April 2023: Arran en Campbeltown

Whisky-reis, -festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tasting ervaringen, niet zozeer gedetailleerde (reis)verslagen (wel links naar albums en verslagen). Dit gaat vooral over reviews, ervaringen, meningen, aan- en afraders van tour-operators, bezienswaardigheden, combinaties etc.
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: April 2023: Arran en Campbeltown

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 19 Jan 2023, 23:01

Nickolaas schreef:@Casketje en Fatty: ik realiseer me dat ik met Campbeltown niet het mooiste stuk Schotland bezoek. De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik wel een beetje Springbankfanboy ben en enkel de whisky ons daar brengt :bigsmile .. Ik heb wel hoop dat Arran en het reizen van en naar Edinburgh iets van de schoonheid van Schotland laten zien. En, ik hoop dat het de eerste is van een aantal tripjes die kant op.

Nick kerel, Arran en stukken van de heen- of terugreis zullen je zeker bevallen maar daar waar Campbeltown een beetje een treurig stadje aan het worden is ben ik wel te spreken over het schiereiland Kintyre. Veel rust, ruimte en erg afwisselend qua landschap.
Aan de ene kant van het schiereiland kijk je op Arran, aan de andere kant zie je Islay liggen.
1 x
Afbeelding

Cask1988
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 19 Jan 2023, 23:14

Mocht t in je planning (en route) passen, pak dan Glencoe mee. Een beetje tussen Loch Lomond en Fort William in, prachtig stuk Schotland met schitterende Glens :) is een kleine detour waard
2 x
Afbeelding

Het Whisky Forum Thuisfestival
HWF Thuisfestival SubForum

Sander79
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Sander79 » 20 Jan 2023, 10:14

Het is per persoon:
- max 1 cage bottle (ongeacht of dit SB/LG/HB is)
- max 1 handfilled per brand (SB/LG/HB/KK)
- max 1 per core release

Dus mocht de cage leeg zijn dan is er altijd wel iets moois mee te nemen ;)

Zelf heb ik in april ook een (wandel)trip gepland door Kintyre en ben dan ook 1 dag in Campbeltown. Voor de stad zelf hoef je inderdaad niet te gaan maar de omgeving schijnt erg de moeite waard te zijn (nog bedankt voor de info André ;)). Ook veel zin in!
2 x

Nickolaas
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 20 Jan 2023, 10:41

@Dré en Arthur. Thnx voor de tips!

@Sander, helder. Dat klinkt hoopvol (en financieel zorgwekkend tegelijk :bigsmile ..)!
2 x
Afbeelding

Kikkerneve
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Kikkerneve » 23 Jan 2023, 10:53

Wouter1981 schreef:Mijn ervaring van een paar jaar geleden was dat er niet perse een 1 fles per persoon beleid was.
De Cage flessen waren allemaal uniek, dwz een oplage van 1.
Het was ook niet zo dat er altijd wat staat, of altijd iets van HB, SB en LG aanwezig is.

Sterker nog, wij kwamen eind van de middag aan en toen was de Cage leeg.
Na de ochtend tour bij Springbank en Glengyle gingen we voor de zekerheid nog een keertje terug en toen was hij echt net gevuld.
De timing kon niet beter en als netjes opgevoede Hollandse knullen namen wij beide 1 mooie fles mee.
Op dat moment kwam er ook een groep Duitse zwijnen binnen die CAGE!!! riepen en allemaal met meerdere flessen onder de arm naar buiten liepen. En toen was de Cage dus al weer bijna leeg.

Wat wel goed geregeld was is dat wij gewoon eerste keus hadden, wij ons absoluut niet lieten opjagen en de winkelmedewerkers daar wel om konden lachen. Die zwijnen vonden het wat minder grappig.

Ik ben in April in Campbeltown (uitgestelde trip van afgelopen oktober) voor een barley to bottle tour. Ik wil zeker ook een poging bij de cage wagen, maar waar vind ik die cage eigenlijk? Ik ben in 2017 ook eens geweest en heb er toen geen aandacht voor gehad. Wil het deze keer niet mislopen en in ieder geval weten waar ik moet zijn.

tnx alvast
0 x

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 23 Jan 2023, 18:00

Toen, 2019, achterin de Cadenhead shop.
1 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"

Afbeelding

Sander79
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Sander79 » 23 Jan 2023, 18:07

Tegenwoordig in de distillery shop.
2 x

Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”