Travel exclusive

Whisky-reis, -festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tasting ervaringen, niet zozeer gedetailleerde (reis)verslagen (wel links naar albums en verslagen). Dit gaat vooral over reviews, ervaringen, meningen, aan- en afraders van tour-operators, bezienswaardigheden, combinaties etc.
Joris
Senior
Senior

Travel exclusive

Ongelezen berichtdoor Joris » 10 Nov 2015, 01:24

Binnenkort heb ik de kans om weer eens rond te neuzen op een vliegveld, maar ik vind het altijd zo zonde om dan met standaard expressies thuis te komen. Ik kan helaas op het internet weinig informatie vinden over travel exclusive whiskies (behalve degenen buiten mijn budget :bigsmile ), en de flessen die te vinden zijn kun je vaak ook regulier wel op het internet scoren. Is er iemand met meer ervaring hierin dan ik die mij een advies kan geven wat op dit moment leuk is om mee te nemen? Of wellicht wel weet waar deze informatie terug te vinden is?

Alvast dank! :dancing
0 x
Afbeelding

Tom2
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Travel exclusive

Ongelezen berichtdoor Tom2 » 10 Nov 2015, 08:47

Joris,

Op de luchthaven is de whisky vaak duurder dan dat je hem in Be of Nl kan vinden.
De meeste travel exclusive bottelingen kan je na een tijdje (hier en daar) bij de gewone slijter vinden.
Vaak zijn deze bottelingen niet van superieure kwaliteit.
Mijn advies: kijk rond en als je een koopje kan doen, denk dan nog maar eens 2 keer na of je nu echt wel die fles wil aanschaffen. ;)
1 x
Afbeelding

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 10 Nov 2015, 09:30

1 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 10 Nov 2015, 09:34

Travel retail is inderdaad de moeite niet (meer) waard.

Check bijvoorbeeld ook deze blog post van onze eigen Matti. In alinea twee wordt nog eens aangestipt hoe veel bedrijven de travel retail gebruiken: http://www.lynearm.com/tasting-notes/sp ... k-mchardy/
0 x
Afbeelding | Afbeelding

Joris
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Joris » 10 Nov 2015, 12:08

Dank jullie voor het antwoord, excuus dat ik een nieuw topic heb geopend voor iets dat al bestond :HitHead Jammer dat het de moeite niet meer waard is, dan maar eens kijken of er iets staat voor een mooi prijsje :)
1 x
Afbeelding

Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”