Bescheiden tasting onder vrienden..
Re: Bescheiden tasting onder vrienden..
Maar voor beginners vind ik dit al redelijk gevorderde whisky's of ligt hem dat aan mij?
Ik bedoel ik mis nog wel wat in het jongere en goedkopere segment, een mooie line-up daar niet van!
Voor beginners zou ik er ook een whisky bij doen die misschien wat minder goed scoort, waarvan de reuk niet zo lang blijft hangen...waarbij de afdronk zo maar weg is. Juist om de verschillen daarin te ontdekken.
Ik bedoel ik mis nog wel wat in het jongere en goedkopere segment, een mooie line-up daar niet van!
Voor beginners zou ik er ook een whisky bij doen die misschien wat minder goed scoort, waarvan de reuk niet zo lang blijft hangen...waarbij de afdronk zo maar weg is. Juist om de verschillen daarin te ontdekken.
0 x
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

OmeAnne schreef:Maar voor beginners vind ik dit al redelijk gevorderde whisky's of ligt hem dat aan mij?
Goed punt. Ik begin bij proeverijen met beginners eigenlijk altijd met een standaard blend. Iets wat de meesten wel zullen kennen. Bijvoorbeeld een JW Red, Ballantine's Finest of Famous Grouse. En als je ze écht wilt laten schrikken schenk je een Glen Talloch of VAT69 in
0 x
Willem vd K schreef:Glen Talloch of VAT69
Jij wilt ze helemaal niet aan de whisky hebben begrijp ik!

0 x
Ik moet het jammer genoeg doen met wat ik in huis heb, gezien ik whisky's als een JW redlabel niet te zuipen vindt heb ik deze ook nooit in huis gehaald
Moest ik echt tastings organiseren voor jan en alleman zou ik meer investeren in variatie maar het is uiteindelijk maar onder vrienden
Groetjes Sam
Moest ik echt tastings organiseren voor jan en alleman zou ik meer investeren in variatie maar het is uiteindelijk maar onder vrienden
Groetjes Sam
1 x
Als het gaat om een tasting onder vrienden, waarvan je zegt dat ze ook geïnteresseerd zijn geraakt, dan zou ik juist de handen ineenslaan en allemaal (of per tweetal) een mooie fles mee laten nemen. Misschien van te voren even afstemmen wat wie meebrengt enzo. Kan veel leerzamer voor iedereen uitpakken.
Zelf speel ik met de gedachte om binnenkort eens versneld van mijn half volle of bijna lege, flessen af te komen en een bottoms up-tasting te organiseren voor vrinden en kennissen, maar ben ook een beetje bang voor een bacchanaal met die Neanderthalers in mijn omgeving ....

Zelf speel ik met de gedachte om binnenkort eens versneld van mijn half volle of bijna lege, flessen af te komen en een bottoms up-tasting te organiseren voor vrinden en kennissen, maar ben ook een beetje bang voor een bacchanaal met die Neanderthalers in mijn omgeving ....

0 x
De inbreng van de bezoekers is een fles whisky, zij krijgen van mij iets kleins om te eten gevolgd door de tasting
Het is idd niet slecht zelf tip's te geven over welke whisky die ze voorzien, kwestie van niets te krijgen dat je niet graag drinkt of reeds hebt
Groetjes Sam
Het is idd niet slecht zelf tip's te geven over welke whisky die ze voorzien, kwestie van niets te krijgen dat je niet graag drinkt of reeds hebt
Groetjes Sam
0 x
Ziet er goed uit
Veel plezier ermee
Veel plezier ermee
1 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
Kan er iemand mij nog vertellen wat de gebruikelijke hoeveelheid is per glas ? En hoeveel water ( of is het op smaak ) doe je bij de Aberlour A’Bunadh ?
Thx !
Thx !

0 x
De gebruikelijke hoeveelheid is 2,5 cl en water is op smaak maar zover ik weet kan de A'bunadh wel meer als 1 of 2 druppeltjes hebben.
Dat kan je het best zelf even uitproberen voor je begint zodat je daar advies over kan geven.
Dat kan je het best zelf even uitproberen voor je begint zodat je daar advies over kan geven.
1 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
Voor een tasting zou ik eerder voor 1,5 (max 2) cl per glas gaan eigenlijk. Je kan altijd achteraf nog een 'drinker' uitschenken 
1 x
Matthijs, whiskynerd.
Ok , ik zal het op max 2 cl houden dan is er idd eventueel nog wat marge voor achteraf 

0 x
Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”