Islay april 2025

Whisky-reis, -festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tasting ervaringen, niet zozeer gedetailleerde (reis)verslagen (wel links naar albums en verslagen). Dit gaat vooral over reviews, ervaringen, meningen, aan- en afraders van tour-operators, bezienswaardigheden, combinaties etc.
Nickolaas
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Islay april 2025

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 10 Jun 2024, 09:26

Forummers!

Na een prachtige trip naar Arran en Campbeltown in 2023, trekken we in april 2025 met drie man naar Islay, met een nachtje Campbeltown als bonus.

Het idee is nu:
- op dinsdag eind middag vliegen richting Glasgow, auto ophalen en in de buurt van Kennacraig overnachten. Vanaf Kennacraig op woensdagochtend vroeg met de ferry naar Islay. Rustig op Islay aankomen en rondneuzen. Die dag wellicht even naar Caol Ila en/of Ardnahoe.
- op donderdagochtend Vaults Secrets tour and Warehouse experience bij Bowmore, dan lunchje, met taxi naar Bunna en daar Warehouse 9 Tasting.
- op vrijdag één goede tour met tasting bij Laphroaig of Lagavulin, lunchen bij Ardbeg.
- op zaterdag met de ferry over en naar Campbeltown. Daar Kilkerran Warehouse Tasting.
- op zondag auto inleveren en terug vliegen, wellicht onderweg nog wat zien.

Afhankelijk van de daadwerkelijke beschikbaarheid van tours/ experiences kan het programma nog aangepast worden.

EXTREEM VEEL ZIN IN.

Het kan mij dus niet snel genoeg gaan. Daarom de voorbereiding maar eens ter hand genomen. Accommodatie wordt vandaag of morgen (waarschijnlijk zo direct :bigsmile..) geboekt. We verblijven één nachtje een half uurtje voor Kennacraig, drie nachtjes in Port Ellen en één nachtje in Campbeltown.

Hebben jullie op basis van bovenstaande opzet naar tips en suggesties? Ik heb van André Q al fijne tips ontvangen :duimop (waarvoor dank dude!)! Specifieke vraag van mij is of het handig is om vliegtickets en auto zsm te boeken, ervan uitgaande dat ze dan het voordeligst zijn? Of dat het loont om te wachten op 'koopjes'?

Hoor het graag, dank!
Laatst gewijzigd door Nickolaas op 12 Jun 2024, 21:09, 2 keer totaal gewijzigd.
6 x
Afbeelding

Nickolaas
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Islay april 2025

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 10 Jun 2024, 16:44

Goed. De eerste aanpassing is al gedaan; waarschijnlijk vliegen we dinsdag eind middag i.p.v. woensdagochtend. Dan kunnen we op woensdag lekker vroeg met de ferry :duimop..
1 x
Afbeelding

Ardking
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ardking » 11 Jun 2024, 16:22

Wij hebben vorig jaar nagenoeg hetzelfde gedaan, zal even opzoeken wat ons programma was.

Eerste tip: de ferry direct boeken! Hadden wij niet gedaan en waren de laatste auto die de ferry op mocht na een spannend welles nietes half uurtje
1 x
"Volo et Valeo"

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 11 Jun 2024, 21:30

Ferry en vliegtickets zou ik gewoon boeken (neem aan dat je een annuleringsverzekering hebt of afsluit?).

Voor ons tripje in april had ik november vorig jaar een huurauto gereserveerd bij Sunny Cars. Toen ik maart nog eens bij hen keek was dezelfde auto voor dezelfde huurperiode de helft goedkoper! Gratis geannuleerd en direct opnieuw geboekt.

Mooi vooruitzicht weer kerel!
Ons plan voor volgend jaar gaat ws deels dezelfde kant op (Arran+Campbeltown+Lowlands).
1 x
Afbeelding

Koning
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Koning » 12 Jun 2024, 20:23

Mooi (jaloersmakend) programma weer, heren!
0 x
Afbeelding

Ardking
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ardking » 14 Jun 2024, 12:55

Deze hebben wij juli 2023 gedaan
Ma
Vlucht Glasgow
Huurauto
Ferry Kennacraig
Bowmore hotel

Di
1000-1130 Lagavulin warehouse tasting
Lopend naar Laphroaig + tour (wandeling + warehouse tasting)
Eten bij ardbeg

Woe
Bunnahabhain warehouse tasting
Gelopen naar Ardnahoe en lunch
Taxi bruichladdich warehouse tasting

Don
Ferry naar Campbeltown
Springbank tour (250 pond) eigen blend maken
Cadenhead en Kilkerran

Vrij
Terugvlucht

Veel met de huurauto gedaan in combinatie met taxi en wat lopend. Bus en fiets overwogen maar gezien de tijd niet haalbaar.
Ik heb nog een foto van alle taxi’s die er rijden mocht je die willen.
2 x
"Volo et Valeo"

Nickolaas
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 30 Sep 2024, 21:00

De eerste tour al fijn kunnen boeken; op zaterdagmiddag 5 april doen we de Kilkerran Warehouse Tasting. Een tasting die redelijk nieuw is, nu al zin in.

Al contact gehad met Bowmore en Bunna vwb tastings daar. Zij moeten het schema voor het voorjaars- en zomerseizoen nog bepalen. Ik was ook wel wat vroeg :lol:..

Voor de rest alle accommodaties, vliegreis en huurauto vastgelegd. Ik heb er superveel zin in.
5 x
Afbeelding

Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”