Dre schreef:Oogadal schreef:Die 1,5 meter onzin moet er zo snel mogelijk af; je loopt een besmetting op als je met een groep binnen staat. Sta je met dezelfde groep buiten is er niks aan de hand. Kijk deze volstrekt logische redenering maar even;
https://smartexit.nu/verantwoording-vid ... uFFqaAmggo
Iets vergelijkbaars heb ik hier ook gelezen: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b10b0dcd/
Maar waar het denk ik mee te maken zal hebben, is om het niet te verwarrend te maken, én om te voorkomen dat je gelijk ook buiten weer drommen mensen krijgt. Want 1,5 meter is buiten wellicht meer dan eigenlijk noodzakelijk, maar hoeveel afstand dan nog wel? Dat blijft natuurlijk erg lastig, en dan is 'anderhalve meter' voor de meesten wel vrij duidelijk. "... buiten is er niks aan de hand" lijkt me iets te kort door de bocht (hm, waar heb ik die vaker gehoord?), want als je buiten langere tijd stil zit dicht bij elkaar (bv. op een terras) is de kans dat je elkaar besmet ook alweer veel groter dan dat je elkaar enkel lopend of fietsend passeert.
Ach, als 't maar waait buiten...
Maar ik zie het simpelweg niet voor me dat we nog een jaar 1,5 meter afstand houden zodat alle horeca gewoon heel langzaam failliet gaat. Je kunt toch een bioscoop niet runnen met 30 man die € 15 voor een kaartje betalen en als je mazzel hebt nog een tientje verteren? Kun je beter dicht blijven hoor. Wat betreft verwarrend; dat is het nu dus. Voorbeeld; een kerkdienst met 30 mag. Buiten sporten met z'n tienen op 1,5 meter mag ook. Maar als jij in het park gaat zitten met 2 vrienden op 1,5 meter dan mag dat weer niet. Maar als je allemaal in hetzelfde huishouden woont mag het wel.
Inmiddels is het experiment gestart om te kijken of onze kinderen nou wel of niet zo makkelijk Corona oplopen door ze in halve klassen naar school te sturen waarbij ze dan met de halve klas lekker dicht bij elkaar in de kring zitten, maar wel 1,5 meter tot de leerkracht moeten houden. Dus je laat ze via de tuindeur binnenkomen om contact te vermijden en daarna zet je ze met z'n 15'nen schouder aan schouder in de kring. Dat snapt toch geen hond? En al die koters komen 's middags weer thuis met de bacillen van 15 klasgenoten op zich om te kijken of pa en ma ook ff besmet kunnen worden. Vorige week dacht ze nog dat kinderen amper overdragen, maar inmiddels lijkt dat toch ook weer niet te kloppen. Wat nu? Scholen weer dicht? Lijkt me niet. Maar kijk dit aan tot 1 juni en gooi dan de terrassen voor de horeca gewoon weer open terwijl je voor binnen wel de 1,5 meter regel toepast. Gaat het goed met de terrassen open, dan zet je de volgende stap. Tis net als in de racerij, als je zoekt naar de juiste setup wijzig je per keer maar één parameter.

), want als je buiten langere tijd stil zit dicht bij elkaar (bv. op een terras) is de kans dat je elkaar besmet ook alweer veel groter dan dat je elkaar enkel lopend of fietsend passeert.