Ik zit sinds een jaar of acht, waarvan de laatste vijf steeds serieuzer, redelijk regelmatig aan de hier zo treffend omschreven 'gouden godendrank'. Ik ben in mijn studententijd begonnen met wat simpele blends (waar ik toen vooral een karton-associatie mee legde). Sindsdien ben ik eigenlijk nog steeds dagelijks aan het ontdekken wat voor mij de goede whisky's zijn. Ik ben er wel achter dat turfbommetjes me goed kunnen bekoren (peaty / "petey") en Islay eigenlijk mijn voorkeur heeft. Daarnaast heb ik een vreemde voorliefde voor alles wat onder de naam Connemara op de markt komt rollen. Mijn bescheiden kabinetje bestaat naast wat - i.m.h.o. - fatsoenlijke drinkwhisky's (bijv. paar Connemara's, Laphroaig's, Ardbeg's, Caol Ila's en Talisker's) ook uit wat 'minder-slobber-meer-speciale-gelegenheden'- whisky's (o.a. Bowmore '81, Caol Ila '79, Port Ellen '79).
Ik beschouw mijzelf als een echte beginner op het whiskygebied en zou niet de indruk willen wekken ook maar iets van objectief verstand te hebben van goede whisk(e)y. Ik wandel hier vooral (digitaal) rond om wat ervaringen op te doen, goede aanbiedingen te bekijken (en soms op te reageren) en van de meesters te leren.
Ik hoop jullie zo nu en dan eens te spreken en wellicht sommige van jullie irl te zien (afhankelijk van het aangebodene
Sláinte!