Speyside festival

Whisky-reis, -festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tasting ervaringen, niet zozeer gedetailleerde (reis)verslagen (wel links naar albums en verslagen). Dit gaat vooral over reviews, ervaringen, meningen, aan- en afraders van tour-operators, bezienswaardigheden, combinaties etc.
macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver

Re: Speyside festival

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 10 Feb 2010, 16:14

Hoi Piet,

Enkele argumenten om te komen.
1. Reunie met Teun, Bas, Becky en moi
2. Whisky & Jazz Tasting bij Macallan op 30 April
3. Ontspanning, rust, plezier, natuur, whisky
4. Good company

8-)
0 x

KSB66
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor KSB66 » 10 Feb 2010, 18:59

Ja, dat is een van de kleinste, Piet.
Benromach was voor mij de uitschieter tijdens PotStill dus die wil ik wel eens bezoeken.
Wil natuurlijk ook wel wat van de natuur zien. 9 dagen distileerderijen is me wat teveel van het goede ;9 dagen whisky is natuurlijk weer een ander verhaal. :lol: Ik denk dat ik er 2-3 ga bezoeken waarvan sowieso Benromach, de andere weet ik nog niet. Hebben jullie nog suggesties zo van ' die is echt de moeite waard om eens te bekijken". In principe staat er natuurlijk overal hetzelfde materiaal en het proces lijkt ook op elkaar.
Of hebben jullie nog andere tips die ' ik echt gezien moet hebben' ?
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 10 Feb 2010, 19:21

Piet schreef:Het lukt mij maar niet om met de juiste argumenten te komen......

macoffringa schreef:Hoi Piet,
Enkele argumenten om te komen............

Oei, ik dacht dat dit wel duidelijk zou zijn.
Bedankt Hans maar dit zijn nu juist de foute argumenten waar ik niet mee moet komen .... naar mijn vrouw toe !!!

Van de week nog de stomme fout gemaakt een recente video-clip van Jock tijdens de Robert Burns avond te laten zien (sorry Jock, dat ligt aan mijn vrouw niet aan jou). Nu is ze helemaal als de dood dat dit is wat ze daar doen tijdens het Speyside festival...... :Tongue
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

laddie teun
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor laddie teun » 10 Feb 2010, 19:35

KSB66 schreef:Ja, dat is een van de kleinste, Piet.
Benromach was voor mij de uitschieter tijdens PotStill dus die wil ik wel eens bezoeken.
Wil natuurlijk ook wel wat van de natuur zien. 9 dagen distileerderijen is me wat teveel van het goede ;9 dagen whisky is natuurlijk weer een ander verhaal. :lol: Ik denk dat ik er 2-3 ga bezoeken waarvan sowieso Benromach, de andere weet ik nog niet. Hebben jullie nog suggesties zo van ' die is echt de moeite waard om eens te bekijken". In principe staat er natuurlijk overal hetzelfde materiaal en het proces lijkt ook op elkaar.
Of hebben jullie nog andere tips die ' ik echt gezien moet hebben' ?

Vorig jaar 10 dagen distilleerederijen en proeverijen gedaan. Was heerlijk!!!
Absolute must is BenRiach. Bel ze gewoon even op vooraf en je krijgt de beste tour die er is. benromach is trouwens ook de moeite waard. Aberlour en Balvenie hebben beide een uitgebreide tour. Verder zijn er tijdens het Speyside festival distilleerderijen te bezoeken welek normaal gesproken gesloten zijn voor publiek. Maar denk dat de meeste daarvan al volgeboekt zijn.
0 x
Uw persoonlijk reisadviseur voor al uw reiswensen: http://www.thetravelclub.nl/teunvanwel

Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com

KSB66
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor KSB66 » 10 Feb 2010, 23:42

Teun, volgens mij spreken we mekaar vooraf wel in Groningen.
0 x

macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 11 Feb 2010, 01:10

Piet,
Try this one with your wife:

Schat, we kunnen fijn samen in Findhorn Bay gaan wandelen en dan de Findhorn Foundation bezoeken (dit is echt interessant Piet, google het maar). En als het een beetje fris is, mevrouw Patings, nou dan gaan we eerst gezellig bij Johnsons in Elgin een kashmir trui en sjaal voor je kopen. Een bezoekje aan Baxter's in Fochabers (een van de oudste delicatessenzaken in Schotland) en daarna naar Leap Gallery in Craigellachie om wat mooie juwelen uit te zoeken en wellicht een pittoresk schilderijtje.

Denk je dat dit werkt?
We kunnen er ook nog een kasteel en een mooie tuin (die van Glen Grant) tegenaan gooien.
:D
0 x

KSB66
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor KSB66 » 11 Feb 2010, 01:35

Of je laat 'r gewoon thuis.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 11 Feb 2010, 09:21

Daar zit in elk geval meer bruikbaar materiaal tussen Hans.
Interesses genoeg maar het is vooral die whisky en alles dat daar bij komt dat ze niet ziet zitten....

Bas... thuislaten..... wij zijn zo'n hecht stel dat dit nog nooit gebeurd is .... maar nooit te oud. Dit is inmiddels belicht.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

KSB66
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor KSB66 » 11 Feb 2010, 12:49

:lol:
0 x

Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”