Plan is om in Edinburgh te vertrekken, zo via Loch Lomond en Fort William naar the Isle of Skye te gaan, om nadien via Inverness een kleine lus te maken doorheen de Speyside en via Aviemore terug naar Edinbrugh te gaan in 8 dagen.
Ik zou bij het vertrek Deanston willen bezoeken (35 pond voor de warehouse tasting),
op Skye bij Talisker de simpele tour doen,
in de Speyside de ruime tour bij Balvenie
en dan twijfel ik bij onze laatste stop in Aviemore, om ofwel even terug te rijden naar Tomatin ofwel Blair Athol te doen bij het terugrijden naar Edinburgh.
Iemand die weet wat bij Tomatin het verschil is tussen de 'Taste of Tomatin Tour; 35p' en 'Single Cask experience; 75p' is? Zijn het enkel de te proeven whisky's die verschillen en dat de prijzen bepaalt?
Bij Blair Athol is er de 'Blair Athol Allt Experience' voor 55p, maar ik zag laatst bij een review dat ze daar vorig jaar deze whisky's kregen:
Blair Athol Distillery Exclusive 48%
Blair Athol 11 Handfill Red Wine Cask 56.2%
Clynelish Oloroso Seco Finished 46%
Blair Athol 1995 Cask Strength Oloroso (exclusive to the tour)
Talisker Port Ruighe 45.8%
Caol Ila Moch 43%
Daar zitten dus eigenlijk maar 2 of 3 interessante whisky's bij om te proeven nadien.
De distilleerderij van Blair Athol ziet er op het eerste zicht wel erg charmant uit, maar is van Diageo..
Iemand (recente) ervaringen met Blair Athol en/of Tomatin? (en is het prijsverschil van 35p en 75p het geld waard?)
Meer ga ik alleszins niet bezoeken, mijn vriendin drinkt namelijk geen/amper alcohol, dus zal sowieso al niet evident worden om ze telkens te moeten bezighouden

Alvast bedankt!