Even voorstellen-Tesseljoan

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
Tesseljoan
Actief lid
Actief lid

Even voorstellen-Tesseljoan

Ongelezen berichtdoor Tesseljoan » 14 Mei 2010, 18:44

Dag allen,

het wordt maar eens tijd dat ik na al het meelezen op het forum me even voorstellen: Tessel, 31 jaar, woonachtig in Amsterdam. In mijn tienerjaren gefascineerd geraakt door whisky door een citaat van Cees Nooteboom, maar deze interesse mondjesmaat (haha!! :Drinking) in mijn studententijd meer in de praktijk gebracht. Verdiepte me niet heel erg in whisk(e)y, maar zorgde wel altijd dat ik een flesje had staan.

Onlangs op huwelijksreis in Schotland heeft het virus echt toegeslagen en hebben ik en mijn man 3 destilleerderijen bezocht, en zijn nu vol enthousiasme aan het proeven en drinken. Ik beschouw mezelf nog wel als een beginneling, ik ben bijvoorbeeld nog niet uitgekeken op wat er zoal bij de Gall&Gall te krijgen is, en heb minder interesse (en budget) in zeldzame bottelingen of verzamelingen.

Enkele favorieten: Talisker 10yo, Bruichladdich Res Dram, Ardbeg (welke? eigenlijk alle die ik heb geproefd), Highland Park 18 yo. :Proost
0 x
Afbeelding

Bushmills
Actief lid
Actief lid

Re: Even voorstellen-Tesseljoan

Ongelezen berichtdoor Bushmills » 14 Mei 2010, 18:53

Welkom! Hier zijn veel enthousiastelingen die allemaal in meer of mindere mate het virus te pakken hebben. Dus hier zit je goed!
0 x
Afbeelding

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 14 Mei 2010, 19:09

Van harte welkom Tessel.
Tesseljoan schreef:.... ik ben bijvoorbeeld nog niet uitgekeken op wat er zoal bij de Gall&Gall te krijgen is, en heb minder interesse (en budget) in zeldzame bottelingen of verzamelingen.

G&G heeft, afhankelijk van het filiaal, heel wat staan. Enkele van de whiskies die je noemt zijn toppers, ook na vele jaren ervaring blijven ze dat. Oriënteren en verkennen via dit forum gaat de verkoop bij jullie G&G vast omhoog helpen :bottomsup
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 14 Mei 2010, 19:39

Welkom op dit forum Tessel! Leuk om je erbij te hebben. :duimop
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 14 Mei 2010, 20:52

johan brugge schreef:Welkom op dit forum Tessel! Leuk om je erbij te hebben. :duimop

Helemaal mee eens :hoera :duimop Hoe meer vrouwen, hoe meer vreugde(én balans :lol: )!
En Tessel, schroom niet iets te vragen als je iets niet weet(dat wil niet zeggen, dat anderen hét wel weten, hoor!) of dat je het wel weet, maar graag 'n ander z'n mening wil horen!!
Enne, op je favoriete keuzes valt echt niets aan te merken, hoor, integendeel.

Veel (wisk(e)y) plezier :)

René
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

chris
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor chris » 14 Mei 2010, 22:55

Hoi,Tessel,welkom :hoera op dit leerzame forum en dat jullie maar meer distilleerderijen mogen bezoeken. :Slainte
0 x
Afbeelding

p_froes
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor p_froes » 15 Mei 2010, 00:00

Welkom Tessel! Leuk om je erbij te hebben :goedgedaan
0 x
Life is too short to drink bad whisky

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 15 Mei 2010, 09:48

He Tessel: ook gevat door het virus :goedgedaan Er valt zoveel te ontdekken! Inderdaad alleen al bij een goede G&G! Later zul je misschien toch willen uitwijken, maar dat komt wel goed! :hoera

Welke distilleerderijen heb je bezocht?
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Tesseljoan
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Tesseljoan » 15 Mei 2010, 09:56

Allemaal hartelijk dank voor jullie welkom!

@ Piet: Dat die uitgaven omhoog zullen gaan, tja, daar was ik al bang voor. Ik zag overigens laatst van dat ze van een aantal van de Classic Malts ook een distiller's edition hadden staan... Zo gaat het wel hard natuurlijk!

@I_SPEY: Bij mijn bezoek aan het IWF in Leiden vorig jaar vond ik ook wel dat er wat weinig vrouwen waren... Toch lees/hoor/zie je meer (over) vrouwen die graag whisky drinken, dus ik denk wel dat dat de goede kant op gaat!

@Chris: bedankt en dat gaan we ongetwijfeld doen!

Jaydie: het waren er bij nader inzien toch 4: we zijn bij Oban, Talisker, Cragganmore en Aberlour geweest. Allemaal erg leuk om eens te zien, maar Aberlour sprong er toch wel echt uit. Zeer enthousiast rondgeleid en je kan meerdere Aberlours proeven. Een jaar of tien geleden toen ik een jaartje in Belfast woonde heb ik ook Bushmills bezocht.

Ik zie nu pas dat er onder de whisk(e)y forums nog meer interessante dingen staan (whisky en eten? Leuk!). Ik ben hier nog zeker wel even zoet.
0 x
Afbeelding

Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Jock » 15 Mei 2010, 13:11

Welkom Tessel. Veel plezier op het forum.

Jock
0 x

Mehdi
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Mehdi » 16 Mei 2010, 15:31

Welkom Tesseljoan

Ook als beginner slijt ik hier al wat uurtjes hoor...het blijft boeiend niet waar?!

Tot forums!
0 x

Ruval
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ruval » 17 Mei 2010, 12:57

Hoi Tesseljoan,

Niet de enige beginnende whisky-liefhebber hier. Inmiddels wel al 2 jaar met het
fenomeen bezig, maar ik leer nog elke keer meer.... Ik moet wel zeggen dat dit
onderwerp me steeds meer en meer gaat boeien. En een slijterij langslopen zonder
even te snuffelen is eigenlijk al niet meer gebruikelijk. Voorheen gebeurde dit
alleen maar bij goed gesorteerde boekenzaken (en gelukkig zijn deze 2 hobbies
zeer goed te combineren - een goed boek met een goede dram :Slainte )

Groet van een regio-genoot,
Victor
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Rituelen - Cees Nooteboom

Ongelezen berichtdoor JayDie » 17 Mei 2010, 14:38

Tesseljoan schreef:In mijn tienerjaren gefascineerd geraakt door whisky door een citaat van Cees Nooteboom

Ben even gaan "Google'n" en kom het volgende daarover tegen:
Maar vooraf heeft hij (Arnold Taads) Inni Wintrop ingewijd in de rituele kunst van het ‘ijken’ van sensaties, waardoor die een maatstaf worden en de tijd kunnen vangen bij zijn spel van herhaling en variatie. De eerste whisky smaakt ‘naar rook, en naar hazelnoot’. Die benoeming van de eerste keer, zo hoopt Inni, ‘zou de toon zetten voor alle latere ervaringen, want die zouden bepaald worden door de mate waarin ze van die eerste keer afweken.

Boek: Rituelen - Cees Nooteboom

Is dit waar je op doelt? :Scratch
Tesseljoan schreef:woonachtig in Amsterdam

Heb je je regio al aangegeven in het onderwerp: "In welke regio woon je (het vaakst) ?"? Tot nu toe leiden de Zuid-Hollanders...
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Tesseljoan
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Tesseljoan » 17 Mei 2010, 22:38

Dat is niet het letterlijke citaat, maar dat is wel het boek ja (waar die boekenlijst voor de middelbare school al niet goed kan zijn)! Ik vond het destijds fascinerend dat iets naar rook en hazelnoot kon smaken en werd daar erg nieuwsgierig van.

En zoals Mart Smeets zou zeggen: en dan nu de kijkersvraag: om welke whisky gaat het hier?

Ik heb inderdaad al mijn woonplaats aangegeven, maar Z-H leidt nog steeds..
0 x
Afbeelding

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 17 Mei 2010, 23:17

Boek: Rituelen - Cees Nooteboom

Tsja, ik heb niet het boek gelezen maar wel de film gezien. ... herinner me de whisky niet :HitHead ... wel de thee.
Beter nog, ik heb hier de CD "Beauty of the Ritual" (theme song from 'Rituelen' ).... heel mooi....

Niet alleen omdat ik wat met Japan heb maar ook omdat het gezongen wordt door Mathilde Santing ..... viewtopic.php?f=29&t=186&start=180#p4404
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”