Corona

Whisky-reis, -festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tasting ervaringen, niet zozeer gedetailleerde (reis)verslagen (wel links naar albums en verslagen). Dit gaat vooral over reviews, ervaringen, meningen, aan- en afraders van tour-operators, bezienswaardigheden, combinaties etc.
Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Corona

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 30 Jun 2020, 08:09

Daan schreef:Ik hou van de gezonde discussie, dat weet jij ook. Iedereen hier denk ik wel (oh daar heb je die kerel met dat simpson-avatartje weer die ergens iets van vindt).

Lees ik toch echt de 1e keer 'daar heb je die kerel met dat simpele-avatartje weer...'.... :P

Inhoudelijk; 100% mee eens! :goedgedaan
1 x
Afbeelding
Whiskydudes
Life is too short to drink shitty Scotch!

Henkie
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Henkie » 30 Jun 2020, 09:36

Met alle respect voor de virologen: een werkzaam vacin gaat er voorlopig zeker niet komen. Net als bij het "gewone" griepvirus muteren de corona virussen ook voortdurend :(
Mijn hoop is gevestigd op een medicijn dat de ergste gevolgen dempt, liefst in combinatie met een glaasje Islay! :Pipersmile
0 x

Daan
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 30 Jun 2020, 10:26

Henkie schreef:Met alle respect voor de virologen: een werkzaam vacin gaat er voorlopig zeker niet komen. Net als bij het "gewone" griepvirus muteren de corona virussen ook voortdurend :(
Mijn hoop is gevestigd op een medicijn dat de ergste gevolgen dempt, liefst in combinatie met een glaasje Islay! :Pipersmile

Dat ze constant muteren is waar, maar lang niet altijd in iets dat even gevaarlijk is (of gevaarlijker) of zich net zo makkelijk verspreidt.
Dus het is en blijft goed dat ze ermee bezig zijn. Ik zou het niet zo snel terzijde schuiven. Door de economische gevolgen (nee, niet door de vele doden, maar door de economische schade vooral) is de druk op farmaceutische bedrijven enorm. Sommigen beginnen nu al (of zijn zelfs al bezig) met de trials op mensen. Dat is enorm snel, aangezien we nu 6 maanden na de uitbraak zitten. Het zou mij oprecht niet verbazen als er in oktober of november een vaccin is. Vraag is dus vooral wie gaat het kunnen kopen.

Wat zou het overigens mooi zijn als een glaasje Islay het medicijn bleek te zijn he ;)
(of voor mij, sherry-cask matured niet-peated whisky)
De president van Wit-Rusland dacht in elk geval van wel en raadde mensen aan veel Vodka te drinken..
0 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

Freezeroz
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 30 Jun 2020, 11:28

Daan schreef:Wat zou het overigens mooi zijn als een glaasje Islay het medicijn bleek te zijn he ;)
(of voor mij, sherry-cask matured niet-peated whisky)

Dat zou wat zijn inderdaad. Verassende 'oplossingen' gaan er ook zeker nog wel komen.
Inmiddels is uit onderzoek ook duidelijk geworden dat rokers minder vatbaar zijn voor het virus.
Nou die zag ik echt niet aankomen toen deze crisis begon.
0 x

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 30 Jun 2020, 12:36

Zullen we dit topic gewoon lekker sluiten? En alle ongefundeerde facebook-wijsheden bij de origine laten? Ik word langzamerhand "spuugzat" om overal de meningen en commentaren te moeten lezen van zelfbenoemde thuis-virologen, amateur-IC-artsen en Café Weltschmerz-de-grote-boze-overheid-internetgekkies. Er zijn nauwelijks nog peer-reviewed onderzoeken. Dus stop met het verspreiden van BS en volg momenteel gewoon de meest gangbare adviezen. Kritisch denken mag (en moet), maar gebruik wel je grijze massa. En als je daar vroeger op school niet zo goed in bleek te zijn, dan ben je dat waarschijnlijk nu ook niet...

“The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.”

:boos

Freezeroz schreef:Dat zou wat zijn inderdaad. Verassende 'oplossingen' gaan er ook zeker nog wel komen.
Inmiddels is uit onderzoek ook duidelijk geworden dat rokers minder vatbaar zijn voor het virus.

https://www.who.int/news-room/q-a-detail/q-a-on-tobacco-and-covid-19
https://www.trimbos.nl/kennis/corona/roken
https://www.hartstichting.nl/nieuws/is-coronavirus-reden-tot-zorg-voor-hartpatienten/risicofactoren-en-coronavirus/roken-en-corona

Om maar iets te noemen (ik heb geen zin om dit topic verder door te struinen op achterlijkheden)...
6 x
squaadgras @ whiskybase | 2 ∞ & →

Henkie
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Henkie » 30 Jun 2020, 13:22

Kwade dronk?
Gewoon negeren, er er niet zoveel moeite instoppen is ook een mogelijkheid! :bigsmile
0 x

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 30 Jun 2020, 14:58

Henkie schreef:Kwade dronk?
Gewoon negeren, er er niet zoveel moeite instoppen is ook een mogelijkheid! :bigsmile

Er stiekem om lachen en negeren is juist een probleem. Ik ben blij dat iemand als Daan zoveel moeite doet om een weloverwogen bericht hierover te plaatsen. En dat Sören oproept om te stoppen met het verspreiden van "facebook-wijsheden".

Bijvoorbeeld: er staat op Netflix een docu over 'flat earthers', mensen die denken dat de wereld plat is. De hele documentaire proberen ze met hun eigen experimenten hun gelijk te bewijzen, maar uiteindelijk tonen ze per ongeluk aan dat de wereld rond is. Op het eerste oog is dat erg grappig. Maar zo ongevaarlijk als ze op het eerste oog lijken, zijn deze mensen niet. Ze trekken namelijk alles in twijfel. Ze denken dat officiële instanties ze voor de gek houden. Dat er sprake is van een grote samenzwering. Niet alleen met betrekking tot de vorm van de aarde, maar ook op het gebied van vaccinaties en andere, veel gevaarlijkere onderwerpen. En deze groep wordt steeds vocaler (en ik vermoed ook steeds groter).

Dus negeren? Nee, dat is geen optie. Het enige wat je kunt doen is de dialoog aangaan en ze er hopelijk van overtuigen dat hun theorieën, denkbeelden en propaganda heel gevaarlijk kunnen zijn.
5 x
Afbeelding | Afbeelding

Greenmachine
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Greenmachine » 30 Jun 2020, 15:12

squaadgras schreef:Zullen we dit topic gewoon lekker sluiten? En alle ongefundeerde facebook-wijsheden bij de origine laten? Ik word langzamerhand "spuugzat" om overal de meningen en commentaren te moeten lezen van zelfbenoemde thuis-virologen, amateur-IC-artsen en Café Weltschmerz-de-grote-boze-overheid-internetgekkies. Er zijn nauwelijks nog peer-reviewed onderzoeken. Dus stop met het verspreiden van BS en volg momenteel gewoon de meest gangbare adviezen. Kritisch denken mag (en moet), maar gebruik wel je grijze massa. En als je daar vroeger op school niet zo goed in bleek te zijn, dan ben je dat waarschijnlijk nu ook niet...

“The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.”

:boos

Freezeroz schreef:Dat zou wat zijn inderdaad. Verassende 'oplossingen' gaan er ook zeker nog wel komen.

https://www.who.int/news-room/q-a-detail/q-a-on-tobacco-and-covid-19
https://www.trimbos.nl/kennis/corona/roken
https://www.hartstichting.nl/nieuws/is-coronavirus-reden-tot-zorg-voor-hartpatienten/risicofactoren-en-coronavirus/roken-en-corona

Om maar iets te noemen (ik heb geen zin om dit topic verder door te struinen op achterlijkheden)...

Gezien mijn genoten opleidingen en het feit dat ik geen Facebook heb geloof ik niet dat bovenstaande op mij van toepassing is ;)
Ondanks dat er nog geen peer to peer onderzoeken zijn gedaan zijn wijzen die betreffende bevindingen wel degelijk naar iets opvallends.
Daar je ogen voor sluiten vind ik dan weer niet verstandig :D
0 x

Henkie
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Henkie » 30 Jun 2020, 15:46

Het is ook de toon die de muziek maakt :Pipersmile
0 x

edwinedje
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 06 Jul 2020, 14:15

De eerste Distillery die weer rondleidingen gaat opstarten...
Of in ieder geval waarvan ik het registreer...

Van de Facebook pagina;
Ardnahoe
Dear guests, friend and fellow Ileachs,
We are delighted to let you know that we are reopening the Visitor Centre and café at Ardnahoe Distillery on Monday, 20th July. We have been busy getting the Illicit Still Café, the shop, and tour area ready for our guests. All areas have been deep cleaned, a one-way system created and plenty of sanitising stations set up. A robust cleaning regime will also be going on throughout the day. The Illicit Still Café will now operate a booking system to control the number of guests. Please telelphone 01496 840777 to make a reservation.
Our primary concern is of course the wellbeing and health and safety of our team and guests. We have complied with all government guidelines and a few more of our own and have achieved our "Good To Go" certification from Visit Scotland. We will be there to guide you through the measures we have put in place for all our safety.
We look forward to welcoming you back.
1 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

Erik1908
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 06 Jul 2020, 17:37

thijs100 schreef:
Henkie schreef:Kwade dronk?

Er stiekem om lachen en negeren is juist een probleem. Ik ben blij dat iemand als Daan zoveel moeite doet om een weloverwogen bericht hierover te plaatsen. En dat Sören oproept om te stoppen met het verspreiden van "facebook-wijsheden".

Bijvoorbeeld: er staat op Netflix een docu over 'flat earthers', mensen die denken dat de wereld plat is. De hele documentaire proberen ze met hun eigen experimenten hun gelijk te bewijzen, maar uiteindelijk tonen ze per ongeluk aan dat de wereld rond is. Op het eerste oog is dat erg grappig. Maar zo ongevaarlijk als ze op het eerste oog lijken, zijn deze mensen niet. Ze trekken namelijk alles in twijfel. Ze denken dat officiële instanties ze voor de gek houden. Dat er sprake is van een grote samenzwering. Niet alleen met betrekking tot de vorm van de aarde, maar ook op het gebied van vaccinaties en andere, veel gevaarlijkere onderwerpen. En deze groep wordt steeds vocaler (en ik vermoed ook steeds groter).

Dus negeren? Nee, dat is geen optie. Het enige wat je kunt doen is de dialoog aangaan en ze er hopelijk van overtuigen dat hun theorieën, denkbeelden en propaganda heel gevaarlijk kunnen zijn.

Klopt helemaal. Lees de zaterdag-bijlage van de Volkskrant van afgelopen weekend, en je wordt op je wenken bediend. De diverse artikelen doen je versteld staan. Een "bijzondere" beweging zal ik het maar noemen.
1 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

Fat Bastard!
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 06 Jul 2020, 21:01

edwinedje schreef:De eerste Distillery die weer rondleidingen gaat opstarten...
Of in ieder geval waarvan ik het registreer...

Ardnahoe heb ik ook gezien inderdaad, en las ergens dat Lindores ook voorbereidingen aan het treffen is om binnenkort weer open te gaan.

Misschien voor diegene die niet kunnen of willen wachten tot volgend jaar een overzichtje maken van wie wanneer open gaat en welke dicht blijven dit jaar (Glenfarclas dacht ik?)?
1 x
Afbeelding

uglyape
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor uglyape » 06 Jul 2020, 21:16

Vanaf 15 juli mogen er in het VK weer toeristische activiteiten plaatsvinden. Ik zag dat bijv. Glengoyne weer z.s.m. wil heropenen.
Zou mooi zijn...zit toch te denken om in september richting Schotland te gaan,(nadat de reis in juni uiteraard niet door kon gaan)...(het blijft een gok natuurlijk, het gevaar van een tweede corona-golf blijft actueel)
0 x

farleon
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor farleon » 07 Jul 2020, 10:40

uglyape schreef:Vanaf 15 juli mogen ..

En hoe zit dat met die 2 weken quarantaine regel van UK?
0 x

uglyape
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor uglyape » 07 Jul 2020, 11:10

farleon schreef:
uglyape schreef:Vanaf 15 juli mogen ..

En hoe zit dat met die 2 weken quarantaine regel van UK?

Dat hoeft vanaf 10 juli niet meer:
https://www.nederlandwereldwijd.nl/documenten/vragen-en-antwoorden/reisadvies-verenigd-koninkrijk
1 x

Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”