Waar naartoe goedkoop whisky kopen

Whisky-reis, -festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tasting ervaringen, niet zozeer gedetailleerde (reis)verslagen (wel links naar albums en verslagen). Dit gaat vooral over reviews, ervaringen, meningen, aan- en afraders van tour-operators, bezienswaardigheden, combinaties etc.
Maikel
Actief lid
Actief lid

Re: Waar naartoe goedkoop whisky kopen

Ongelezen berichtdoor Maikel » 30 Jul 2019, 14:55

Luxemburg Massen winkelcentrum of iemand anders betere locatie? Wil tzt dagje weg plannen en dan is inkopen met betere prijs een leuke bijkomstigheid natuurlijk :Slainte
0 x
Afbeelding

Freezeroz
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 30 Jul 2019, 22:58

Vandaag mijn eerste whisky bezoek aan een Carrefour in Frankrijk gebracht.
Veel standaard spul zoals Aberlour 10/Ardbeg 10/Laphroaig 10 en Lagavulin 16. Stuk voor stuk voor Nederlandse slijter prijzen.
Wat me wel opviel was een Glenlivet 18 voor 52€.
Ik heb hem laten staan omdat ik specifiek er op uitging voor flessen voor de Range Share. Helaas geen Glen Garioch/ Glenallachie oid bij Carrefour.
Maar ik zit nu toch wel op de camping met een beetje spijt over het niet meenemen van die Glenlivet 18.
Ik ken die fles nog niet. Is het de moeite waard om ervoor terug naar Carrefour te gaan?
0 x

dannyp44
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor dannyp44 » 30 Jul 2019, 23:14

Freezeroz schreef:Vandaag mijn eerste whisky bezoek aan een Carrefour in Frankrijk gebracht.
Veel standaard spul zoals Aberlour 10/Ardbeg 10/Laphroaig 10 en Lagavulin 16. Stuk voor stuk voor Nederlandse slijter prijzen.
Wat me wel opviel was een Glenlivet 18 voor 52€.
Ik heb hem laten staan omdat ik specifiek er op uitging voor flessen voor de Range Share. Helaas geen Glen Garioch/ Glenallachie oid bij Carrefour.
Maar ik zit nu toch wel op de camping met een beetje spijt over het niet meenemen van die Glenlivet 18.
Ik ken die fles nog niet. Is het de moeite waard om ervoor terug naar Carrefour te gaan?

Vorig jaar bij Leclerc in Frankrijk de Glenlivet 18 gekocht. Zit nu zelf ook weer in Frankrijk en als ik deze tegenkom neem ik hem zeker mee. Dus mijn advies, gewoon doen.
1 x

Nuyts
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Nuyts » 31 Jul 2019, 10:27

Freezeroz schreef:Maar ik zit nu toch wel op de camping met een beetje spijt over het niet meenemen van die Glenlivet 18.

Niet twijfelen, is een no brainer. Stap in je wagen en naar Carrefour :)
1 x
Afbeelding

Tomh
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Tomh » 31 Jul 2019, 11:21

Maikel schreef:Luxemburg Massen winkelcentrum of iemand anders betere locatie? Wil tzt dagje weg plannen en dan is inkopen met betere prijs een leuke bijkomstigheid natuurlijk :Slainte

2 weken terug geweest. Neem de tijd om even goed te zoeken, dan vind je nog wat mooie flessen. Ik heb vooral gekeken naar de IB’s, niet heel veel gelet op de OB’s, dus wat prijzen daarvan betreft durf ik geen uitspraken te doen.
Ben zelf met een mooie (hoop ik) 24 jaar oude Glenlossie SV naar huis gegaan.
1 x
Afbeelding

Freezeroz
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 03 Aug 2019, 14:47

Inmiddels ook wat speciaalzaken in Frankrijk bezocht, waaronder een Maison du Whisky. Mijn conclusie is dat de speciaalzaken best mooie en interessante flessen hebben staan, maar dat daar geen mooie en interessante prijskaartjes aan hangen.
Zo zag ik bij MdW een Balblair 2005 staan die ik ook voor de Range Share zoek voor 70€. In Nederland bij D12 voor 38€ verkrijgbaar.
Een 'eenvoudige' Glenfarclas 10, in Nederland te vinden voor 27€, stond bij MdW voor 53€.
Mijn 'koopjes' zoektocht in Frankrijk verplaatst zich weer naar de grotere supers. In de speciaal zaken gaat het koopjes scoren echt niet lukken.
Mocht er iemand hier op het forum nog hopeloos op zoek zijn naar een Ardbeg Grooves, Kelpie of Dark Cove, die heb ik dan allemaal weer wel redelijk geprijsd zien staan.
0 x

Freezeroz
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 08 Aug 2019, 22:12

Freezeroz schreef:Maar ik zit nu toch wel op de camping met een beetje spijt over het niet meenemen van die Glenlivet 18.

Ik ben geduldig gebleven en de Glenlivet 18 uiteindelijk toch nog gescoord. Niet bij Carrefour maar bij E.Leclerc. Daar stond ie zelfs nog scherper voor 49.30€.
Verder in de supers hier in Frankrijk niks gezien wat de moeite van het meenemen waard was.
1 x

GlenMarcus
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor GlenMarcus » 13 Aug 2019, 18:29

Bij de del’haize is de Glenlivet 18 44 euro.
0 x

Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”