Schotland oktober 2018

Whisky-reis, -festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tasting ervaringen, niet zozeer gedetailleerde (reis)verslagen (wel links naar albums en verslagen). Dit gaat vooral over reviews, ervaringen, meningen, aan- en afraders van tour-operators, bezienswaardigheden, combinaties etc.
Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Schotland oktober 2018

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 13 Mar 2018, 16:37

Bedankt allemaal voor de input tot zo ver. :respect
We gaan het gewoon doen, dan maar iets vroeger opstaan in Campbeltown.

thijs100 schreef:
Wouter1981 schreef:- Klopt het dat in de distillery shop van Edradour ook het volledige assortiment van Signatory ligt? Of moet ik dan ergens anders zijn?

Niet volledig, wel veel.

Dan wordt dat een tussenstop op weg van Glasgow naar Dufftown :goedgedaan

thijs100 schreef:
Wouter1981 schreef:Heeft Balvenie naast de 'bottle your own' ook nog single cask distillery only flessen staan?

Nee, en de bottle your own flesjes zijn overigens slechts 20cl.

Ok, goed om te weten. Dat betekent meer budget voor Signatory of Cadenhead. Die 20cl was ik van op de hoogte.
Hebben ze zowel ex-bourbon als ex-sherry tegelijkertijd staan? Ik neem aan dat je eerst even mag voorproeven toch?

thijs100 schreef:
Wouter1981 schreef:- Is Malt Barn van Glenfiddich de moeite waard om te eten en drinken, of zouden jullie iets anders aanbevelen?

Ja, erg lekker. Avondeten is alleen geen optie daar. In dat geval is er bijvoorbeeld The Stuart Arms in Dufftown om de hoek. Prima haggis :bigsmile

Dat ziet er goed uit inderdaad, gaat ook op het lijstje

Zijn er verder nog tips in Glasgow voor de eerste avond en nacht nadat we bij Glengoyne zijn geweest?
Daarnaast zoek ik nog tips om 2 nachten Campbeltown door te komen.
Voor deze 2 plaatsen gaat het dus om lunch, diner, een bar/pub en hotel/B&B.
0 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"

Afbeelding
https://www.instagram.com/wonderingwhisky/

johan
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor johan » 14 Mar 2018, 08:06

Glasgow : The Alama Guesthouse, uitstekend guesthouse met Stephen als een hartelijke gastheer.
Daarnaast uiteraard de "Bon Accord" en "The Pot still" als pubs waar je als whiskyliefhebber langs moet.
1 x

edwinedje
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 14 Mar 2018, 08:09

Wouter1981 schreef:Ok, goed om te weten. Dat betekent meer budget voor Signatory of Cadenhead. Die 20cl was ik van op de hoogte.
Hebben ze zowel ex-bourbon als ex-sherry tegelijkertijd staan? Ik neem aan dat je eerst even mag voorproeven toch?

In 2015 lagen er 4 vaten....

Drie om te proeven en je Flesje te bottelen, en 1 voor de Warehouse 24 member tasting...
E1n Bourbon Barrel, e1n Bourbon Refill en e1n Sherry Butt

Voor de "details" kan je even surfen naar; http://www.edwinedje.nl/2015-the-balvenie
Toevallig van het weekend bijgewerkt. :bigsmile
Even naar de laatste 4 foto's op de pagina kijken.

:Slainte
2 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

thijs100
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 14 Mar 2018, 09:02

Wouter1981 schreef:Daarnaast zoek ik nog tips om 2 nachten Campbeltown door te komen.

Ardshiel Hotel heeft een uitstekende whiskybar, en is ook een meer dan prima hotel. Bij het Earadale Bed & Breakfast kan je een stuk voordeliger verblijven, en heb ik er veel positieve dingen over gehoord, maar zelf ben ik daar nog niet geweest.
2 x
Afbeelding | Afbeelding

efde
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor efde » 14 Mar 2018, 09:14

edwinedje schreef:Voor de "details" kan je even surfen naar; http://www.edwinedje.nl/2015-the-balvenie
:Slainte

Wij hebben al geboekt voor oktober. Volgens jouw foto's ziet het er veelbelovend uit en heb je wel wat voor de 50£ :D
1 x

Daveen
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Daveen » 15 Mar 2018, 09:50

Bedankt voor alle reacties. Ik ben de gelukkige die Wouter mag vergezellen tijdens het tripje Schotland. De boot is inmidddels geboekt en de distilleries benaderd.

De Balvenie heb ik toevallig al een keer bezocht, maar Wouter niet. Deze is zeer zeker de moeite waard om nog een keer te bezoeken en wederom de Warehouse 24 dram te proeven.
2 x
Afbeelding

efde
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor efde » 15 Mar 2018, 10:01

Betreft de Balvenie Tour; misschien is dit ook een tip - om het veilig te houden.

Als je de ochtendtour boekt, kan je nadien naar Glenfiddich wandelen om er te lunchen - restaurant open tot 15H00
0 x

Thisthle Dhu
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Thisthle Dhu » 16 Mar 2018, 10:38

Lunch bij Glenfiddich is erg goed en tussen Balvenie en Glenfiddich heb je nog een leuke optie om te lunchen, het Sidings Cafe waar je luncht in een oude treinwagon.
2 x

Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”