Henkie schreef:Met alle respect voor de virologen: een werkzaam vacin gaat er voorlopig zeker niet komen. Net als bij het "gewone" griepvirus muteren de corona virussen ook voortdurend
Mijn hoop is gevestigd op een medicijn dat de ergste gevolgen dempt, liefst in combinatie met een glaasje Islay!

Dat ze constant muteren is waar, maar lang niet altijd in iets dat even gevaarlijk is (of gevaarlijker) of zich net zo makkelijk verspreidt.
Dus het is en blijft goed dat ze ermee bezig zijn. Ik zou het niet zo snel terzijde schuiven. Door de economische gevolgen (nee, niet door de vele doden, maar door de economische schade vooral) is de druk op farmaceutische bedrijven enorm. Sommigen beginnen nu al (of zijn zelfs al bezig) met de trials op mensen. Dat is enorm snel, aangezien we nu 6 maanden na de uitbraak zitten. Het zou mij oprecht niet verbazen als er in oktober of november een vaccin is. Vraag is dus vooral wie gaat het kunnen kopen.
Wat zou het overigens mooi zijn als een glaasje Islay het medicijn bleek te zijn he

(of voor mij, sherry-cask matured niet-peated whisky)
De president van Wit-Rusland dacht in elk geval van wel en raadde mensen aan veel Vodka te drinken..