+++Whiskyreis maken met forumleden+++

Whisky-reis, -festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tasting ervaringen, niet zozeer gedetailleerde (reis)verslagen (wel links naar albums en verslagen). Dit gaat vooral over reviews, ervaringen, meningen, aan- en afraders van tour-operators, bezienswaardigheden, combinaties etc.
laddie teun
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: +++Whiskyreis maken met forumleden+++

Ongelezen berichtdoor laddie teun » 21 Jan 2016, 16:02

Matti schreef:Zeker, over precies een maand zit ik in Schotland

ik ook ;)
2 x
Uw persoonlijk reisadviseur voor al uw reiswensen: http://www.thetravelclub.nl/teunvanwel

Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com

mer1973
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor mer1973 » 21 Jan 2016, 16:51

lucky bastards :bigsmile
0 x

laddie teun
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor laddie teun » 21 Jan 2016, 18:40

mer1973 schreef:lucky bastards :bigsmile

voor mij is het werk. ik klaag niet ;)
2 x
Uw persoonlijk reisadviseur voor al uw reiswensen: http://www.thetravelclub.nl/teunvanwel

mer1973
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor mer1973 » 21 Jan 2016, 18:55

laddie teun schreef:
mer1973 schreef:lucky bastards :bigsmile

voor mij is het werk. ik klaag niet ;)

Kan wel een nieuwe uitdagende baan gebruiken. :bigsmile .

Personeel nodig. :D
0 x

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 21 Jan 2016, 19:34

We hebben onder de enthousiastelingen van het eerste uur een inventarisatie gehouden. Dit gaan we eerst nog met elkaar bespreken, maar het lijkt er op dat het aantal deelnemers beperkt zal blijven.

Zodra we concreter kunnen zijn, zullen we dat natuurlijk doen. Dan kunnen we ook kijken hoe we een eventuele aanmelding organiseren. Tot die tijd willen we jullie vragen nog even geduld te hebben. Tot nu in ieder geval veel dank voor jullie belangstelling!
2 x
Affirmanti incumbit probatio

GJR
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor GJR » 24 Jan 2016, 11:48

Nog nooit in Schotland geweest, ondanks bergen uitnodigingen van de distilleries....... Leuk plan!

Probleem bij mij is altijd financieel en rolstoelgeschiktheid.....
0 x
Mijn huidige collectie: Afbeelding...... en.... Mijn Whiskyblog en ook op twitter : GJR71

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 24 Jan 2016, 12:27

Die rolstoel beperking wordt een stuk minder hoog met een man of 10 lijkt me..., in ieder geval een stuk minder hoog als dat je op eigen houtje zou gaan. Laat je daar dus niet door weerhouden :bigsmile

Je financiële beperking is lastiger ;)
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

DiXi
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor DiXi » 24 Jan 2016, 12:41

Oogadal schreef:Die rolstoel beperking wordt een stuk minder hoog met een man of 10 lijkt me..., in ieder geval een stuk minder hoog als dat je op eigen houtje zou gaan. Laat je daar dus niet door weerhouden :bigsmile

Je financiële beperking is lastiger ;)

Haha, dat is lastiger dan je denkt!..

Een goede vriend van mij wilde een distilleerderij bezoeken, maar liep met krukken. Hij mocht niet naar binnen....... Iets met trappen en aansprakelijkheid...
0 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 24 Jan 2016, 19:50

Even tillen, lijkt me geen bezwaar toch? Kan me niet voorstellen dat je als distillery er op zit te wachten publiekelijk gefileerd te worden vanwege discriminatie. Want iemand met een lichamelijke beperking weigeren is volstrekt onacceptabel.
3 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

laddie teun
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor laddie teun » 24 Jan 2016, 22:24

Health & Safety maakt rolstoel helaas wel vaak een probleem. Lang leve de verzekeringsmaatschappijen ook vandaag de dag. Distilleries (alcohol fabrieken) zijn helaas doorgaans niet ingericht op rolstoelers
1 x

GJR
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor GJR » 26 Jan 2016, 12:25

Gelukkig geldt in Schotland voor nieuwe distilleerderijen die publieke rondleidingen geven de wettelijke eis dat het rondleidingstraject volledig rolstoelgeschikt is, (met proefvergunning moet er zelfs een geschikt toilet aanwezig zijn).... Voor bestaande distilleerderijen zal het bij bouwkundige aanpassingen verplicht worden gesteld.

De minder commerciële distilleerderijen geven aan dat er vaak wel mogelijkheden zijn, echter om bijvoorbeeld na een proeverij van een trap getild te worden vertrouw ik zelf niet zo zeer (blijft ook dat mijn lichtgewichtrolstoel niet echt tilvriendelijk is met mij erin, zonder dat er onderdelen afgaan breken.....)

Zie ook de afgelopen discussie in de Nederlandse media over verplichte toegankelijkheid (ps geldt ook voor reisorganisaties ) met de ratificatie van het VN verdrag voor de rechten van iemand met een beperking dat In Nederland eindelijk vanaf 2017 ingevoerd gaat worden (de UK loopt gelukkig al minimaal 10 jaar voor, maar ja er blijft bij oudere lokaties nog een zeer lange weg te gaan ook daar)
0 x
Mijn huidige collectie: Afbeelding...... en.... Mijn Whiskyblog en ook op twitter : GJR71

DiXi
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor DiXi » 26 Jan 2016, 15:35

Oogadal schreef:Even tillen, lijkt me geen bezwaar toch? Kan me niet voorstellen dat je als distillery er op zit te wachten publiekelijk gefileerd te worden vanwege discriminatie. Want iemand met een lichamelijke beperking weigeren is volstrekt onacceptabel.

Die reactie had ik ook... Echter hebben ze daar andere veiligheidsvoorschriften dan in ons landje..
0 x

Travel4Reasons
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Travel4Reasons » 17 Mei 2016, 22:16

@DiXi

Onlangs hebben we klanten gehad, waarvan een deelnemer gebonden was aan een rolstoel. Zowel de vliegtuigmaatschappij, hotel in Glasgow, het taxibedrijf als de distilleerderijen van Auchtentoshan en Glengoyne waren alleen erg goed voorbereid en we hebben in overleg met elkaar een fantastische reis georganiseerd! Glengoyne verzorgt zelfs een privetour.

Laat je niet weerhouden.
0 x
Travel4Reasons
GRONINGEN AIRPORT EELDE
Burg. J.G. Legroweg 45-A

Ruim 15 jaar ervaring met reizen naar de UK & Ierland.

Whisky reizen
Whisky reizen Schotland
----
Fly Drive Schotland

Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”