Corona

Whisky-reis, -festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tasting ervaringen, niet zozeer gedetailleerde (reis)verslagen (wel links naar albums en verslagen). Dit gaat vooral over reviews, ervaringen, meningen, aan- en afraders van tour-operators, bezienswaardigheden, combinaties etc.
Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Corona

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 17 Mei 2020, 12:18

Dre schreef:
Oogadal schreef:Die 1,5 meter onzin moet er zo snel mogelijk af; je loopt een besmetting op als je met een groep binnen staat. Sta je met dezelfde groep buiten is er niks aan de hand. Kijk deze volstrekt logische redenering maar even;

https://smartexit.nu/verantwoording-vid ... uFFqaAmggo

Iets vergelijkbaars heb ik hier ook gelezen: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b10b0dcd/

Maar waar het denk ik mee te maken zal hebben, is om het niet te verwarrend te maken, én om te voorkomen dat je gelijk ook buiten weer drommen mensen krijgt. Want 1,5 meter is buiten wellicht meer dan eigenlijk noodzakelijk, maar hoeveel afstand dan nog wel? Dat blijft natuurlijk erg lastig, en dan is 'anderhalve meter' voor de meesten wel vrij duidelijk. "... buiten is er niks aan de hand" lijkt me iets te kort door de bocht (hm, waar heb ik die vaker gehoord? :gnif ), want als je buiten langere tijd stil zit dicht bij elkaar (bv. op een terras) is de kans dat je elkaar besmet ook alweer veel groter dan dat je elkaar enkel lopend of fietsend passeert.

Ach, als 't maar waait buiten... :P

Maar ik zie het simpelweg niet voor me dat we nog een jaar 1,5 meter afstand houden zodat alle horeca gewoon heel langzaam failliet gaat. Je kunt toch een bioscoop niet runnen met 30 man die € 15 voor een kaartje betalen en als je mazzel hebt nog een tientje verteren? Kun je beter dicht blijven hoor. Wat betreft verwarrend; dat is het nu dus. Voorbeeld; een kerkdienst met 30 mag. Buiten sporten met z'n tienen op 1,5 meter mag ook. Maar als jij in het park gaat zitten met 2 vrienden op 1,5 meter dan mag dat weer niet. Maar als je allemaal in hetzelfde huishouden woont mag het wel.
Inmiddels is het experiment gestart om te kijken of onze kinderen nou wel of niet zo makkelijk Corona oplopen door ze in halve klassen naar school te sturen waarbij ze dan met de halve klas lekker dicht bij elkaar in de kring zitten, maar wel 1,5 meter tot de leerkracht moeten houden. Dus je laat ze via de tuindeur binnenkomen om contact te vermijden en daarna zet je ze met z'n 15'nen schouder aan schouder in de kring. Dat snapt toch geen hond? En al die koters komen 's middags weer thuis met de bacillen van 15 klasgenoten op zich om te kijken of pa en ma ook ff besmet kunnen worden. Vorige week dacht ze nog dat kinderen amper overdragen, maar inmiddels lijkt dat toch ook weer niet te kloppen. Wat nu? Scholen weer dicht? Lijkt me niet. Maar kijk dit aan tot 1 juni en gooi dan de terrassen voor de horeca gewoon weer open terwijl je voor binnen wel de 1,5 meter regel toepast. Gaat het goed met de terrassen open, dan zet je de volgende stap. Tis net als in de racerij, als je zoekt naar de juiste setup wijzig je per keer maar één parameter.
2 x
Afbeelding
Whiskydudes
Life is too short to drink shitty Scotch!

HammerHead
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 17 Mei 2020, 13:40

Alleen nog buiten lesgeven dan maar. Bij voorkeur als het flink hondeweer is. :bigsmile
0 x

Henkie
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Henkie » 19 Mei 2020, 21:20

Ach als het maar waait …..

Dan wel bovenwinds gaan zitten natuurlijk :)
0 x

Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 20 Mei 2020, 08:48

Henkie schreef:Ach als het maar waait …..

Dan wel bovenwinds gaan zitten natuurlijk :)

Ja, duhhhhhh :lol:
0 x
Afbeelding
Whiskydudes
Life is too short to drink shitty Scotch!

Breedút_Genietsje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Breedút_Genietsje » 20 Mei 2020, 12:20

Nee, aan lager wal moet je niet zitten..
1 x

Daan
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 20 Mei 2020, 16:26

Breedút_Genietsje schreef:Nee, aan lager wal moet je niet zitten..

Zitten prima. Afmeren niet.
1 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

HammerHead
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 22 Mei 2020, 20:31

Ik begin zo langzaamaan een hard hoofd te krijgen in de doorgang van de WB-gathering. Er verschijnen al afgelastingen voor evenementen eind dit jaar. Bijvoorbeeld het Le Guess Who muziekfestival van 11-14 november. Nu lijkt de orgnisatie van de WB-gathering me wat minder complex, maar toch...

Maar ik blijf hopen uiteraard :nat
0 x

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 22 Mei 2020, 21:00

HammerHead schreef:Ik begin zo langzaamaan een hard hoofd te krijgen in de doorgang van de WB-gathering. Er verschijnen al afgelastingen voor evenementen eind dit jaar. Bijvoorbeeld het Le Guess Who muziekfestival van 11-14 november. Nu lijkt de orgnisatie van de WB-gathering me wat minder complex, maar toch...

Ik denk dat het weinig te maken heeft met of de organisatie wel of niet complex is... Als 1,5 meter de norm blijft zolang er geen vaccin is, en je bedenkt je een standaard zaterdag op de Gathering... vul zelf maar in, ik houd het maar alvast op 2021, en anders kan het alleen maar meevallen.
0 x

HammerHead
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 22 Mei 2020, 21:08

Dre schreef:
HammerHead schreef:Ik begin zo langzaamaan een hard hoofd te krijgen in de doorgang van de WB-gathering. Er verschijnen al afgelastingen voor evenementen eind dit jaar. Bijvoorbeeld het Le Guess Who muziekfestival van 11-14 november. Nu lijkt de orgnisatie van de WB-gathering me wat minder complex, maar toch...

Ik denk dat het weinig te maken heeft met of de organisatie wel of niet complex is... Als 1,5 meter de norm blijft zolang er geen vaccin is, en je bedenkt je een standaard zaterdag op de Gathering... vul zelf maar in, ik houd het maar alvast op 2021, en anders kan het alleen maar meevallen.

2021 zit ook al een tijdje in mijn achterhoofd hoor. Het verbaasde mij alleen niet om als een van de eersten een muziekfestival voor eind dit jaar gecancelled te zien. Een whisky of bierfestijn lijkt me makkelijker af te gelasten op kortere termijn.
0 x

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 22 Mei 2020, 21:22

HammerHead schreef:
Dre schreef:

2021 zit ook al een tijdje in mijn achterhoofd hoor. Het verbaasde mij alleen niet om als een van de eersten een muziekfestival voor eind dit jaar gecancelled te zien. Een whisky of bierfestijn lijkt me makkelijker af te gelasten op kortere termijn.

hardloopwedstrijden worden ook al aan de lopende band gecancelled voor het einde van dit jaar. Het wordt wat betreft evenementen gewoon een héél saai jaar, maar goed, het is niet anders. Des te meer zullen we genieten van de evenementen als ze wél weer doorgaan!
2 x

Dyson81
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Dyson81 » 22 Mei 2020, 21:45

Dre schreef:Het wordt wat betreft evenementen gewoon een héél saai jaar, maar goed, het is niet anders

Je denkt er blijkbaar wel gemakzuchtig over! Weleens overna gedacht wat de gevolgen zijn voor onze economie als we dit maar allemaal toestaan?
Ze hebben de bange burger wel in hun greep...
1 x

Tomintoul
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Tomintoul » 22 Mei 2020, 22:29

Dyson81 schreef:
Dre schreef:Het wordt wat betreft evenementen gewoon een héél saai jaar, maar goed, het is niet anders

Je denkt er blijkbaar wel gemakzuchtig over! Weleens overna gedacht wat de gevolgen zijn voor onze economie als we dit maar allemaal toestaan?

“Ze”?
0 x

Dyson81
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Dyson81 » 22 Mei 2020, 23:54

Tomintoul schreef:“Ze”?

Je vergeet "hun" :HitHead
0 x

Fat Bastard!
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 23 Mei 2020, 09:04

Minder complex, maar je zal toch tijdig afspraken moeten maken met (internationale) standhouders, locatie, personeel/vrijwilligers en de mensen die vol verwachting reeds een kaartje hadden gekocht.
Ik zie zeker dit jaar dit en ander soort festivals met grote aantallen bezoekers niet door gaan. Wij organiseren een kleinschaliger festival eind januari maar ook daar vrees ik voor. Zolang je 1,5 meter afstand moet houden gaat dit gewoon niet lukken.
0 x
Afbeelding

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 23 Mei 2020, 19:55

Dyson81 schreef:

Toe maar, rebel! En wat wil je doen dan, als je dit niet allemaal maar wil toestaan?
Ik denk er helemaal niet gemakzuchtig over, maar besef wel dat ik er echt weinig over te zeggen heb. Een overheid maakt de besluiten, en organisatoren van evenementen trekken daaruit conclusies. In veel gevallen is die conclusie nu dus al dat het dit jaar niet doorgaat. En uiteraard snap ik wat de gevolgen zijn voor onze economie. Maar ik ben erg benieuwd hoe jij dit tij gaat keren, ik zal het journaal de komende tijd extra goed in de gaten houden. Of was jij dat al, vandaag in centrum Eindhoven met een bordje "1.50 meter is waanzin!!"?
1 x

Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”