Cask1988 schreef:Dat is idd wel efficiënter maar de Schotse natuur vind ik op die route ook aanzienlijk minder.
Wij gaan ook niet voor het natuurschoon
Cask1988 schreef:Dat is idd wel efficiënter maar de Schotse natuur vind ik op die route ook aanzienlijk minder.
thijs100 schreef:Arthur, waarom geloof je mij niet als ik zeg dat het geen tip was? Omdat dat het wel is, of je nou wilt of niet.
Nogmaals, Spirit of Speyside was nog door niemand genoemd, terwijl het festival in de periode valt die Rick naar Schotland wil. Dan lijkt het me alleen maar logisch om dat even aan te stippen, zowel vanwege de voor- als nadelen. En ja, natuurlijk is dat dan bedoeld om mee te nemen in de overwegingen, maar nergens zeg ik dat ik vind dat hij naar het festival moet gaan. Zoals gezegd is die beslissing niet aan mij. Precies, een tip dus. Een tip is altijd vrijblijvends, nooit iets bindends.
Het komt soms op mij over alsof je vastberaden bent het niet met mij eens te zijn, ongeacht wat ik zeg. Verbeeld ik dat me? Want als dat zo is, dan hoor ik het ook graag. Wij zijn het inderdaad veel vaker niet met elkaar eens dan wel ja. Zo ook nu. Dat heeft niets met vastberadenheid te maken Maargoed ik hou dr over op. Als je behoefte hebt aan meer daarover; happy to help, maar dan wel via Pb.
Cask1988 schreef:thijs100 schreef: ....maar dan wel via Pb. [/color]
g2ther schreef:Oooo bedankt voor alle tips! Iig super blij mee en zeker een goede "waarschuwing/tip" m.b.t. het festival. Zie al aardig wat leuke dingen staan maar ook best veel al uitverkocht. Dus dat wordt nog even doorploegen en kijken wat wijsheid is... Ik ben zelf docent op het HBO dus ik ben wel gebonden aan die vakanties... Het zou dan gelijk een stuk opschuiven naar de herfst of meivakantie volgend jaar. En dan moet natuurlijk reis 2 op de planning staan en ik weet welk reisbureau ik daar over ga informeren Hier kunnen we zeker mee verder en nogmaals super bedankt voor de leuke en goede tips!
Fat Bastard! schreef:g2ther schreef:Oooo bedankt voor alle tips! Iig super blij mee en zeker een goede "waarschuwing/tip" m.b.t. het festival. Zie al aardig wat leuke dingen staan maar ook best veel al uitverkocht. Dus dat wordt nog even doorploegen en kijken wat wijsheid is... Ik ben zelf docent op het HBO dus ik ben wel gebonden aan die vakanties... Het zou dan gelijk een stuk opschuiven naar de herfst of meivakantie volgend jaar. En dan moet natuurlijk reis 2 op de planning staan en ik weet welk reisbureau ik daar over ga informeren Hier kunnen we zeker mee verder en nogmaals super bedankt voor de leuke en goede tips!
Voor zo'n korte trip kan je overigens ook vliegen op Edinburgh of Glasgow (afhankelijk van gunstige tijden) auto huren en rijden naar Ardrossan.
Hier pak je de ferry (vooraf bespreken!!) naar Brodick op het eiland Arran. Dit eiland is op zich het bezoeken al waard.
Overnachten in Lochranza en aldaar de Lochranza (Arran) distillery bezoeken voor een tour en tasting.
Andere dag pak je vanaf Lochranza de ferry naar Claonaig op het schiereiland Kintyre.
Rijd daar de mooie zuidelijke route naar Campbeltown en aldaar kan je over twee dagen verdeeld Springbank/Glengyle/Cadenhead en Glen Scotia bezoeken.
Laatste dag rijd je via de A83 en vervolgens A82 (langs Loch Lomond) terug richting vliegveld van je keuze.
Wel even een heel belangrijke tip: zowel op Arran als in Campbeltown zijn er in mei festivaldagen, Thijs en Arthur kunnen je vast adviseren wat je best rond deze data kan doen!!
Fat Bastard! schreef:Boek bij Cadenhead en bij Glen Scotia een warehouse tasting en je wilt nooit meer terug naar NL.
defeatless schreef:Fat Bastard! schreef:Boek bij Cadenhead en bij Glen Scotia een warehouse tasting en je wilt nooit meer terug naar NL.
Absoluut! En koop bij Glen Scotia die 'distillery only' flesjes die achter de toonbank staan, die 200ml dingen. Beste Scotia's die er zijn!
Bij Cadenhead was onze gids ziek, zijn vervanging was een pensionado die eigenlijk alleen Springbank tours deed, dus die was zelf ook als een kind in de snoepwinkel. Uiteindelijk ging iedereen, inclusief de gids, zo lam als een tientje de deur uit!
g2ther schreef:Oooo bedankt voor alle tips! Iig super blij mee en zeker een goede "waarschuwing/tip" m.b.t. het festival. Zie al aardig wat leuke dingen staan maar ook best veel al uitverkocht. Dus dat wordt nog even doorploegen en kijken wat wijsheid is... Ik ben zelf docent op het HBO dus ik ben wel gebonden aan die vakanties... Het zou dan gelijk een stuk opschuiven naar de herfst of meivakantie volgend jaar. En dan moet natuurlijk reis 2 op de planning staan en ik weet welk reisbureau ik daar over ga informeren Hier kunnen we zeker mee verder en nogmaals super bedankt voor de leuke en goede tips!
Cask1988 schreef:defeatless schreef:Fat Bastard! schreef:Boek bij Cadenhead en bij Glen Scotia een warehouse tasting en je wilt nooit meer terug naar NL.
Absoluut! En koop bij Glen Scotia die 'distillery only' flesjes die achter de toonbank staan, die 200ml dingen. Beste Scotia's die er zijn!
Bij Cadenhead was onze gids ziek, zijn vervanging was een pensionado die eigenlijk alleen Springbank tours deed, dus die was zelf ook als een kind in de snoepwinkel. Uiteindelijk ging iedereen, inclusief de gids, zo lam als een tientje de deur uit!
9 vaten ipv 6
Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten