Citytrip Schotland

Whisky-reis, -festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tasting ervaringen, niet zozeer gedetailleerde (reis)verslagen (wel links naar albums en verslagen). Dit gaat vooral over reviews, ervaringen, meningen, aan- en afraders van tour-operators, bezienswaardigheden, combinaties etc.
Hek
Actief lid
Actief lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 Aug 2016, 15:40
Locatie: Antwerpen

Citytrip Schotland

Ongelezen berichtdoor Hek » 25 Apr 2017, 11:17

Hallo mede maltfanaten!

Ik ga waarschijnlijk in September een citytrip naar Schotland doen en zou dus ook graag een mooie distillerij bezoeken.

We vliegen waarschijnlijk op Edinburgh dus ik was al aan het kijken naar GlenKinchie, sinds dit qua afstand het interessantste is. Ik lees dan wel dat bijvoorbeeld Balvenie & Aberlour betere tours zijn, dus stel ik mij de vraag: is de extra reistijd het waard?

Ik zou trouwens ook heel graag een distillery botteling meenemen om toch een mooi aandenken mee te nemen voor de verzameling. Is dit bij de meeste distilleries mogelijk?

Alvast hartelijk bedankt!

Mvg,
Hendrik
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2950
Lid geworden op: 20 Dec 2014, 01:39
Locatie: Fryslân

Re: Citytrip Schotland

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 25 Apr 2017, 11:43

Vanuit Edinbugh worden ook tours gegeven naar Glengoyne en Deanston, vond ik zeer de moeite waard.
1 x

Travel4Reasons
Actief lid
Actief lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 Mei 2016, 21:31

Re: Citytrip Schotland

Ongelezen berichtdoor Travel4Reasons » 19 Mei 2017, 16:59

Hallo Hendrik,

Leuk idee. Vanuit de stad Edinburgh zijn meerdere leuke opties mogelijk. Inderdaad Glengoyne, maar zeker Deanston zijn zeer zeker de moeite waard om te bezoeken. Verder, dichterbij, is Glenkinchie een optie.

Wat ook een leuke dagtrip is, is een treinreis van +/- 90 minuten van Edinburgh naar Pitlochry (whiskytechnisch interessant voor Blair Athol, Edradour en eventueleel Aberfeldy - Dewar's World of Whisky).

Een trip naar de Speyside naar Aberlour en the Balvenie is met Openbaar Vervoer vanuit Edinburgh, niet aan te raden en behoeft dán zeker 2 overnachtingen. Wel een leuke optie - maar wellicht te veel van het goede voor een citytrip - 2 nachten Edinburgh en dan de combinatie met 3 nachten Speyside.

Mocht je het interessant vinden om eens te horen wat zo'n georganiseerde trip zou kosten, mail ons maar eens op info@travel4Reasons.nl?

Wellicht ben je hiermee een beetje geholpen.
1 x
Travel4Reasons
GRONINGEN AIRPORT EELDE
Burg. J.G. Legroweg 45-A

Ruim 15 jaar ervaring met reizen naar de UK & Ierland.

Whisky reizen
Whisky reizen Schotland
----
Fly Drive Schotland

Hek
Actief lid
Actief lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 Aug 2016, 15:40
Locatie: Antwerpen

Re: Citytrip Schotland

Ongelezen berichtdoor Hek » 22 Mei 2017, 13:07

Super, bedankt voor de informatie! :Proost
0 x
Afbeelding


Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten