Springbank whisky school

Whisky-reis, -festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tasting ervaringen, niet zozeer gedetailleerde (reis)verslagen (wel links naar albums en verslagen). Dit gaat vooral over reviews, ervaringen, meningen, aan- en afraders van tour-operators, bezienswaardigheden, combinaties etc.
Kikkerneve
Top bijdrager
Top bijdrager

Springbank whisky school

Ongelezen berichtdoor Kikkerneve » 26 Okt 2023, 11:47

Hola!

In april is het zo ver. Na een aantal jaar op de wachtlijst ga ik naar de Springbank whisky school. Ga samen met mijn pa een week lang rondsnuffelen en klussen bij mijn favoriet. Ook al is het pas sinds april geleden dat we in Campbeltown waren, we kijken er nu al enorm naar uit!

We hebben natuurlijk al wat info vanuit de whisky school zelf. Maar mochten er nog oud-deelnemers zijn die tips hebben: shoot!

Cheers!
Vincent
8 x

edwin1973
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Springbank whisky school

Ongelezen berichtdoor edwin1973 » 26 Okt 2023, 14:38

Zo, gaaf mannen geniet ervan :dancing :Slainte :smullen
2 x

peej84
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor peej84 » 30 Okt 2023, 11:17

Hoi Vincent,

Gaaf man, ik heb ook een mailtje gekregen :schotland
Ik ben ingeschreven voor het 12e term van 24 tot 28 juni.
En het word mijn allereerste bezoek aan Campbeltown :yes

Maar het lijkt me geweldig om alles van dicht bij mee te maken en te beleven.

Ik ga er alleen heen, ben ook al alles aan het uitpluizen.
Maar ik denk dat ik met de bus ga vanaf Glasgow Airport naar Campbeltown. Dat is echt vele malen goedkoper dan een auto huren, want die staat toch voor de rest van de week stil...

Groeten Patrick
Laatst gewijzigd door peej84 op 31 Okt 2023, 02:04, 1 keer totaal gewijzigd.
2 x

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 30 Okt 2023, 12:06

In 2016 heb ik een directe buslijn gepakt vanaf Buchanan busstation. Bus 926.
Geen idee of dit nog steeds het beschikbare traject en lijn is. Reisduur was 4 uur en een kwartier. Wel een mooie route!

NB niet voor de whiskyschool maar voor het wandelen van de Kintyre Way.
2 x
Afbeelding

Kikkerneve
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Kikkerneve » 30 Okt 2023, 14:06

Thanks voor de reacties mannen. En leuk dat je ook gaat @Patrick!

Qua vervoer: Wij gaan met de boot vanuit Newcastle en rijden dan met de auto verder naar Campbeltown. Afgelopen april hebben we het ook zo gedaan en dat ging prima. Ik wil niet vliegen als het niet hoeft en vond het eigenlijk wel leuk en goed geregeld op die ferry. Alleen nog even de vraag of we deze keer over Arran gaan heen of terug, of dat we de lange route boven langs Loch Lomond nemen. Ben in 2017 overigens ook eens naar Campbeltown geweest en toen op Glasgow gevlogen. Maar toen hadden we ook een auto gehuurd en die staat met whisky school natuurlijk een week niks te doen (dus snap dat misschien niet de aantrekkelijkste optie is).

Overigens heb je op Facebook een groep: "It's all about springbank" en onder die groep is nu een chat aangemaakt voor de whisky school 2024 waar behoorlijk wat vragen en antwoorden van nieuwe en oud-deelnemers voorbij komen.
2 x

peej84
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor peej84 » 31 Okt 2023, 02:52

@ vincent :

Ja klopt ik was ook al uitgenodigd voor de chat heb er ook al aan deelgenomen maar nog niks gemeld :lol:
Maar er komen al leuke ideeën voorbij, sample flesjes zal voor mij niet nodig zijn denk ik...
Maar ik ben reuze benieuwd wat we allemaal te wachten staan, ik had ook al gelezen wat ze iets makkelijker zijn met de 'cage bottles' en de leerlingen
:yes de Still Guesthouse ziet er leuk uit en als het goed is ook voorzien van lekkere Springbank, Hazelburn, Longrow en Cadenhead versnaperingen :dancing

Verder zal ik alles wel een beetje in de gaten op social media, de chat en ik google zo nu en dan ff

Groeten Patrick
3 x

peej84
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor peej84 » 03 Nov 2023, 03:59

Fat Bastard! schreef:In 2016 heb ik een directe buslijn gepakt vanaf Buchanan busstation. Bus 926.
Geen idee of dit nog steeds het beschikbare traject en lijn is. Reisduur was 4 uur en een kwartier. Wel een mooie route!

NB niet voor de whiskyschool maar voor het wandelen van de Kintyre Way.

Als het goed is is die verbinding er nog steeds via Citylink.co.uk, en van het vliegveld kan je de airport express nemen naar Buchanan Station.
Als het goed is ben je ongeveer voor de heen en terugreis zo'n £50,- kwijt, wat ik opzich wel mee vind vallen
1 x

Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”