Talisker of Raasay?

Whisky-reis, -festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tasting ervaringen, niet zozeer gedetailleerde (reis)verslagen (wel links naar albums en verslagen). Dit gaat vooral over reviews, ervaringen, meningen, aan- en afraders van tour-operators, bezienswaardigheden, combinaties etc.
Wolf2112
Senior
Senior

Talisker of Raasay?

Ongelezen berichtdoor Wolf2112 » 28 Apr 2026, 19:15

Heeft één van jullie ervaring met Talisker of Raasay voor een distillery tour? Voor een paar dagen Skye willen we 1 distillerybezoek doen en ik ben er nog niet helemaal uit welke van de 2 ik het best kan boeken.
Wat zijn jullie ervaringen?
Hoor het graag...
0 x

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Talisker of Raasay?

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 28 Apr 2026, 20:12

Zelf geen ervaring mee maar mijn whiskymaat is paar jaar geleden bij beide geweest (en Torabaig) maar wat hem betreft absoluut Raasay.
Jong en super enthousiast team.
0 x
Afbeelding

BuBen
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor BuBen » 28 Apr 2026, 20:35

Als je kunt, zeker naar Raasay gaan!

Torabhaig heb ik zelf bezocht en is qua locatie, eenvoud om te bereiken, whisky om te proeven en qua tour zeker te verkiezen boven Talisker.

Bij Talisker krijg je toch min of meer de bekende diageo tour (duur en wisselvallig) met op de tap zeeeeer dure drams. Reken op 8-12€ per dram voor een standaard Diageo range dram.

Van Raasay heb ik qua tour en locatie alleen maar goeie dingen gehoord, maar ik heb ze nog niet kunnen bezoeken.
0 x

bodevami
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor bodevami » 28 Apr 2026, 21:44

Tijdens onze whiskyreis vorig jaar zowel Torabhaig (20 pond tour), Talisker (150 pond tour) en Raasay (75 pond tour) gedaan. Ik zou die van Raasay doen, begint om 10.00 uur en de tour duurt tot uurtje of 12.00/12.30. Mooie distillery, hele leuke mensen, in de jeep naar het Warehouse en om 10.30 zit je aan 6 glazen cask strength whisky en daarmee krijg je de ontleedde versie van hun Raasay Single Malt te proeven. Na de tour in de shop nog allerlei andere expressies kunnen en mogen proeven. Qua whisky is het nog niet heel oud wat je kan proeven. Bij Talisker krijg je exclusieve single casks te proeven en zit er ook een 27 jaar oude tussen, dat is ook wat waard maar in mijn ogen geen 150 pond.
1 x

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 29 Apr 2026, 08:58

Dat is goed om te lezen, weet ik waar ik in september aan toe ben :bigsmile

Heeft iemand misschien ook Praban na Linne - The Gaelic Whiskies bezocht?
0 x

Wolf2112
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Wolf2112 » 29 Apr 2026, 13:33

Dank jullie wel voor je snelle reactie en heldere advies. Ik ben niet verrast, maar hoor het graag van ervaringsdeskundigen. :hoedaf
0 x

Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”