Corona

Whisky-reis, -festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tasting ervaringen, niet zozeer gedetailleerde (reis)verslagen (wel links naar albums en verslagen). Dit gaat vooral over reviews, ervaringen, meningen, aan- en afraders van tour-operators, bezienswaardigheden, combinaties etc.
edwinedje
Moderator
Moderator

Re: Corona

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 30 Jul 2020, 12:25

Van de Tomatin Facebook pagina;

***VISITOR CENTRE NOW OPEN WITH LIMITED OPENING HOURS***
On Friday 31st July 2020 the Tomatin Distillery Visitor Centre will reopen its doors to visitors for the first time since its closure on March 13th 2020 due to COVID-19. This will be a phased re-opening of our retail store only from Friday to Sunday, offering a wide selection of Tomatin whiskies and gifts, with limited ‘Legacy’ tours operating again from Friday 7th August 2020.
0 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 30 Jul 2020, 15:57

Van de Deanston Facebook pagina;

"We’re very excited to welcome visitors on tastings and tours once again from the 3rd of August!
What’s even more exciting is you can now book your experience online!
Head over to http://ow.ly/m69J50AM2bo and we’ll hopefully see you soon!"
0 x

Fat Bastard!
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 01 Aug 2020, 16:59

Het komt langzaam weer op gang, maar wel met veel beperkingen en regels....

Wij hebben onze trip voor oktober ook uit ons hoofd gezet. Hopelijk mei weer wel alles mogelijk en normaal.
0 x
Afbeelding

Reichenbach
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 02 Aug 2020, 08:29

Fat Bastard! schreef:Het komt langzaam weer op gang, maar wel met veel beperkingen en regels....

Wij hebben onze trip voor oktober ook uit ons hoofd gezet. Hopelijk mei weer wel alles mogelijk en normaal.
Wel het nieuwe normaal.
0 x

Fat Bastard!
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 02 Aug 2020, 14:20

Hoe zeg ik dit netjes......Flikker op je met je nieuwe normaal!
Als deze manier van leiven standaard wordt dan ga ik denk ik mijn volledige collectie verkopen en emigreren naar "the middle of nowhere".
2 x
Afbeelding

Daan
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 02 Aug 2020, 16:19

Fat Bastard! schreef:Hoe zeg ik dit netjes......Flikker op je met je nieuwe normaal!
Als deze manier van leiven standaard wordt dan ga ik denk ik mijn volledige collectie verkopen en emigreren naar "the middle of nowhere".

Hoewel ik het zelf iets netter zou verwoorden, ik ben het wel helemaal met je eens.
Ik zit ook niet te wachten op deze manier van samenleven.
Kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die er blij mee zijn.

Overigens zou ik mijn collectie meenemen naar de middle of nowhere ;)
4 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

Ruud W
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ruud W » 02 Aug 2020, 21:06

Het nieuwe normaal.

Persoonlijk vind ik de 1,5m wel prettig.
Op het werk is het ook veel rustiger en op de snelweg al helemaal.
Maar voor iedereen met ouderen in de familue, mensen in de zorg, mensen die in de horeca werken is het natuurlijk echt desastreus.
En voor een bioscoopliefhebber als ik zijn het ook pittige tijden.
2 x
Afbeelding

Fat Bastard!
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 03 Aug 2020, 00:28

Daan schreef:

:domdom Stom van me!! ;)

En excuses voor het grove taalgebruik :D
0 x
Afbeelding

Wouterk
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 03 Aug 2020, 08:16

Fat Bastard! schreef:
Daan schreef:

Ach met zo'n nickname mag dat he ;)
1 x

Daan
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 03 Aug 2020, 09:25

Wouterk schreef:
Fat Bastard! schreef:
Daan schreef:

Ach met zo'n nickname mag dat he ;)

Ik moet altijd denken aan die "I want to eat yer bebe!" en "ge' in ma belleh!"

En zo grof was het niet hoor haha! Snap het helemaal, ik moet er ook niets van hebben.
Ja het is misschien fijn dat mensen in de supermarkt wat afstand houden en dat er minder files staan, maar er zijn zoveel sectoren die compleet kapot gaan, los van het sociale aspect van het niet kunnen zien van je familie en vrienden enzo. Enige échte voordeel wat ik heb kunnen zien is dat de vliegvakanties wat afnemen, dat was me al jaren een doorn in het oog. Die sector wordt ook zwaar gesubsidieerd en daar valt eigenlijk niet tegenop te concurreren. Nee, los daarvan wat mij betreft snel terug naar het normale normaal.
4 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

Erik1908
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 03 Aug 2020, 19:56

Goed, hoe is het in Schotland in Corona tijd? Onze vakantie was in januari al geboekt. Na het uitbreken van Covid19, leefden we in constante onzekerheid: wel doorgaan, niet doorgaan, wel, niet etc. Toen de quarantaine werd opgeheven was het voor ons een definitief wel. Mijn vrouw heeft niks met whisky, dus de belangrijkste doelstellingen waren het weerzien met onze zoon, de natuur en het hoofd leegmaken.

Wat is veranderd:
- Dfds neemt maar 50% van de passagiers mee.
- Mondkapje op in winkels
- Veel bezoekerscentra zijn nog dicht. Zelfde geldt voor bezienswaardigheden.
-Distilleries hebben waar wij zitten geen tours, als ze al open zijn. Woensfag ff langs Glenallachie voor een handfilled.
- Uit eten is vaak met 50% korting. Daarna uiteraard een forse fooi geven.

Wat is gebleven:
- De prachtige natuur
- De paarse bloemenpracht in de bermen.
- Het feit dat je flink stuk kan gaan op wandeltocht in the Cairngorms.
- De 97 km wegen waar zelfs Max Verstappen geen 97 kan of durft te rijden.
- De vriendelijkheid van de Schotten.

Helaas door familieomstandigheden eerder naar huis. Maar goed mogelijk in oktober weer terug.
6 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

edwin5
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor edwin5 » 03 Aug 2020, 20:49

Erik1908 schreef:Goed, hoe is het in Schotland in Corona tijd? Onze vakantie was in januari al geboekt. Na het uitbreken van Covid19, leefden we in constante onzekerheid: wel doorgaan, niet doorgaan, wel, niet etc. Toen de quarantaine werd opgeheven was het voor ons een definitief wel. Mijn vrouw heeft niks met whisky, dus de belangrijkste doelstellingen waren het weerzien met onze zoon, de natuur en het hoofd leegmaken.

Wat is veranderd:
- Dfds neemt maar 50% van de passagiers mee.
- Mondkapje op in winkels
- Veel bezoekerscentra zijn nog dicht. Zelfde geldt voor bezienswaardigheden.
-Distilleries hebben waar wij zitten geen tours, als ze al open zijn. Woensfag ff langs Glenallachie voor een handfilled.
- Uit eten is vaak met 50% korting. Daarna uiteraard een forse fooi geven.

Wat is gebleven:
- De prachtige natuur
- De paarse bloemenpracht in de bermen.
- Het feit dat je flink stuk kan gaan op wandeltocht in the Cairngorms.
- De 97 km wegen waar zelfs Max Verstappen geen 97 kan of durft te rijden.
- De vriendelijkheid van de Schotten.

Helaas door familieomstandigheden eerder naar huis. Maar goed mogelijk in oktober weer terug.

Nog wel langs Glenallachie geweest?
0 x

Erik1908
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 03 Aug 2020, 20:54

Gaan we komende woensdag heen Edwin. En gewoon langs wat andere voor wat leuke foto's.
0 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 03 Aug 2020, 23:46

Daan schreef:Enige échte voordeel wat ik heb kunnen zien is dat de vliegvakanties wat afnemen, dat was me al jaren een doorn in het oog. Die sector wordt ook zwaar gesubsidieerd en daar valt eigenlijk niet tegenop te concurreren.

Ik wil je bubble niet doen bursten máár ik kan je uit de illusie halen dat vliegreizen (en dus ook vliegvakanties) niet gaan afnemen in de nabije toekomst. Momenteel, zelfs met de Corona-perikelen van nu, wordt er geraamd dat de luchtvaart in de komende 15-20 jaar zal verdubbelen (naar ±7 miljard reizigers). Hoewel ik je conclusie dus niet deel ben ik wel van mening dat er duurzame oplossing moet komen voor het transport van mens en goederen. Zeker op korte afstanden (<500-1000km), waar milieuvriendelijkere oplossingen zijn te bedenken (dan wel bestaande technologie zal moeten worden gesubsidieerd).

Ik verdien m’n brood in het wereldje - dus ben enigszins biased: maar ik probeer het “positief in te zien” en te vergelijken met de opkomst van de “oudere” technologieën. De eerste (diesel)verbrandingsmotor zorgde voor een ontiegelijke (relatief) uitstoot. Máár hoe meer de voordelen, en dus het gebruikt werd omarmd, hoe meer er kon worden geïnvesteerd in technologische verbeteringen. Luchtvaart is here to stay, whether you like it or not. En nu maar hopen dat we snel elektrisch kunnen, of nucleair (for what it matters)..
3 x
squaadgras @ whiskybase | 2 ∞ & →

Erik1908
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 04 Aug 2020, 05:46

Voor wat betreft de vakantievluchten ben ik het (helaas) met je eens. De prijzen zijn zo laag dat velen dit niet zullen negeren. Zakelijke vluchten zie ik afnemen. Ik vloog tot aan Corona veel voor mn werk. Dat is overgenomen door skype en Teams. Zelfs een global inkoop meeting werd zonder problemen online gedaan. Dat scheel kosten en tijd. Ik zie bij ons de komende jaren bij ons alleen sales en engineering nog regelmatig vliegen.

Hoop dat dit duurzamer kan zoals je terecht zegt. Onze hobby schijnt ook niet echt duurzaam te zijn. Er zou 40 liter water nodig zij voor 1 liter whisky? Klopt dat? Verder geloof ik zeker in near sourcing ipv alles maar over de globe sturen per schip op vliegtuig. Corona heeft ons daar een spiegel voorgehouden: inzicht krijgen in supply chain risico's en die ondervangen.
4 x
Afbeelding

Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”