scotland trip 2018

Whisky-reis, -festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tasting ervaringen, niet zozeer gedetailleerde (reis)verslagen (wel links naar albums en verslagen). Dit gaat vooral over reviews, ervaringen, meningen, aan- en afraders van tour-operators, bezienswaardigheden, combinaties etc.
MikerG
Senior
Senior

scotland trip 2018

Ongelezen berichtdoor MikerG » 18 Sep 2017, 10:09

hey allen,

Ik ben nu zelf een aantal keer al naar Schotland geweest en ben ook weer van plan volgend jaar te gaan.
Nu heb ik in de laatste 3 jaar aardig wat distilleries gezien ook alsmede veel van het land.

Daarom eventjes vragen of onze forum members nog wat ideeen hebben wat goed en mooi is om te bezoeken, welke ik nog niet gehad heb en waar je mooi spul kan proeven (warehouse tastings / cask tastings etc)

Wat reeds al afgestreept is:
Old Pulteney
bal blair
Wolfburn
clynelish
Dalmore
glenmorangie
Dornoch
Talisker
springbank
glengyle
heel islay
glengoyne
Auchtenoshan
glen garioch
glenglassaugh
glendronach
Benromach
glenfarclas
aberlour
ballindaloch
tomatin
glenlivet
glenfiddich
macallan

Balvenie staat nog op het lijstje om te doen (wil sowieso deze trip nog langs de speyside weer)

Hoor graag of jullie nog ideeen hebben :)

gr,
Mike
Laatst gewijzigd door MikerG op 18 Sep 2017, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Afbeelding

thijs100
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: scotland trip 2018

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 18 Sep 2017, 11:49

Dat je nog nooit bij Benromach bent geweest vat ik als een persoonlijke belediging op ;)

Verder:

Misschien mag je een keer een kijkje nemen bij Dornoch Distillery? Heel klein natuurlijk, maar wel whiskynerds van de hoogste plank. En anders op z'n minst toch een keer een avondje doorbrengen in de Dornoch Castle Whisky Bar :D

Glen Moray is best heel aardig om te bezoeken.

Lochnagar is prima. Je moet een beetje geluk hebben met de gids, maar de distilleerderij is nog helemaal vrij van computers. Bij de Warehouse Experience proef je rechtstreeks uit het vat, daarbij heb je (als ik het me goed herinner) de keuze uit een hele keur aan Diageo whisky's, ook van een aantal gesloten distilleerderijen.

Strathisla: mooi, maar commercieel.
0 x
Afbeelding | Afbeelding

MikerG
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor MikerG » 18 Sep 2017, 12:01

thijs100 schreef:Dat je nog nooit bij Benromach bent geweest vat ik als een persoonlijke belediging op ;)

Verder:

Misschien mag je een keer een kijkje nemen bij Dornoch Distillery? Heel klein natuurlijk, maar wel whiskynerds van de hoogste plank. En anders op z'n minst toch een keer een avondje doorbrengen in de Dornoch Castle Whisky Bar :D

Glen Moray is best heel aardig om te bezoeken.

Lochnagar is prima. Je moet een beetje geluk hebben met de gids, maar de distilleerderij is nog helemaal vrij van computers. Bij de Warehouse Experience proef je rechtstreeks uit het vat, daarbij heb je (als ik het me goed herinner) de keuze uit een hele keur aan Diageo whisky's, ook van een aantal gesloten distilleerderijen.

Strathisla: mooi, maar commercieel.

hmmm blijkbaar had ik mijn lijst niet goed geupdate.
benromach 2 jaar geleden gedaan en dit jaar bij dornoch geweest :P
1 x
Afbeelding

rborghmans
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor rborghmans » 17 Nov 2017, 13:25

Glen Grant en Ben Nevis vond ik persoonlijk ook de moeite
0 x

Rien68
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 17 Nov 2017, 14:33

Strathisla vond ik een leuke distillery om te bezoeken. De tasting stelde niet veel voor.
Deanston is ook heel wat anders in een oude textielfabriek.
0 x

Thisthle Dhu
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Thisthle Dhu » 17 Nov 2017, 15:50

Absoluut naar Balvenie gaan en dan kun je de Speyside Cooperage ook gelijk meenemen.
0 x

Marshammie
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Marshammie » 25 Nov 2017, 14:12

Als je dan toch onderweg bent van Edinburgh naar de Speyside, zou ik even een tussenstop maken in Pittlochry. Edradour was de kleinste commerciële destilleerderij van Schotland. Ze zijn bezig om op een andere locatie uit te breiden. Het bezoekerscentrum is nog wel in de oude destilleerderij. Een start met twee glazen whisky maakt de tour nog boeiender. :D
0 x
Afbeelding

Slainte

Jonesie
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor Jonesie » 05 Dec 2017, 14:18

Marshammie schreef:Als je dan toch onderweg bent van Edinburgh naar de Speyside, zou ik even een tussenstop maken in Pittlochry. Edradour was de kleinste commerciële destilleerderij van Schotland. Ze zijn bezig om op een andere locatie uit te breiden. Het bezoekerscentrum is nog wel in de oude destilleerderij. Een start met twee glazen whisky maakt de tour nog boeiender. :D

Kan ik alleen maar beamen, Edradour toont heel anders dan degene die ik al bezocht heb, het ziet er vanbuiten echt uit als iets heel charmant en klein.
Let wel even op als je er zelf naartoe rijd, heel smalle baantjes met veel blinde bochten en er reden (toen ik ging) heel wat bussen op en af.

Toen ik er was ben ik even op verkenning gegaan om een goede plaats te vinden voor een foto en ben ik op de (volgens mij) in aanbouw zijnde niewbouw gestoten.

Als je dan toch in de omgeving bent kun je evengoed Blair Athol (met een heel mooie bar gemaakt van een ouwe still) en Aberfeldy meenemen.
0 x

Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”