Vakantie Schotland: tips?

Whisky-reis, -festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tasting ervaringen, niet zozeer gedetailleerde (reis)verslagen (wel links naar albums en verslagen). Dit gaat vooral over reviews, ervaringen, meningen, aan- en afraders van tour-operators, bezienswaardigheden, combinaties etc.
MaltMuppet
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Vakantie Schotland: tips?

Ongelezen berichtdoor MaltMuppet » 04 Aug 2019, 14:09

Freezeroz schreef:
MaltMuppet schreef:De reguliere bottelingen zijn in Nederland meestal goedkoper te krijgen, dus die zijn niet zo interresant. Iemand nog aanbevelingen voor mooie flessen toevallig?

Dat klopt. Maar ik begreep dat je voor reguliere bottelingen vaak wel mooie combi deals kan scoren op de boot.
Zoals bijvoorbeeld 2x Glenmorangie Signet voor 200€.
Hou er wel rekening mee dat internet nauwelijks werkt op de boot midden op zee. Je kan internet dus niet raadplegen om prijzen te checken :bigsmile.

Goede tio van die bereikbaarheid op zee! Had ik zelf nog niet bij stilgestaan. Op de heenweg dus een lijstje maken van flessen met prijzen, en eventueel op terugweg aanschaffen :goedgedaan
1 x
The answer may not lie at the bottom of a glass of whisky. But you should at least check!

Afbeelding

MaltMuppet
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MaltMuppet » 04 Aug 2019, 14:15

defeatless schreef:Ben Nevis, sla maar over, of in ieder geval geen tour boeken. Misschien dat je even 5 min naar binnen mag om wat te bekijken, zonder te betalen. Maar het is knap waardeloos daar.

Dat heb ik inderdaad van verschillende mensen al gehoord, dat de tour daar waardeloos is. Dus als we er langs gaan is het puur om ff de distillery van buiten gezien te hebben (heb een aandeel in een vat via de casqueteers, dus vandaar). En om ff de shop binnen te lopen.
0 x
The answer may not lie at the bottom of a glass of whisky. But you should at least check!

Afbeelding

MaltMuppet
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MaltMuppet » 04 Aug 2019, 14:26

Fat Bastard! schreef:Voor lunch in Dufftown kan ik zeker het restaurant bij Glenfiddich aanbevelen.

Deze heb ik al meerdere keren gehoord, dus staatbij deze op ons lijstje :goedgedaan

Fat Bastard! schreef:Bij Blair Castle kan je ook een korte wandeling maken in de mooi aangelegde kasteeltuin. Volgens mij hoef je alleen entree te betalen als je het kasteel van binnen wil bezichtigen (is wel al even geleden dat ik daar geweest ben).

Goeie tip! Als we voldoende tijd hebben gaan we zeker even kijken.

Fat Bastard! schreef:Bij Blair Athol hebben ze soms schepre aanbiedingen van de Flora&Fauna reeks, wel even goed checken met prijzen hier.
Als je een tour hebt geboekt krijg je ook een beetje korting op één fles.
Als je toch in Pitlochry bent kan je ook de winkel van Robertsons of Pitlochry nog aandoen. Ewan heeft altijd iets open staan om te proeven en zijn eigen bottelingen zijn ook interessant. Nu nog niet te koop in Nederland maar er zijn een aantal partijen in de markt om deze lijn ook hier te gaan

We hebben een tour geboekt bij Blair Athol, dus een flesje zal vast wel mee gaan :bigsmile Zelfs mijn vrouw, die absoluut niets met whisky heeft, vond het wel leuk om even langs die winkel van Robertsons te gaan. Ook wel geinig dat die flessen dus nog niet in Nederland te krijgen zijn. Staat bij deze dus ook op de lijst.

Fat Bastard! schreef:Denk niet dat je hier nog tijd voor hebt in je volle schema maar net buiten Edinburgh ligt ook nog een ruïne van Craigmillar Castle te bezoeken.
Ik ben een aantal jaren geleden met familie een midweek in Edinburgh geweest en het was een leuke afwisseling om vanuit het drukke centrum met taxi daarnaar toe te gaan en terug te wandelen (uurtje lopen tot hartje centrum).

Denk niet dat we dat nog gaan redden, maar we onthouden hem zeker voor als we nog eens een weekendje Edinburgh gaan doen.

Bedankt voor de tips!
0 x

Afbeelding

MaltMuppet
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MaltMuppet » 04 Aug 2019, 14:28

Rien68 schreef:Ardblair, zit ik ook eind september. In de Blue room.

Lunchen in Dufftown kun je ook bij Sidings cafe, in oude treinwagons met deels uitzicht op Balvenie.

Wij hebben de Pink room.

Sidings cafe ook een goeie tip, staat genoteerd. We gaan ook Balvenie bezoeken, dus wat dat betreft wel ideaal qua locatie :goedgedaan
0 x

Afbeelding

Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 04 Aug 2019, 15:42

MaltMuppet schreef: Op de heenweg dus een lijstje maken van flessen met prijzen, en eventueel op terugweg aanschaffen :goedgedaan

Mocht je een mooie OB combi deal zien op de heenweg, je mag me altijd een pb sturen om te kijken of we die deal kunnen delen :Slainte.
Zoals mijn genoemde Signet voorbeeld. Een groot deel van het aanbod op de boot zal waarschijnlijk wel bestaan uit travel retail bottelingen.
1 x
Afbeelding

MaltMuppet
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MaltMuppet » 04 Aug 2019, 21:21

Freezeroz schreef:
MaltMuppet schreef: Op de heenweg dus een lijstje maken van flessen met prijzen, en eventueel op terugweg aanschaffen :goedgedaan

Mocht je een mooie OB combi deal zien op de heenweg, je mag me altijd een pb sturen om te kijken of we die deal kunnen delen :Slainte.
Zoals mijn genoemde Signet voorbeeld. Een groot deel van het aanbod op de boot zal waarschijnlijk wel bestaan uit travel retail bottelingen.

:goedgedaan
Moet wel ff kijken of ik tegen die tijd nog budget over heb :gnif
1 x

Afbeelding

MaltMuppet
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MaltMuppet » 04 Sep 2019, 08:32

Freezeroz schreef:

Ik heb gekeken, maar alle bottelingen zijn ook in Nederland te krijgen en dan nog een stuk goedkoper ook. Zelfs als je zo’n combi deal hebt. Niet heel interresant dus helaas
0 x

Afbeelding

Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 04 Sep 2019, 08:39

MaltMuppet schreef:
Freezeroz schreef:

Ik heb gekeken, maar alle bottelingen zijn ook in Nederland te krijgen en dan nog een stuk goedkoper ook. Zelfs als je zo’n combi deal hebt. Niet heel interresant dus helaas

Thanks, heel veel plezier tijdens je trip :Slainte.
0 x
Afbeelding

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 25 Sep 2019, 20:13

MaltMuppet schreef:

Lunchen in Dufftown kun je ook bij Sidings cafe, in oude treinwagons met deels uitzicht op Balvenie.

Wij hebben de Pink room.

Sidings cafe ook een goeie tip, staat genoteerd. We gaan ook Balvenie bezoeken, dus wat dat betreft wel ideaal qua locatie :goedgedaan

Momenteel in Ardblair, de hosts zijn geweldig. Kamers en omgeving dito.
2 x

MaltMuppet
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MaltMuppet » 25 Sep 2019, 21:49

Rien68 schreef:
MaltMuppet schreef:

Wij hebben de Pink room.

Momenteel in Ardblair, de hosts zijn geweldig. Kamers en omgeving dito.

Super zijn die mensen idd, en die vent kan lullen zeg :P Bij ons ook zeer goed bevallen, zal hun dan ook echt wel aanraden aan anderen!

Veel plezier nog daar :Slainte
1 x

Afbeelding

Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”