4 maart 2017: Spirit of Amsterdam

Voorbije Whisky-festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tastings worden hier heen verplaatst en kunnen met ervaringen aangevuld worden.
Nickolaas
Top bijdrager
Top bijdrager

4 maart 2017: Spirit of Amsterdam

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 13 Jan 2017, 10:25

Hoi allemaal,

Op 4 maart vindt de volgende editie van the Spirit of Amsterdam plaats (link). Zijn er hier nog mensen die naar dit festival gaan?

Ik ga zelf met wat mensen naar de middagsessie. Ik had voor dit 'winterseizoen' naar een aantal andere festivals (WB-gathering, Whisky in Leiden) willen gaan, maar dat kwam agenda-technisch iedere keer belabberd uit. Omdat ik the Spirit of Amsterdam vorig jaar al met al een leuk festival vond (al valt er wel wat te zeggen over de prijs-kwaliteit en de drukte), heb ik besloten dit jaar weer te gaan. Vind zo'n festival toch altijd weer erg leuk.

Overigens, heeft er iemand nog tips voor festivals in het midden of zuiden van ons kikkerlandje (en eventueel in het noorden van het ten zuiden van Nederland gelegen kikkerlandje ;) )?
0 x
Afbeelding

fjharms
Moderator
Moderator

Re: 4 maart 2017: Spirit of Amsterdam

Ongelezen berichtdoor fjharms » 13 Jan 2017, 10:27

Ja, ik ga ook naar de middagsessie. Samen met mijn zus, de tickets waren haar kerstkadootje voor mij :D
0 x

Nickolaas
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 13 Jan 2017, 10:33

fjharms schreef:Ja, ik ga ook naar de middagsessie. Samen met mijn zus, de tickets waren haar kerstkadootje voor mij :D

Leuk. Dat zijn de goede cadeautjes :D . Mijn verlanglijstjes bestaan ook meer en meer uit whisky(gerelateerde producten), mijn vrouw en rest van de familie raken er knap gestoord van.

Ben je op eerdere edities geweest? Als dat zo is ben ik wel benieuwd naar jouw ervaring met dit festival.
0 x
Afbeelding

edwinedje
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 13 Jan 2017, 11:14

Double knock verwijderd...
Laatst gewijzigd door edwinedje op 13 Jan 2017, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

edwinedje
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 13 Jan 2017, 11:15

Nickolaas schreef:Ben je op eerdere edities geweest? Als dat zo is ben ik wel benieuwd naar jouw ervaring met dit festival.

Als je even rechtsboven de zoek-box kan je diverse ervaringen vinden van mensen op dit forum. [ook van mij]
En, zo als met alles, heb je positieve en negatieve ervaringen.

Veel festivals brengen "hetzelfde" op een "andere manier"... wel structureel in een (voormalige) Kerk :-)
Na twee jaar Amersfoort ben ik twee jaar in Amsterdam geweest.
Dit jaar ga ik voor de tweede keer naar Alkmaar.

EDIT: Ik ben niet op dit festival geweest zie ik nu, maar bij die van L&B Cafe = http://www.whiskyamsterdam.nl/

Het enige wat je vooraf voor je zelf moet vast stellen is hoeveel extra geld je wilt uitgeven.
Als "beginner" kan je best wel wat gratis proeven, maar als je specifieke bottelingen wil proeven kan je er donder op zeggen dat je moet bij betalen.
Hoe veel je dat waard is kan je alleen zelf bepalen.
Als je zeker wilt weten dat je niet te veel betaald zal je vooraf vast goed uit moeten zoeken wat die flessen je in de (web)winkel gaan kosten.

Heel veel plezier in elk geval.

:Slainte
1 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

Nickolaas
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 13 Jan 2017, 11:24

edwinedje schreef:
EDIT: Ik ben niet op dit festival geweest zie ik nu, maar bij die van L&B Cafe = http://www.whiskyamsterdam.nl/

Dank voor jouw reactie, Edwin!

En dank voor de tip voor het festival van L&B! Dat ziet er ook erg leuk uit. Dit jaar gaat niet lukken, maar voor volgend jaar komt 'ie zeker op de agenda.
1 x
Afbeelding

fjharms
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor fjharms » 13 Jan 2017, 11:32

Dit wordt mijn 4e keer, de 3 voorgaande edities ook dankzij kado van mijn zus bezocht.

Zoals Edwin al aangeeft: Het principe is op veel plaatsen hetzelfde.
Hier is de locatie altijd in een kerk - vaak wel een leuke plek.
Voor de meer interessante bottlings moet je (zoals op veel plaatsen) bijbetalen, hoewel we toch altijd wel iets nieuws hebben geproefd zonder bijbetaling! En verder, het ene jaar is er meer interessant spul dan het andere.
0 x

GlenGambino
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor GlenGambino » 05 Feb 2017, 17:48

Yes! Vandaag tickets gekocht dit wordt ook mijn eerste ervaring met een whisky proeverij :Slainte
1 x

Rien68
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 05 Feb 2017, 18:48

Een leuk kleinschalig en niet te druk festival waardoor er voldoende ruimte is voor vragen, zeker voor de beginnende festivalganger een aanrader.
Als je echter opzoek bent naar iets bijzonders, ga je het hier niet vinden. Hier tref je alleen de standaard bottelingen en wat onafhankelijke zoals Kintra of Ultimate.

Dit jaar sla ik m denk ik over, 3x was wel genoeg :bigsmile
0 x

Joris
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Joris » 05 Feb 2017, 23:45

Voor mij wordt dit de derde keer. De opzet is redelijk kleinschalig waardoor, zoals eerder aangegeven, ruimte is om een gesprek aan te knopen met de standhouders. Vooral leuk wanneer je eens iets nieuws proeft, als ze er dit jaar weer staan zou ik in ieder geval de stand van AWA eens bezoeken :smullen
0 x
Afbeelding

Nickolaas
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 04 Mar 2017, 17:40

Net op de terugweg van de middagsessie. Ik heb een leuke middag gehad met leuk gezelschap. Maar.. Ik vermoed dat ik niet nog een keer ga. Pluspunten waren dat het niet te druk was en dat het aanbod aan OB's best aardig is. Nadeel vind ik dat er ondanks het stevige prijskaartje van een dikke €35 toch voor heel erg veel bijbetaald moet worden. En dat het aanbod aan IB's gemiddeld genomen beperkt is. Enige uitzonderingen daarop (waarmee mijn middag echt gered werd) waren de stands van Jurgen en Kintra. Daar heb ik veel lekkers gehad.
1 x
Afbeelding

Joris
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Joris » 04 Mar 2017, 18:09

Nickolaas schreef:En dat het aanbod aan IB's gemiddeld genomen beperkt is. Enige uitzonderingen daarop (waarmee mijn middag echt gered werd) waren de stands van Jurgen en Kintra. Daar heb ik veel lekkers gehad.

Goed te horen dat je het in ieder geval leuk hebt gehad! :goedgedaan Volledig met je eens overigens. Ik heb ook het idee dat het geheel ten opzichte van de afgelopen jaren iets kleiner was opgezet met veel meer NL whiskies. Vond dat de stand van Best of Whisky overigens ook nog wel wat leuks had staan.
1 x
Afbeelding

fjharms
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor fjharms » 05 Mar 2017, 16:56

Joris schreef:
Nickolaas schreef:En dat het aanbod aan IB's gemiddeld genomen beperkt is. Enige uitzonderingen daarop (waarmee mijn middag echt gered werd) waren de stands van Jurgen en Kintra. Daar heb ik veel lekkers gehad.

Goed te horen dat je het in ieder geval leuk hebt gehad! :goedgedaan Volledig met je eens overigens. Ik heb ook het idee dat het geheel ten opzichte van de afgelopen jaren iets kleiner was opgezet met veel meer NL whiskies. Vond dat de stand van Best of Whisky overigens ook nog wel wat leuks had staan.

Inderdaad, meer NL producten, ook leuk dat Zuidam er met verschillende jenever varianten stond.
Ik vond het overigens best druk, we moesten wel moeite doen om bij sommige stands aan de beurt te komen; praatjes maken met de standhouders is maar zeer weinig gelukt.
Het hielp overigens niet dat ik vanwege een stroomstoring bij de NS pas 3 kwartier na aanvang ter plekke was :boos
0 x

Terug naar “Archief en ervaringen van voorbije evenementen, N&T's,...”