Even voorstellen
-
marietje38
- Nieuwkomer

Even voorstellen
Hallo allemaal, mijn naam is Marietje en de wereld van whisky's is nog vrij groot voor me. Graag leer ik meer van alle distillers en whisky's en zag ik op jullie forum al zoveel interessante posts, dat ik voorlopig wel even vooruit kan met het uitbreiden van mijn kennis. Het is misschien vloeken hier, maar ik drink zelf (nog) geen whisky, maar het proeven en nosing gaat me al beter af als in het begin.
Als je nu een beginnend whisky drinker zou willen adviseren.. begin ik dan met een Highland malt? Of zal ik met een blend beginnen? Wat raden jullie me aan?
Marietje
Als je nu een beginnend whisky drinker zou willen adviseren.. begin ik dan met een Highland malt? Of zal ik met een blend beginnen? Wat raden jullie me aan?
Marietje
0 x
- Freddy
- Whisk(e)y goeroe

Re: Even voorstellen
Welkom Marietje
Volgens mij is een speysite single malt een goed begin.
Maar je kan je ook laten adviseren door 1 van de sample verstrekkers.
Er zijn er een paar bij die een starters pakket aan bieden.
Zit je niet meteen aan een dure fles vast als deze achteraf toch niet echt je ding blijkt te zijn.
Volgens mij is een speysite single malt een goed begin.
Maar je kan je ook laten adviseren door 1 van de sample verstrekkers.
Er zijn er een paar bij die een starters pakket aan bieden.
Zit je niet meteen aan een dure fles vast als deze achteraf toch niet echt je ding blijkt te zijn.
0 x
- daytona955
- Whisk(e)y goeroe

welkom, begin vooral met veel diverse flessen, niet te duur en koop ook niet altijd direct 70 cl als ze ook kleinere flesjes hebben
samples afnemen hier via dit forum kan ook. en blends zijn vaak lekker zacht en zoet, kan je best mee beginnen
samples afnemen hier via dit forum kan ook. en blends zijn vaak lekker zacht en zoet, kan je best mee beginnen
0 x
Welkom
0 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
- Rozenbankje
- Whisk(e)y goeroe

-
Banton1977
- Senior

- hoogheid2015
- Whisk(e)y goeroe

- Whisky-ettenleur
- Top bijdrager

Welkom!
Wat bedoel je met ik proef wel maar drink niet?
Meer ontdekken over de smaak van whisky? Zoek eens wat whiskydrinkers in jouw omgeving of bezoek een van de vele festivals. Voor mij is Whisky drinken vooral een sociale bezigheid en een leuk verhaal bij de dram die je drinkt draagt bij aan de smaak.
Wat bedoel je met ik proef wel maar drink niet?
Meer ontdekken over de smaak van whisky? Zoek eens wat whiskydrinkers in jouw omgeving of bezoek een van de vele festivals. Voor mij is Whisky drinken vooral een sociale bezigheid en een leuk verhaal bij de dram die je drinkt draagt bij aan de smaak.
0 x
Ik zou niet persee beginnen met een highland of een blend ik zou beginnen met "goedkope" maar wel degelijke whisky's van de verschillende regio's te proeven in sample versies veel van de betere whiskys bestaan nu in kleinere versiers meestal 5cl versies bijvoorbeeld highland park 12 ,ardbeg 10 , benriach's ,glendronach,jura , en nog veel meer maken kleine versies van hun "goedkoopste" whisky zo leer je de verschillende regios kennen en weet je wat je wel en niet lekker vind of een whisky tasting of festivals kunnen ook handig zijn om je verschillen whisky te leren kennen
Welkom op het forum, je zult hier vast en zeker veel bij leren over de wondere wereld van whisky
Welkom op het forum, je zult hier vast en zeker veel bij leren over de wondere wereld van whisky
0 x
Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”