaas ook hier een flinke lading stierenpoep: geen foto's in de stillhouse, want alcoholdampen en foto's gaan niet samen. En zet je mobiel op vliegtuigsstand, levensgevaarlijk anders lieve mensen! :Scratch
3 x
Afbeelding

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 02 Mei 2022, 21:57

Joh, dat klinkt als een gedeeld positieve maar ook deels minder positieve ervaring dan.
Ben benieuwd, een aantal van de door jou bezochte staan eind deze maand bij ons op de planning.....
0 x
Afbeelding

Koning
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Koning » 02 Mei 2022, 22:36

Fat Bastard! schreef:Joh, dat klinkt als een gedeeld positieve maar ook deels minder positieve ervaring dan.
Ben benieuwd, een aantal van de door jou bezochte staan eind deze maand bij ons op de planning.....

Vooral positieve ervaringen hoor, ben alleen wat allergisch voor onoprecht gezever. Bijvoorbeeld over ontploffingsgevaar, zeg dan gewoon eerlijk dat je niet dat je niet wil dat in bepaalde ruimtes gefotografeerd wordt. Ook een mooie: Glen Ord is niet voor Europese maar voor de Aziatische markt bestemd, 'want het past beter bij scherp gekruid eten'.
Welke distilleries staan bij jou op de planning? Als ik je een tip mag geven: boek ze (ruim) van te voren via de website, ad hoc bezoeken is (nog?) lastig
0 x
Afbeelding

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 02 Mei 2022, 23:02

Klinkt wel alsof je ook de nodige pech hebt gehad bij een aantal ;)
Glengoyne bij ons was b.v. juist fantastisch. Onze Tourguide (heette ook Arthur) stond zelf foto’s van ons te maken in…jawel…het stilhouse :bigsmile het is soms ook maar net wie je treft denk ik. Ord is wel echt een aanfluiting met een tasting uit plastic shotglaasjes dan :lol: maargoed, voordeel daarvan is dan wel weer dat je nu het onderscheid kent tussen een baggertour en een goede tour!

Over het algemeen geldt: je wilt liefst overal een uitgebreidere tour. Iets meer betalen levert vaak exponentieel meer op. Als je 1 standaard tour hebt gedaan, heb je ze feitelijk allemaal gelijk gehad.
1 x
Afbeelding

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 03 Mei 2022, 01:34

Koning schreef:Welke distilleries staan bij jou op de planning? Als ik je een tip mag geven: boek ze (ruim) van te voren via de website, ad hoc bezoeken is (nog?) lastig

Yep, alles vooraf besproken ;)

We overnachten in Dornoch, dus zullen de avonden in Dornoch Castle aan de bar doorbrengen, op één avond proberen we nog een tasting bij de Carnegie Cellars te regelen en uiteraard werpen we nog een blik bij de Thompson broers binnen.

Wij komen donderdag aan en hebben dan eerst een afspraak met iemand die verantwoordelijk is voor de watervoorziening van meerdere distillery's in de Speyside. Ik heb hem leren kennen via FB en we gaan van hem horen wat zijn werk inhoud. Lijkt ons zeker een interessante invalshoek waar je normaal nooit over hoort. Tevens gaat hij ons bij een aantal distillery's binnenloodsen waaronder Auchroisk.
Op vrijdag: Old Pulteney, Wolfburn en 8Doors.
Op zaterdag: Brora Awakening. In de ochtend rondleiding in de distillery met de mogelijkheid om hier en daar mee te werken. Aansluitend een lunch waarna we verschillende Brora expressies uit het verleden gaan proeven en uiteraard ook de new make spirit.
Op zondag: Ord...... ;) en Clynelish. Ord balen we als een stekker, onze trip stond oorspronkelijk 2 jaar geleden gepland en toen hadden we een uitgebreide tasting en rondleiding bij hun naastgelegen mouterij geregeld. Is nu helaas niet meer mogelijk.
Idem Clynelish. Het proeven van een paar standaard drams onder het kijken van een promotie film van Diageo.....Ik vrees dat deze club het voor ons liefhebbers niet leuker gaat maken in de toekomst. Gaan zich volledig op massatoerisme richten. Standaard verhaal, standaard dram of twee en via de shop eruit. Ik huil nu al om ons volgende bezoek aan Islay, Caol Ila zal waarschijnlijk hetzelfde verhaal worden als de verbouwing daar klaar is.
Op maandag rijden we onderweg naar het vliegveld nog langs Duncan Taylor in Huntley waar we een aantal cask samples te proeven krijgen, mogelijk zit daar onze volgende festival botteling bij. Uiteraard krijgen we ook daar een en ander te zien, o.a. hun bottellijn e.d.

Ord en Clynelish (zeker na jouw ervaring) zullen niet de hoogtepunten van onze trip worden, maar daar hielden we al rekening mee. Probleem is gewoon dat er geen alternatieven waren. Balblair had ons uitgenodigd maar helaas niet op zondag open.
5 x
Afbeelding

Koning
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Koning » 03 Mei 2022, 20:24

Mooi programma, zeg! Wolfburn en Brora waren voor ons gesloten. En die tasting bij Brora... :respect

Clynelish is nu volledig volgens Diageo-format ingericht. Jan de Wandelaar staat centraal, en dan in het bijzonder de Johnny Walker Gold Label Reserve. Die zou voor 60% uit Clynelish bestaan (neem aan dat ze op de malt-component doelde), vandaar de focus daarop. We kregen die te proeven naast de 14 en de Distillery Exclusive. Ik haalde het er niet uit eerlijk gezegd. De grain whisky proefde ik wel...
Caol Ila, Glenkinchie en Cardhu krijgen een vergelijkbare makeover vertelde de gids, dat zijn de andere componenten in de Gold Label.

Mocht ik in de toekomst weer gaan dan laat ik Diageo distilleries links liggen.
1 x
Afbeelding

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 03 Mei 2022, 22:36

Koning schreef:Clynelish is nu volledig volgens Diageo-format ingericht. Jan de Wandelaar staat centraal, en dan in het bijzonder de Johnny Walker Gold Label Reserve. Die zou voor 60% uit Clynelish bestaan (neem aan dat ze op de malt-component doelde), vandaar de focus daarop. We kregen die te proeven naast de 14 en de Distillery Exclusive. Ik haalde het er niet uit eerlijk gezegd. De grain whisky proefde ik wel...
Caol Ila, Glenkinchie en Cardhu krijgen een vergelijkbare makeover vertelde de gids, dat zijn de andere componenten in de Gold Label.

Brrr, ik was er al bang voor. We zijn ze al maanden aan het stalken om te proberen iets meer los te peuteren. Tevergeefs. Trekken aan een dood paard.

En die tasting bij Brora... :respect

Brora is niet toegankelijk, alleen voor deze en een nog duurdere tour&tasting. Bij die andere (The Eras of Brora) krijg je ook nog een aantal van de Tryptich bottelingen te proeven. En een nog luxere lunch :P
Maar heb hemel en aarde moeten bewegen om m'n reisgenoten over te halen om de Brora Awakened te boeken.
We hadden eerst gevraagd of we alleen een rondleiding konden boeken of alleen even rond konden kijken. Maar ook daar onvermurwbaar en alleen de twee 'standaard' tours te boeken.
1 x
Afbeelding

g2ther
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor g2ther » 05 Mei 2022, 09:15

Een berichtje om jullie nog allemaal te bedanken voor de geweldige tips. Mijn paps en ik hebben het echt geweldig gehad! :schotland
8 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 05 Mei 2022, 22:34

g2ther schreef:Een berichtje om jullie nog allemaal te bedanken voor de geweldige tips. Mijn paps en ik hebben het echt geweldig gehad! :schotland

Dat is wat telt! Een mooie herinnering :goedgedaan
1 x
Afbeelding

Polleke
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Polleke » 10 Mei 2022, 19:28

Vorige week 5 dagen in Schotland geweest en daar het een en ander bezocht.
We zijn dit jaar wat meer voor kwantiteit gegaan dan voor de echtte topkwaliteit. Dus veel tastings tussen 20 en 40 euro. Het was lastig om er iets heel unieks van te maken want er zijn nog veel destileerderijen dicht. Dat zijn vooral de kleintjes. Er is net als in NL een groot gebrek aan personeel en de angst om via de tour de productiemedewerkers aan te steken is groot. Bijna overal zijn daarom aanpassingen aan de tours en tastings gedaan die in een enkel geval behoorlijk invloed hebben op de beleving.

Glenfiddich, standaard tour, (25p)
Ivm nog geldende covid maatregelen is er momenteel maar één tour te boeken en dat is de standaard tour met 4 ipv 3 drams bij de tasting. We kregen de 12, 15, 18 en 21. Dit was voor ons de eerste van 8 bezoeken in 5 dagen en we wilde de whisky maagd in onze groep even op een rustige manier laten inkomen. Prima tour voor iemand die een keer een distillery wil gaan bezoeken. De uitleg van de familie stamboom van de Grants was wat ons betreft iets te lang en de rest van de tour voelde voor mij enigszins gehaast ondanks dat we wel overal de tijd kregen om onze vragen te stellen. Bij de tasting werden we vriendelijk verzocht die af te maken in de bar zodat er plek was voor de volgende groep. De Bar zelf heeft een redelijke selectie van Glenfiddich, Balvenie en Kinvinnie. We mochten op verschillende plekken geen foto's maken waar het bekende dampen excuus voor werd gebruikt.
Ik zou hier zelf niet meer zo snel terug komen, maar slecht kan ik het zeker niet noemen.

Glendronach, the selection tasting (29p)
Ze hebben momenteel een ernstig tekort aan personeel en om de staff te beschermen worden er geen tours gegeven. Wel kan je als er niemand aan het werk is met je "tasting guide" even over het terrein lopen en wat ruimtes bekijken. Wij waren hier al 2 keer eerder geweest om een connoiseurs tour te doen in 2018 en 2019. Omdat die in de periode voor covid erg in kwaliteit achteruit gingen, hadden we er voor gekozen om de selection tasting te toen 3 GD's met bijpassend kaasje en er dan aan de bar nog een paar bij te bestellen. We kregen een '92 port, '93 olo en een 2008 PX. Allemaal single cask uit batch 18. Leuke ervaring met een prima uitleg.
Ook buiten de tasting om was het erg gezellig. We waren een half uur te vroeg en omdat onze tasting nog niet klaar stond werd ons meteen allemaal een royale sample van beide handfilled voorgezet. Gevolgd door een glaasje newmake, 2 door ons zelf gekochtte drammetjes en toen ik samen met nog 1 persoon achter bleef aan de bar terwijl de rest even over het terrein liep ging de barman nog los met 2 specials/foutjes die nooit gebotteld gaan worden. Oa een 16y virgin oak van nog maar 41% (cs). Daar was wat fout gegaan tijdens de rijping.
Kortom ze hebben punten gescoord bij Glendronach. Volgende keer gaan we zeker weer.

BenRiach, Sense of flavor tasting (20p)
Geregeld via Michelle van Duftown walks
Voor ons een beetje een tussendoor tasting op die dag, ook hier geen tours weet alleen niet of dat met covid preventie te maken heeft of niet. Dit is de goedkope tasting die ons werd gegeven door een heel enthousiast en gezellig meisje, wiens whisky kennis niet héél erg goed was maar dat meer dan goed maakte met humor en enthousiasme. Wat ik persoonlijk er leuk vond was dat ze het eerste deel van het destilatie proces voor deed met een koffie kan en filter waar ze graan en heet water in deed. Niet bij zonder spectaculair maar wel onderscheidend.
We kregen de 10, 12 en de smoky 10 en 12, afgesloten door het maken van je eigen coctail. Ik wist vooraf niet zo goed wat ik er van moest verwachten, maar we hebben 2 hele leuke uren gehad.

Glenallachie, Connoisseurs tour (35p)
Iemand gaf vorige maand al aan dat deze tour niet zo best was en daar moet ik me helaas bij aansluiten. Een combinatie van covid maatregelen en een uit zijn jasje barstende populariteit zorgen er voor dat er weinig mogelijk is. Voor de tasting krijg je nog steeds een doorzichtig etuitje met een glas en 4 flesjes die je zelf moet inschenken. Daarin zaten de white heather 15, Glenallachie 15, Spirit of speyside single cask en de lum reek 21. Tijdens het proeven kregen we een (best aardig) filmpje te zien over de destileerderij dat je ook op youtube kan vinden. We hadden geluk want omdat wij op zaterdag waren, en er dan niemand in de destileerderij is kregen we daar wel een korte tour die je doordeweeks op dit moment ook niet krijgt. De warehouses bleven gesloten. We hadden een goede en gezellige tourguide, die zelf ook enorm baalde van de huidige tour, maar ook zij was helaas niet in staat om mijn eindoordeel van de tour op een voldoende uit te laten komen.
Ik was hier een paar jaar geleden ook en toen was het echt heel veel beter.

Glen Moray, Standaard tour & Old and Rare tasting (5p+30p)
We gingen hier eingelijk naar toe voor een tasting en hebben toen gelijk maar de tour mee gepakt. We kregen een meer dan prima uitleg van een tourguide die over ruim de tijd voor nam en goede kennis had. We mochten overal foto's maken behalve bij de mill die op dat moment vol stond te draaien. Met al die fijne stofdeeltjes wil je daar idd geen vonken dus daar kan ik nog wel in komen. De tour was een stuk releaxter en uitgebeider dan die bij Glenfiddich. deze heeft duidelijk mijn voorkeur van de twee. De tour wordt afgesloten met 2 drams een keuze uit de 10, 12 en 15 en een winecask finish.
Aansluitend hebben we een tasting gedaan. Je krijgt je glaasjes aan een tafel en kan wel uitleg krijgen op het moment dat je ze krijgt maar er komt niemand bij je zitten om je te begeleiden. De keuze uit tastings is groot. Er zijn ongeveer 8 verschillende tastings met prijzen tussen 5 en 30 euro voor 3 of 4 drams. Je hoeft niet allemaal de zelfde te pakken. Wij kozen de duurste, old and rare. Daarbij krijg je een lijst van 8 verschillende Glen Moray bottelingen waarvan je er 4 mag uitkiezen. De oudste bottelingen op de lijst was uit '86.
We kregen meer dan waar voor ons geld. Heel speciaal viel je je hier nooit daar is het te groot voor maar als ik in de buurt ben zou ik zomaar nog eens terug kunnen gaan voor een tasting.

Aberlour, Best of Aberlour tasting (20p)
Ook bij Aberlour wordt op dit moment niet aan tours gedaan. Hier heeft het niets met Covid te maken maar ze zijn de distillery aan het verbouwen, dus het mag gewoon niet. Dit duurt nog ongeveer anderhalf jaar. Wij gingen hier eigenlijk alleen naar toe omdat ons huisje min of meer grensde aan hun terrein.
De best of Aberlour tasting is de goedkoopste tasting die ze hebben en is heel erg gericht op standaard bezoekers. We kregen newmake, de 10, 12, cask agnam en de 2 distillery excusives van beide 11 jaar. De uitleg was wat je er van mag verwachten. Je betaald voor de hoeveelheid die je krijgt niet zo veel, prima voor de minder doorgewinterde bezoeker. Ik heb heb zelf inmiddels 3 keer gedaan onder het mom van als je er toch in de buurt overnacht. Dus ik heb wat moeite om er nog enthousiast van te worden, maar als ik eerlijk ben is er helemaal niks mis mee.
Als ik er volgende keer toch weer in de buurt overnacht zal ik maar eens een andere tasting proberen dan de standaard.

Coleburn warehouse tour (Murray & Mcdavid)
Dit was een leuke verassing. We wilden een keer wat anders dan een distillery en kwamen zo bij een warehouse maturation masterclass uit. Deze werdt gegeven door de warehouse manager van Murray & Mcdavid. Je kon goed merken dat hij dit niet zo vaak doet en in het begin even moest wennen aan het rondleiden. Maar toen hij eenmaal los was kregen we zo'n beetje elk vat in het warehouse te zien. Het zal je verbazen hoeveel er nog is te vertellen over vaten. Er gingen helaas geen vaten open maar er stond wel her en der in het warehouse een flesje op ons te wachten, oa een lochlomond 30 grain en een ledaig 18.
Dit is zeker een aanrader. De prijs om dit los te regelen weet ik niet, bij ons was het onderdeel van de dag die we geboekt hadden. Maar ik zag 15 pond staan in de prijslijst van het spirit of speyside festival dus daar hoe je het ook niet voor te laten.

Gordon & Macphail, The Connoisseurs Choice Tasting (55p)
Dit was het pareltje van de trip. Het bezoeken van de winkel is natuurlijk al een avontuur op zich, en deze tasting die we kregen in de oude directiekamer op de eerste verdieping is echt geweldig. De guide had bijzonder veel kennis. Hij was wel een beetje stijfjes, maar dat pastte bij de atmosfeer. De lineup was bijzonder goed met 5 drams uit de connoiseurs choice serie. Aultmore 2005, Aberfeldy 2009 (shop exclusive) Allt a bhainne 1996, ardmore 1995 en een glenrothes 1988
Zeker een aanrader voor ieder whisky minnend persoon.
10 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 10 Mei 2022, 19:46

Heerlijk verslag om te lezen, de conclusies daarentegen wat minder positief :( Ik ga in oktober weer. Ben erg benieuwd of het tegen die tijd weer een beetje op gang gekomen is… gelukkig heb ik er voor Corona al zo’n 40 gezien met tour en/of tasting dus das dan vast een preventieve pleister op de wond :bigsmile
0 x
Afbeelding

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 10 Mei 2022, 20:27

Mooi verslag!
Ondanks de beperkingen her en der niks t kort gekomen lees ik wel :lol:
Die warehouse tour bij Coleburn hebben wij in 2018 gedaan via Michelle maar toen kregen we wel meerdere drams straight from the cask en terug in het kantoor werden ook nog een paar bottelingen open getrokken.
0 x
Afbeelding

Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”