Verslag Speyside Trip April 2024

Whisky-reis, -festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tasting ervaringen, niet zozeer gedetailleerde (reis)verslagen (wel links naar albums en verslagen). Dit gaat vooral over reviews, ervaringen, meningen, aan- en afraders van tour-operators, bezienswaardigheden, combinaties etc.
Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe

Slotwoord

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 12 Apr 2024, 09:54

Tot slot van mijn verslag, wil ik graag nog wat dankwoorden uitspreken.

Allereerst natuurlijk aan mijn reisgenoten dannyp44, RaymondCS en Fatbastard die dit avontuur met me aandurfden. Dank mannen, voor een geweldige tijd in Speyside.

Ook onze gidsen in Speyside Drew, Emma, Steve, Iain en Michelle verdienen een woord van dank. Hun bijdrage was van toegevoegde waarde aan onze beleving.

Een speciale vermelding gaat er uit naar onze chauffeur Georgie, die drie dagen lang met een big smile voor ons klaar stond.

Ook onze 2 eigen chauffeurs RaymondCS en Fatbastard wil ik bedanken voor het uitvoeren van deze link(s)e taak.

Last but not least, ook een woord van dank naar het whisky forum in het algemeen.

Zonder het forum zou ik deze Speyside trip nooit gemaakt hebben. Nadat ik ook in 2019 al een trip naar Islay maakte die ik zonder het forum nooit gemaakt zou hebben.

In april 2018 maakte ik een account op het forum aan en in maart 2019 liep ik tot mijn eigen verbazing dankzij het forum al op mijn geliefde Islay rond.

Naast deze gemaakte trips, steeg mijn whisky teller dankzij het forum van enkele tientallen toen, naar vele honderden nu.
Vele persoonlijke contacten en ontmoetingen leverde mijn inschrijving op. Ik deed mee aan vele (online) festivals en tastings, deed mee aan & organiseerde diverse shares, bepaalde samen met jullie de forum BFYB en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik heb zelf door de jaren heen veel tijd en aandacht in het forum en haar leden gestoken en dat heeft me dus veel gegeven.
Het doet me daarom pijn om te constateren dat het forum op dit moment niet veel meer lijkt te zijn dan een handels plaats voor overbodige flessen.
En helaas niet meer die sociale online community die het eerder was.

Maar goed, ik geef de moed niet op en blijf hopen op mooie nieuwe initiatieven, verhalen, ervaringen, voorstellen, shares en alles wat een levendig forum zo mooi kan maken :hoedaf.

Met vriendelijke groet Roelof
14 x
Afbeelding

dannyp44
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Verslag Speyside Trip April 2024

Ongelezen berichtdoor dannyp44 » 12 Apr 2024, 10:31

Ja daar kan ik weinig aan toevoegen. Prachtige reis met een mooi gezelschap. Deze reis had ik zonder het forum nooit kunnen maken. Dat is ook wat dit forum mij heeft opgeleverd. Mooie contacten en mogelijkheden om whisky’s te proberen die ik normaal nooit zou kunnen kopen. Dan vooral de range shares, thuisfestivals en aanbod van samples/flessen.

Maar ook de teleurstelling nu dat zelfs een initiatief als een 15 jarig jubileum niet meer haalbaar lijkt. Hier had ik echt meer van verwacht. Mensen die zoveel tijd en energie hier in willen steken en dan zo weinig reactie krijgen. En ben ik bang dat ons Whiskyforum is veranderd in een whiskymarktplaats waar er veel meelezen en toehappen als er een mooie aanbieding voorbijkomt.

Nog een extra dank aan Roelof en zijn verslag. Hij liep de hele reis met zijn notitieboek onder de arm om dit verslag voor ons allen te maken. Een mooie herinnering.

Groet Danny
7 x

Raymond CS
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Raymond CS » 12 Apr 2024, 12:01

Mannen wat er ook gebeurd deze ervaring neemt niemand ons ooit af.

Schermafbeelding 2024-04-12 120019.jpg
Schermafbeelding 2024-04-12 120019.jpg (283.42 KiB) 1525 keer bekeken
13 x
Sta altijd open voor mooie aanbiedingen. Stuur gerust een pb.

Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 12 Apr 2024, 12:17

Raymond CS schreef:[b][size=150]Mannen wat er ook gebeurd deze ervaring neemt niemand ons ooit af.

En ik maar braaf die oude/grijze/kale mannen buiten beeld houden :P.
2 x
Afbeelding

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 12 Apr 2024, 13:00

Raymond CS schreef:Mannen wat er ook gebeurd deze ervaring neemt niemand ons ooit af.

Schermafbeelding 2024-04-12 120019.jpg

4x zo'n grijns zegt genoeg toch? :duimop
1 x
Afbeelding

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 12 Apr 2024, 13:39

Slotwoord Fat Bastard!

Het mooie en gedetailleerde verslag van onze trip heb ik niks aan toe te voegen!

Toen ik eind oktober vorig jaar de oproep van Danny, Ray en Roelof las dacht ik "leuk, daar zullen genoeg mensen interesse in hebben!"
Toch kon ik het niet laten om een paar uur later het volgende PB naar de drie te zenden:
Hey mannen,
Leuk plan.
Nu ben ik in 2018 en afgelopen mei ook nog in de Speyside geweest (en we zullen daar zeker vaker naartoe gaan) dus als er andere aanmeldingen/belangstelling is zeker daar voor gaan!
Ontbreekt het echter aan andere enthousiaste reacties heb ik zeker interesse.
Greetz,
André

Tot mijn grote verbazing was ik de enige die gereageerd had en al snel werd ik in hun plannen betrokken.
Zo, dus daar gingen 4 geheel verschillende karakters met elkaar op pad. Eigenlijk konden we elkaar alleen online en toch gingen we gezamenlijk deze trip maken. En het was weer een hoogtepunt!

De keuze voor de vier te bezoeken distillery's waren we ook snel met elkaar eens. Voor mij was het geen enkel probleem dat ik alle vier in mei 2023 ook al had bezocht, immers:
The Balvenie hoopte ik deze keer de cooperage on site wél te kunnen zien en dat was nu ook zo. We hadden dezelfde gids, Drew maakte zo'n beetje dezelfde grappen maar toch weet hij het leuk en kundig te vertellen. De line up van de mooie tasting achteraf bevatte andere whisky's dan vorig jaar dus dat was ook top!
Glenfarclas is een geweldig mooie distillery en de 5Decades tasting zou ik iedere week wel willen krijgen, whisky's die je je als botteling zelf niet kunt veroorloven (nee, ik ook niet!). Once in a lifetime pareltjes en de rondleiding door Steve Allan is ook gewoon een feestje. Wat een sympathieke en knowledgeable guy that is! Een echte ambassadeur voor het merk.
Benriach hadden we vorig jaar een andere leuke tasting maar de Grape and Grain tasting is vele malen mooier en bijzonderder. Met Emma door hun warehouse lopen is ook geen straf, het meissie weet ontiegelijk veel over de verschillende vaten en het enthousiasme druipt er van af!
Bij Glen Moray hadden wij vorig jaar de Ambassador tour willen doen alleen was Iain Allan toen helaas naar het buitenland. In plaats daarvan werd ons de Glen Moray House tasting aangeboden door Emma Ware en dat was zeker een leuk alternatief. Maar nu konden wél de Ambassador Tour boeken en dit was dus weer een heel andere beleving. Glen Moray zal ook zeker bij een volgende trip naar de Speyside meegenomen in het schema, al is het alleen maar om het visitor's centre een paar heel vriendelijke geprijsde bottelingen te scoren!
De Dufftown Distillery Walk had ik twee keer eerder gevolgd, maar nog niet de Connaissors Walk. Dus meer en mooiere drams, en met foodpairing. Michelle is een tof wijf met mooie anekdotes dus ook dit kan ik eenieder aanbevelen!

Ik kan het iedereen aanbevelen om een keer zo'n trip te maken. Ben je te huiverig om zelf alles te regelen zijn er genoeg aanbieders die je kunnen ontzorgen. Maar het zelf organiseren en regelen levert (voor mij althans) al heel veel voorpret.
Schotland is een ongelofelijk mooi land, de inwoners zijn vriendelijk, gastvrij en behulpzaam. En ja, dat er in alle hoeken van het land whisky wordt gestookt helpt natuurlijk ook :bigsmile

Maandag na onze thuiskomst had ik al meteen heimwee. Gelukkig staat de volgende trip al over 4 weekjes op de planning. Met mijn vrienden van Whisky aan het Strand gaan we 4 dagen naar Islay. Nieuwe ervaringen en hoogtepunten.

Maar wat Raymond al schreef: deze ervaring neemt niemand ons af!!

Greetz, André
12 x
Afbeelding

edwin5
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor edwin5 » 15 Apr 2024, 18:46

Heel erg gaaf om te lezen! En wat een reis zeg zou hem toch echt graag bij een keer willen maken.

Bedankt voor het delen..
2 x

Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 15 Apr 2024, 19:43

edwin5 schreef:Heel erg gaaf om te lezen! En wat een reis zeg zou hem toch echt graag bij een keer willen maken.

Bedankt voor het delen..

Dankjewel Edwin :goedgedaan.

Je zou hier een oproep kunnen plaatsen. Wie weet levert het je uiteindelijk een mooie reis op.
1 x
Afbeelding

bodevami
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor bodevami » 15 Apr 2024, 22:03

Mooie verhalen en geweldige beleving!
Ze zeggen wel eens, 1 foto zegt meer dan 1000 woorden, maar los van jullie geweldige groepsfoto heb ik het verslag met veel plezier gelezen!
Mochten jullie nog eens gaan.... :smullen En ik denk dat jullie meer mensen lekker hebben gemaakt.
3 x

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 25 Mar 2026, 11:07

En er worden nieuwe plannen gesmeed! :duimop
6 x
Afbeelding

Jimbeau
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Jimbeau » 25 Mar 2026, 11:39

Fat Bastard! schreef:En er worden nieuwe plannen gesmeed! :duimop

ehh.. wanneer opent de inschrijving? :bigsmile
0 x
Afbeelding

Nickolaas
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 25 Mar 2026, 12:21

Fat Bastard! schreef:En er worden nieuwe plannen gesmeed! :duimop

Gaan we met een grote touringcar?
0 x
Afbeelding

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 25 Mar 2026, 12:23

Jimbeau schreef:ehh.. wanneer opent de inschrijving? :bigsmile

Voorlopig zijn we met de originele bezetting.
1 x
Afbeelding

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 25 Mar 2026, 12:24

Nickolaas schreef:Gaan we met een grote touringcar?

Heb jij groot rijbewijs daarvoor? Dan kunnen we het bespreken :bigsmile
1 x
Afbeelding

Nickolaas
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 25 Mar 2026, 15:35

Zonder dollen, tof dat jullie dat doen. Mooi dat zoiets hier op dit HWF ontstaat.
2 x
Afbeelding

Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”