Aan (of af) te raden distilleerderijen om te bezoeken + reden

Whisky-reis, -festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tasting ervaringen, niet zozeer gedetailleerde (reis)verslagen (wel links naar albums en verslagen). Dit gaat vooral over reviews, ervaringen, meningen, aan- en afraders van tour-operators, bezienswaardigheden, combinaties etc.
Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3765
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: Aan (of af) te raden distilleerderijen om te bezoeken + reden

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 28 Mar 2022, 19:27

Erik1908 schreef:En dan het gezicht van mijn vrouw toen ze de creditcard afschrift zag. :lol:

En de gezichten van de omstanders op Schiphol toen de inhoud van 3 ruim-koffers werd verdeeld. :P

We trokken wel bekijks ja :Bigsmile

Ik ga eind oktober naar de Speyside voor ronde 5 :dancing
1 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

Gebruikersavatar
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2491
Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
Locatie: Middelharnis (G-O)

Re: Aan (of af) te raden distilleerderijen om te bezoeken + reden

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 28 Mar 2022, 19:28

Erik1908 schreef:
En pak a.u.b de natuur mee! En dan niet vanachter de voorruit van je auto. Pak effe een munro mee. Natuur in Schotland is facinerend, gratis, en de kans dat je file "loopt of hiket" is nihil.

Plezier met het plannen van je trip. Wij gaan waarschijnlijk eind augustus weer; en mogelijk eind juni nog even. En dan komt de whisky op plek 2 achter jawel het granzioze landschap van Schotland.


Ik hoop ook weer 2x te kunnen gaan dit jaar. 1x whiskytrip (en een beetje natuur) en 1x wandeltocht door de natuur (met best wat whisky)!

Wat dat file lopen betreft, probeer nu nog maar de West Highland Way te boeken voor dit jaar......of probeer in alle rust naar Skye te gaan.
Begrijp dat de campers al weer bumper aan bumper staan.
2 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 803
Lid geworden op: 21 Aug 2016, 16:00
Locatie: Omgeving Amersfoort

Re: Aan (of af) te raden distilleerderijen om te bezoeken + reden

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 28 Mar 2022, 21:15

Fat Bastard! schreef:
Erik1908 schreef:
En pak a.u.b de natuur mee! En dan niet vanachter de voorruit van je auto. Pak effe een munro mee. Natuur in Schotland is facinerend, gratis, en de kans dat je file "loopt of hiket" is nihil.

Plezier met het plannen van je trip. Wij gaan waarschijnlijk eind augustus weer; en mogelijk eind juni nog even. En dan komt de whisky op plek 2 achter jawel het granzioze landschap van Schotland.


Ik hoop ook weer 2x te kunnen gaan dit jaar. 1x whiskytrip (en een beetje natuur) en 1x wandeltocht door de natuur (met best wat whisky)!

Wat dat file lopen betreft, probeer nu nog maar de West Highland Way te boeken voor dit jaar......of probeer in alle rust naar Skye te gaan.
Begrijp dat de campers al weer bumper aan bumper staan.


Hebben wij tot nu toe weinig last van gehad. In 2020 in the Cairgorms was het (mede door corona) uitgestorven. Maar ook andere jaren zag je te voet berg op bijna niemand meer.
0 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

g2ther
Actief lid
Actief lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 11 Feb 2021, 20:25

Re: Aan (of af) te raden distilleerderijen om te bezoeken + reden

Ongelezen berichtdoor g2ther » 30 Mar 2022, 12:05

Jawel jawel! Tot nu toe is dit globaal de planning. Wellicht vinden jullie het leuk te lezen. Gaan waarschijnlijk voor de optie Arran-Campbeltown-Loch Lomond en dit is tot nu toe de globale planning. Speyside toch maar niet gedaan i.v.m. de drukte van het festival en het feit dat er al veel bezet is. Maar och dat houden wij zeker nog aan voor ergens later dit jaar of volgend jaar :Slainte . Misschien hebben jullie nog ideeen/op- of aanmerkingen. En zit er op de route van Loch lomond nog een geschikte distilleerderij als jullie deze route lezen? Nogmaals dank voor de input. Echt super gaaf dit!





VRIJDAG 29: VLIEGEN NAAR GLASGOW OF EDINBURGH. VANUIT DAAR EEN AUTO NAAR ARDROSSAN
- Auto huren
- Verblijf in Ardrossan
ZATERDAG 30: OCHTEND DE FERRY NAAR ARRAN + BEZOEK DISTILLERY + EILAND VERKENNEN.
- Ferry naar Arran
- Arran bezoeken
- Eiland verkennen
- Verblijf in Arran
ZONDAG 1: OCHTEND RIJDEN NAAR LOCHRANZA. VANUIT DAAR EEN FERRY NAAR CAMPBELTOWN
- Verblijf In Campbeltown (2 nachten)
- Glen Scotia
MAANDAG 2: CAMPBELTOWN
- Springbank
- Cadenhead
- Glengyle
DINSDAG 3: RIJDEN NAAR LOCH LOMOND
- Distillery bezoeken ( MAAR WELKE??? HELP :duimop !! )
- Overnachten bij Loch Lomond?
- Natuur
WOENSDAG 4: RIJDEN NAAR GLASGOW OF EDINBURGH TERUGVLIEGEN
0 x

Gebruikersavatar
Dre
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3043
Lid geworden op: 16 Dec 2015, 01:03
Locatie: Breda

Re: Aan (of af) te raden distilleerderijen om te bezoeken + reden

Ongelezen berichtdoor Dre » 30 Mar 2022, 12:25

g2ther schreef:DINSDAG 3: RIJDEN NAAR LOCH LOMOND
- Distillery bezoeken ( MAAR WELKE??? HELP :duimop !! )

Inderdaad een lastige keuze, Inchfad, Croftengea, of toch maar Inchmurrin? :gnif
Maar misschien begrijp ik de vraag niet hoor, kan ook heel goed.
2 x

Gebruikersavatar
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2491
Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
Locatie: Middelharnis (G-O)

Re: Aan (of af) te raden distilleerderijen om te bezoeken + reden

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 30 Mar 2022, 13:23

g2ther schreef:VRIJDAG 29: VLIEGEN NAAR GLASGOW OF EDINBURGH. VANUIT DAAR EEN AUTO NAAR ARDROSSAN
- Auto huren
- Verblijf in Ardrossan Ik zou de ferry deze dag al nemen en overnachten op het EILAND Arran
ZATERDAG 30: OCHTEND DE FERRY NAAR ARRAN + BEZOEK DISTILLERY + EILAND VERKENNEN.
- Ferry naar Arran (Brodick)
- Arran bezoeken
- Eiland verkennen denk ook aan de Lagg distillery!
- Verblijf in Arran Als je overnachting in Lochranza zoekt: the Butt Lodge (https://www.buttlodge.co.uk) is een fijn guesthouse en op wandelafstand van de distillery!
ZONDAG 1: OCHTEND RIJDEN NAAR LOCHRANZA. VANUIT DAAR EEN FERRY NAAR CAMPBELTOWN Als je op de ferry moet wachten wandel dan even binnen bij the Sandwich Station voor een lekker bakkie en super lekkere sandwiches!! (https://thesandwichstation.weebly.com)
- Verblijf In Campbeltown (2 nachten)
- Glen Scotia
MAANDAG 2: CAMPBELTOWN
- Springbank
- Cadenhead
- Glengyle
DINSDAG 3: RIJDEN NAAR LOCH LOMOND (langs Loch Lomond? Het grootste meer van Schotland qua oppervlakte) ;)
- Distillery bezoeken ( MAAR WELKE??? HELP :duimop !! )
- Overnachten bij Loch Lomond? Ik zou overnachten in of rond Glasgow. Je hebt dan meerdere keuzes qua distillery's om te bezoeken: Clydeside, Auchentoshan, Loch Lomond distillery, Glengoyne
- Natuur
WOENSDAG 4: RIJDEN NAAR GLASGOW OF EDINBURGH TERUGVLIEGEN
2 x
Afbeelding

g2ther
Actief lid
Actief lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 11 Feb 2021, 20:25

Re: Aan (of af) te raden distilleerderijen om te bezoeken + reden

Ongelezen berichtdoor g2ther » 30 Mar 2022, 14:25

Dre schreef:
g2ther schreef:DINSDAG 3: RIJDEN NAAR LOCH LOMOND
- Distillery bezoeken ( MAAR WELKE??? HELP :duimop !! )

Inderdaad een lastige keuze, Inchfad, Croftengea, of toch maar Inchmurrin? :gnif
Maar misschien begrijp ik de vraag niet hoor, kan ook heel goed.


Je begrijpt de vraag zeker goed hoor! Naast alle leuke keuzes is logistiek ook handig om mee te nemen in de overweging. Vandaar mijn vraag :bigsmile
0 x

g2ther
Actief lid
Actief lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 11 Feb 2021, 20:25

Re: Aan (of af) te raden distilleerderijen om te bezoeken + reden

Ongelezen berichtdoor g2ther » 30 Mar 2022, 14:27

Fat Bastard! schreef:
g2ther schreef:VRIJDAG 29: VLIEGEN NAAR GLASGOW OF EDINBURGH. VANUIT DAAR EEN AUTO NAAR ARDROSSAN
- Auto huren
- Verblijf in Ardrossan Ik zou de ferry deze dag al nemen en overnachten op het EILAND Arran
ZATERDAG 30: OCHTEND DE FERRY NAAR ARRAN + BEZOEK DISTILLERY + EILAND VERKENNEN.
- Ferry naar Arran (Brodick)
- Arran bezoeken
- Eiland verkennen denk ook aan de Lagg distillery!
- Verblijf in Arran Als je overnachting in Lochranza zoekt: the Butt Lodge (https://www.buttlodge.co.uk) is een fijn guesthouse en op wandelafstand van de distillery!
ZONDAG 1: OCHTEND RIJDEN NAAR LOCHRANZA. VANUIT DAAR EEN FERRY NAAR CAMPBELTOWN Als je op de ferry moet wachten wandel dan even binnen bij the Sandwich Station voor een lekker bakkie en super lekkere sandwiches!! (https://thesandwichstation.weebly.com)
- Verblijf In Campbeltown (2 nachten)
- Glen Scotia
MAANDAG 2: CAMPBELTOWN
- Springbank
- Cadenhead
- Glengyle
DINSDAG 3: RIJDEN NAAR LOCH LOMOND (langs Loch Lomond? Het grootste meer van Schotland qua oppervlakte) ;)
- Distillery bezoeken ( MAAR WELKE??? HELP :duimop !! )
- Overnachten bij Loch Lomond? Ik zou overnachten in of rond Glasgow. Je hebt dan meerdere keuzes qua distillery's om te bezoeken: Clydeside, Auchentoshan, Loch Lomond distillery, Glengoyne
- Natuur
WOENSDAG 4: RIJDEN NAAR GLASGOW OF EDINBURGH TERUGVLIEGEN



Super! Zeker een goede tip om dan in Glasgow te overnachten. Plus ook weer een aantal leuke en lastige keuzes :duimop Zondag zijn trouwens de distilleerderijen dicht begreep ik uit de mail van Glen Scotiam maar dat is een reis dag met een mooie rit dus dat moet ook wel goed komen. Maar mochten er andere aanbevelingen zijn voor activiteit op een zondag richting Campbeltown, dan hou ik mij aanbevolen :hoera
0 x

Gebruikersavatar
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2491
Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
Locatie: Middelharnis (G-O)

Re: Aan (of af) te raden distilleerderijen om te bezoeken + reden

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 30 Mar 2022, 15:06

Misschien is Cadenhead of Springbank wel te bezoeken op zondag?
Andere opties zijn er genoeg op het schiereiland. De route naar Campbeltown vanaf de ferry is het mooist via de zuidelijke weg (noordelijk is een drukkere hoofdweg). Stop ergens om een mooie wandeling te maken. Langs deze zuidelijke route kom je ook nog langs een gin stokerij.
Maar je kan bijvoorbeeld ook even oversteken naar de noordelijke kant, vanaf Tayinloan is een veerdienst die je naar Isle of Gigha brengt (en weer terug natuurlijk ;) ).
1 x
Afbeelding

g2ther
Actief lid
Actief lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 11 Feb 2021, 20:25

Re: Aan (of af) te raden distilleerderijen om te bezoeken + reden

Ongelezen berichtdoor g2ther » 30 Mar 2022, 15:32

Fat Bastard! schreef:Misschien is Cadenhead of Springbank wel te bezoeken op zondag?
Andere opties zijn er genoeg op het schiereiland. De route naar Campbeltown vanaf de ferry is het mooist via de zuidelijke weg (noordelijk is een drukkere hoofdweg). Stop ergens om een mooie wandeling te maken. Langs deze zuidelijke route kom je ook nog langs een gin stokerij.
Maar je kan bijvoorbeeld ook even oversteken naar de noordelijke kant, vanaf Tayinloan is een veerdienst die je naar Isle of Gigha brengt (en weer terug natuurlijk ;) ).


Top! De tickets van Ardrossan naar Brodick heb ik geregeld voor de vrijdag. En de tickets van Lochranza naar Claonaig zijn niet online te bestellen als ik het goed heb maar aan boord? Haha even voor de zekerheid :duimop
0 x

Gebruikersavatar
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2491
Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
Locatie: Middelharnis (G-O)

Re: Aan (of af) te raden distilleerderijen om te bezoeken + reden

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 30 Mar 2022, 15:52

Ticket voor Lochranza naar Claonaig is wel vooraf te boeken maar is een open ticket dacht ik. Deze ferry vaart constant op en neer dus je kan zelf kijken waneer je meevaart (en er plaats is).
De laatste keer dat wij mee vaarden was er tussen de achterbumper van onze auto en de achterklep van de boot nog ongeveer 5mm ruimte over :shock: :lol:
1 x
Afbeelding

g2ther
Actief lid
Actief lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 11 Feb 2021, 20:25

Re: Aan (of af) te raden distilleerderijen om te bezoeken + reden

Ongelezen berichtdoor g2ther » 30 Mar 2022, 16:01

Fat Bastard! schreef:Ticket voor Lochranza naar Claonaig is wel vooraf te boeken maar is een open ticket dacht ik. Deze ferry vaart constant op en neer dus je kan zelf kijken waneer je meevaart (en er plaats is).
De laatste keer dat wij mee vaarden was er tussen de achterbumper van onze auto en de achterklep van de boot nog ongeveer 5mm ruimte over :shock: :lol:


haha top! Dan gaan we dat is regelen :duimop
0 x

g2ther
Actief lid
Actief lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 11 Feb 2021, 20:25

Re: Aan (of af) te raden distilleerderijen om te bezoeken + reden

Ongelezen berichtdoor g2ther » 30 Mar 2022, 16:58

Erik1908 schreef:
Cask1988 schreef:
defeatless schreef:
Absoluut! En koop bij Glen Scotia die 'distillery only' flesjes die achter de toonbank staan, die 200ml dingen. Beste Scotia's die er zijn!

Bij Cadenhead was onze gids ziek, zijn vervanging was een pensionado die eigenlijk alleen Springbank tours deed, dus die was zelf ook als een kind in de snoepwinkel. Uiteindelijk ging iedereen, inclusief de gids, zo lam als een tientje de deur uit!

9 vaten ipv 6 :duimop


En dan het gezicht van mijn vrouw toen ze de creditcard afschrift zag. :lol:

En de gezichten van de omstanders op Schiphol toen de inhoud van 3 ruim-koffers werd verdeeld. :P


Haha top dit! Hoeveel flesjes zou je mee mogen nemen?
0 x

Polleke
Actief lid
Actief lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 Mei 2018, 20:09

Re: Aan (of af) te raden distilleerderijen om te bezoeken + reden

Ongelezen berichtdoor Polleke » 30 Mar 2022, 19:08

Uit mijn hoofd 1 liter per persoon. Ik weet niet hoe groot de kans tegenwoordig is op controle. Pre Brexit ben ik nooit gecontroleerd, maar toen was het iets van 7 liter pp.
Maar je kan het ook gewoon aangeven bij de douane en er de kosten over betalen. Dan mag je zoveel je wil meenemen.

Je kan de regels opzoeken op de site van de douane
1 x

Gebruikersavatar
defeatless
Moderator
Moderator
Berichten: 3203
Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
Locatie: Wageningen

Re: Aan (of af) te raden distilleerderijen om te bezoeken + reden

Ongelezen berichtdoor defeatless » 31 Mar 2022, 00:55

Loch Lomond is niet open voor bezoekers. Als je daar voor de poort staat, staat dat ook zeer duidelijk op het hek. Dat ik en mijn groepje er geweest zijn is puur en alleen aan Cask1988/Arthur te danken.

Je kan Ben Nevis doen. Is qua distillery wel leuk, qua ligging ook. Qua whiskytour dramatisch. Langs Loch Lomond zijn plekjes zat waar je een hotel of B&B aan het meer kan nemen. Dus daar zou ik me niet al te druk over maken. Je kan ook ff doorrijden naar Loch Ness
1 x


Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten