André schreef:Is Tobermory momenteel niet dicht voor het publiek in verband met (lang)onderhoud en een grote verbouwing?
Niet volgens de website. Ik ga er snel achter komen

André schreef:Is Tobermory momenteel niet dicht voor het publiek in verband met (lang)onderhoud en een grote verbouwing?

gerritbakker57 schreef:Iemand nog tips voor een leuke stop? Alle tips zijn welkom, Ook leuke restaurants of mooie locaties.

caskstrength schreef:Dank voor het delen! Wel vraag ik me af waarom je vindt dat iedereen bij Macallan en Glenfiddich geweest moet zijn, terwijl ze allebei als commercieel op je over kwamen.
Mij persoonlijk zou dat dus niet zo boeien. Het feit dat het grote distieerderijen zijn, zou wellicht dan nog de enige reden zijn om er binnen te stappen.

Ik kreeg een Privat tasting geleid door een dame met verstand van whisky. In een afgesloten gedeelte van een bonded warehouse, lagen 5 casks, variërend van 12 jaar oud tot 25 jaar en 2 NAS casks. ALLEMAAL op Caskstrength. Ik ben geen fan van Chivas Regal maar dit waren vaten die zo niet gebotteld worden. Normaal is een Chivas leuk voor een mix of een Irish Koffie. Dit waren stuk voor stuk sublieme whiskys. Wat een geweldige. De laatste, welke ook te koop is maar dan "afgewaterd". tot 40 %, de Ultis, is een blend van; Strathisla, Tormore, Alle A Bhaine, Braeval en Longmorn. Mocht deze ooit zo gebotteld worden, dan meteen een doosje kopen.gerritbakker57 schreef:Terug van 10 dagen Schotland, regen, kou en zeer uiteenlopende distilleerderijen. Ik heb er veel bezocht, met tour, tasting, alleen shop of alleen het terrein op, foto's maken en weer weg. geweldige distilleren gezien, ontzettend lelijke en helaas ook bevestigende distilleren gezien en super drams gedronken en meegenomen. Om jullie niet te vervelen met al mijn ervaringen, kan iemand mij vertellen hoe ik dit het beste als bijvoorbeeld een blog kan posten? Ik ben nogal onhandig met internet

Overigens is de New make spirit bijzonder lekker 
gerritbakker57 schreef:Terug van 10 dagen Schotland, regen, kou en zeer uiteenlopende distilleerderijen.

Mermur schreef:gerritbakker57 schreef:Terug van 10 dagen Schotland, regen, kou en zeer uiteenlopende distilleerderijen.
Hoe was het bij Mortlach?

Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten