Whisky-bars, ervaringen en bevindingen

Whisky-reis, -festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tasting ervaringen, niet zozeer gedetailleerde (reis)verslagen (wel links naar albums en verslagen). Dit gaat vooral over reviews, ervaringen, meningen, aan- en afraders van tour-operators, bezienswaardigheden, combinaties etc.
Peaty Zealot
Actief lid
Actief lid

Re: Whisky-bars, ervaringen en bevindingen

Ongelezen berichtdoor Peaty Zealot » 26 Jan 2014, 19:44

Bars in Breda:

Zeezicht= +-60 verschillende, ook cask strength en limited flessen.
Boterhal= niet veel keus maar erg goedkoop (€4,50 voor een Yamazaki 10, Caol Ila 12 of Talisker 10 ) en SM in n tumbler...
Publieke Werken= +-20 verschillende maar met verrassingen als Ben Riach CF en HP18
Sam Sam= Behoorlijk aanbod van Zuidam whiskies en jenevers met relaxte prijzen.
Irish Pub= ong 20 Ierse whiskies
0 x

-Roy-
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor -Roy- » 07 Mei 2014, 15:38

Wij zitten op het moment in NYC, dus we dachten gisterenavond eens even te kijken wat er zoal aan whiskybars zit in zo'n stad. Nou, wel wat. We hadden eerder al whisky gedronken 'upstate' (ten Noorden van NYC dus) en de prijzen zijn hier... ehm... hoog. Mijn vriendin bestelde een keer een gewone Oban die $ 16 bleek te kosten (wel een flinke bel) en ikzelf heb al eens een Lagavullin van $ 20 gedronken (normale hoeveelheid). De eerste bar die we wilden proberen was Bar and Books die een aardige kaart hebben met variërende prijzen. Daar gekomen bleek het een whisky en sigarenbar te zijn waar dus werd gerookt, dus we hebben meteen rechtsomkeer gemaakt. Jammer, want op dinsdagavond hebben ze korting op whisky. Vervolgens zijn we naar de [url=highlands-nyc.com]Highlands[/url] gelopen, maar daar was het (op dinsdagavond!) zo druk dat je buiten moest wachten om binnen te komen. Daar hadden we ook weer geen zin in...
Misschien nog een keer een poging overdag, maar volgens mij is whisky wat te hip in NYC, of is alles gewoon hip in zo'n grote stad?
Ze hebben trouwens ook bars met heel veel Amerikaanse whiskey. Daar heb ik nog nooit iets fatsoenlijks van geproefd, maar er blijkt nogal wat van te zijn. Ook verschillende soorten, grain, rye, white whiskey, black whiskey, bourbon, enz.
0 x

-Roy-
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor -Roy- » 19 Mei 2014, 15:12

Wij raakten gisteren verzeild bij Derat in Utrecht. Ze hebben geen grote whiskyvoorraad (een stuk of 30), maar wel een leuke. Bovendien, de eigenaar (of in elk geval barman) vindt het leuk om over whisky te praten. Er kwamen wat boeken op tafel en uiteindelijk kozen we voor een Tamdhu cs, dit was ook mijn allereerste CS ooit en toen vond ik 'm super, nu vond ik 'm gewoon wel aardig) en de laatste uit de Ballechin serie van Edradour, de Sauternes. We hebben thuis de Madeira en deze is ook erg goed.
(Ze hebben trouwens ook een aardige bierkaart en voor rum kun je daar ook al terecht.)
0 x

easmits
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor easmits » 16 Nov 2015, 06:51

De Rat is geweldig! Heel erg vriendelijke eigenaar en er staan ook prachtige whisky's in de voorraad boven, waarvan ik alleen maar kan hopen dat ze snel naar beneden komen :)

En ach, als 't meest voor de hand liggende café nog niet genoemd is:

Whiskycafé L&B
Korte Leidsedwarsstraat 82-84
Te Amsterdam
http://www.whiskyproeverijen.nl

Met meer dan 2000 soorten whisky (bewaard onder argon gas) uit alle whiskyproducerende landen, met de nadruk op Schotse single malt. Vrijwel alle gesloten stokerijen zijn aanwezig en ook is er een vintage lijst met single malts en blends gebotteld in voorbije tijden. Veel malts uit de jaren '70 & '80 en de oudste fles (een blend) stamt uit ongeveer 1910. Leuk om te kijken wat het verschil is tussen nu en vroeger bij je favoriete stokerij. Maar ook de meeste recente bottelingen zijn aanwezig
0 x

jdoucet
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor jdoucet » 16 Nov 2015, 09:57

easmits schreef:De Rat is geweldig! Heel erg vriendelijke eigenaar en er staan ook prachtige whisky's in de voorraad boven, waarvan ik alleen maar kan hopen dat ze snel naar beneden komen :)

En ach, als 't meest voor de hand liggende café nog niet genoemd is:

Whiskycafé L&B
Korte Leidsedwarsstraat 82-84
Te Amsterdam
http://www.whiskyproeverijen.nl

Met meer dan 2000 soorten whisky (bewaard onder argon gas) uit alle whiskyproducerende landen, met de nadruk op Schotse single malt. Vrijwel alle gesloten stokerijen zijn aanwezig en ook is er een vintage lijst met single malts en blends gebotteld in voorbije tijden. Veel malts uit de jaren '70 & '80 en de oudste fles (een blend) stamt uit ongeveer 1910. Leuk om te kijken wat het verschil is tussen nu en vroeger bij je favoriete stokerij. Maar ook de meeste recente bottelingen zijn aanwezig

Oh die bestaat nog, vond hem niet dadelijk terug :)
Ben er 1 keer geweest (tot nu toe) en het wast best een belevenis... ALs je geluk hebt en een plaatsje weet te bemachtigen is de keuze maken nog het moeilijkst van al. Heb uiteindelijk een "luxeflight" genomen. 1 van de voorgestelde whiskies was op, maar ik kreeg ter vervanging iets wat beter was, of toch in elk geval duurder :p
Aanrader wel.
0 x

SteveH
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor SteveH » 29 Jan 2016, 13:40

Is hier iemand wel eens bij Bar Oldenhof op de Elandsgracht in Amsterdam geweest? http://www.bar-oldenhof.com/

Ik loop er wel eens langs en je ziet weinig tot niets, dus ben erg benieuwd om een keer langs te gaan voor een proeverij of tasting, maar voor die 35e wil ik wel graag weten of het de moeite waard is :D
0 x

berndw
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor berndw » 08 Apr 2016, 16:59

In Delft ben ik weleens bij het Klooster geweest. Is meer een speciaalbier café, maar heeft toch ook een flink aantal (even uit mijn hoofd +/- 20) single malts op de kaart staan. De keren dat ik geweest ben was op een zaterdag. Er staat dan een enthousiaste jongeman achter de bar die heel veel van whisky weet (nog veel meer van speciaalbier).

In Den Haag heb je Huppel the Pub. Dat is wel echt een whisky-café. Volgens mij ook eens het beste whisky-café van NL geweest. Maar dat weet ik niet 100% zeker.
0 x

RTvH
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor RTvH » 11 Apr 2016, 21:32

Steve - ik ben vorige week zondag voor het eerst in Oldenhof geweest, bij een advanced whisky tasting. In 1 woord geweldig. Mensen met verstand van zaken, liefde voor goede whisky, in een stijlvolle/sfeervolle/ontspannen ambiance die maar weinig horeca-etablissementen weten te realiseren.
0 x

Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”