Mochten de plannen concreet worden gaan we jullie daar natuurlijk ook weer mee vervelen
Verslag Speyside Trip April 2024
- Fat Bastard!
- Forum goeroe

Re: Verslag Speyside Trip April 2024
Zeker Nick!
Mochten de plannen concreet worden gaan we jullie daar natuurlijk ook weer mee vervelen
2 x
Met liefde. Ik zal jullie hier binnenkort ook eens lastigvallen met de voornemens voor 2027
..
..
1 x
De eerste online meeting zit er op.
Het was leuk om elkaar weer te zien en ook leuk om te zien dat we al snel onze neuzen dezelfde kant op kregen.
De neuzen wijzen richting Islay
.
De planning is om eind maart of begin april 2027 te vliegen op Glasgow, dan met huurauto en veerboot naar Islay voor 3 intensieve dagen op het eiland.
De 6 'voorkeurs' distilleries voor die 3 dagen zijn:
Kilchoman, Bruichladdich, Bowmore, Ardnahoe, Lagavulin en Laphroaig.
Het puzzelen kan beginnen
.
Het was leuk om elkaar weer te zien en ook leuk om te zien dat we al snel onze neuzen dezelfde kant op kregen.
De neuzen wijzen richting Islay
.De planning is om eind maart of begin april 2027 te vliegen op Glasgow, dan met huurauto en veerboot naar Islay voor 3 intensieve dagen op het eiland.
De 6 'voorkeurs' distilleries voor die 3 dagen zijn:
Kilchoman, Bruichladdich, Bowmore, Ardnahoe, Lagavulin en Laphroaig.
Het puzzelen kan beginnen
Laatst gewijzigd door Freezeroz op 26 Mar 2026, 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
6 x
- Fat Bastard!
- Forum goeroe

Het begint met een herinnering ophalen op dinsdag, en de volgende avond hebben we al concrete plannen!
Kan bijna niet wachten, maar dat zal wel moeten. Reis en tours zijn natuurlijk nog lang niet te boeken.
Maar wel al vooruit kijken en mogelijkheden bekijken.
Gelukkig hoef ik niet alleen te wachten, over een week of zes naar de Highlands & Orkney en later dit jaar Shetland op het programma
Kan bijna niet wachten, maar dat zal wel moeten. Reis en tours zijn natuurlijk nog lang niet te boeken.
Maar wel al vooruit kijken en mogelijkheden bekijken.
Gelukkig hoef ik niet alleen te wachten, over een week of zes naar de Highlands & Orkney en later dit jaar Shetland op het programma
1 x
Ja het kan snel gaan. Ik had eigenlijk besloten dat het voor mij eenmalig was maar om deze 3 mannen zonder toezicht op pad te sturen is echt onverantwoord dus toch maar besloten als begeleiding aan te sluiten… duurt nog wel even maar de voorpret is al genieten. Eerst nog een klein reisje met de camper op de planning staan …. daarna weer verder plannen maken!!
4 x
- Fat Bastard!
- Forum goeroe

Fijn dat jij je opoffert als begeleider Danny!
Gelukkig heb je daar vanuit je werk genoeg ervaring mee, moeilijk opvoedbare kinderen
Gelukkig heb je daar vanuit je werk genoeg ervaring mee, moeilijk opvoedbare kinderen

1 x
-
JoachimV10
- Top bijdrager

Ik lees aandachtig mee, hier een gelijkaardige trip (half) op de planning, maar zal eerder voor 2028 zijn 

0 x
- Bartjewhisky
- Actief lid

Ben vandaag even lekker aan 'de nerd aan het uithangen' en het whiskyforum aan het doorspitten. Van jullie trip en fantastisch verslag wordt ik toch weer heel enthousiast! En ik denk met veel plezier terug aan mijn eigen whisky trip van vorig jaar september met een (ondertussen ook) forumgenoot. Die whisky walk in Dufftown was bijv. erg tof inderdaad. Kreeg dorst van het lezen.... heb er dus ondertussen maar een whisky startertje ingeschonken
Maar mochten er ooit plannen komen voor een whisky trip in 2027 of 2028 dan denk ik dat ik en/of 1 of 2 whisky vrienden beste enthousiast zijn om aan te haken. En mocht het nuttig zijn: het (helpen) organiseren vind ik juist erg leuk om te doen. En misschien hebben jullie ook nog mooie aanvullingen voor mijn vorig jaar opgebouwde Schotland spotify playlist
Groetjes,
Bart
Maar mochten er ooit plannen komen voor een whisky trip in 2027 of 2028 dan denk ik dat ik en/of 1 of 2 whisky vrienden beste enthousiast zijn om aan te haken. En mocht het nuttig zijn: het (helpen) organiseren vind ik juist erg leuk om te doen. En misschien hebben jullie ook nog mooie aanvullingen voor mijn vorig jaar opgebouwde Schotland spotify playlist
Groetjes,
Bart
0 x
Altijd leuk een beetje tripjes terug lezen van mede liefhebbers.
Ik zal zelf nog een maandje moeten wachten voordat ik eindelijk weer eens die kant op ga, de laatste keer is alweer 7 jaar geleden
Ik zal zelf nog een maandje moeten wachten voordat ik eindelijk weer eens die kant op ga, de laatste keer is alweer 7 jaar geleden
3 x
- Fat Bastard!
- Forum goeroe

Bartjewhisky schreef:Maar mochten er ooit plannen komen voor een whisky trip in 2027 of 2028 dan denk ik dat ik en/of 1 of 2 whisky vrienden beste enthousiast zijn om aan te haken. En mocht het nuttig zijn: het (helpen) organiseren vind ik juist erg leuk om te doen. En misschien hebben jullie ook nog mooie aanvullingen voor mijn vorig jaar opgebouwde Schotland spotify playlist
Groetjes,
Bart
Ha Bart,
Als je een paar berichtjes terug leest zal je zien dat de originele bezetting al weer plannen aan het maken is voor een een 2de trip.
Wij hebben met elkaar afgesproken om met dezelfde 4 personen te gaan. Uiteraard omdat dit de vorige keer ook goed bevallen is maar ook uit praktische overweging, met z'n vieren is het makkelijker om accommodatie, huurauto e.d. te vinden/regelen.
Uiteraard gaan we na onze reis in april weer een verslag uitbrengen hier!
Oh ja, qua muziekkeus zaten we niet alle vier op dezelfde lijn. Toen één van ons Slayer uit de speakers liet knallen werd er enigszins geprotesteerd op de achterbank

3 x
- defeatless
- Moderator

Ik zie het al, een Schotland trip met alleen Slayer liefhebbers behoort ook tot de mogelijkheden
.
.
1 x
- Fat Bastard!
- Forum goeroe

Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”