Hallo!
Hallo!
Even een korte voorstelronde. Ik ben een beginnende whiskydrinkster en dit forum biedt een schat aan informatie.
Vroeger vond ik het niet te drinken; mijn vader liet me weleens proeven en dan haalde ik mijn neus op, ik vond het naar spiritus smaken.
Inmiddels ben ik 30 en smaken veranderen, zo blijkt. Onlangs haalde ik wat proefflesjes, waarvan de Famous Grouse het absolute dieptepunt was.
Het begin van de verzameling is echter aanwezig. Een mini Glenlivet 12y, een 20 cl Jura 16y en een Cragganmore 12y staan trots op het aanrecht te pronken.
Ik hoop hier vooral meer informatie op te doen en ik hoop dat er nog veel goede whisky zal volgen!
Vroeger vond ik het niet te drinken; mijn vader liet me weleens proeven en dan haalde ik mijn neus op, ik vond het naar spiritus smaken.
Inmiddels ben ik 30 en smaken veranderen, zo blijkt. Onlangs haalde ik wat proefflesjes, waarvan de Famous Grouse het absolute dieptepunt was.
Het begin van de verzameling is echter aanwezig. Een mini Glenlivet 12y, een 20 cl Jura 16y en een Cragganmore 12y staan trots op het aanrecht te pronken.
Ik hoop hier vooral meer informatie op te doen en ik hoop dat er nog veel goede whisky zal volgen!
1 x
Re: Hallo!
Welkom
0 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
Welkom ... (Ik neem aan dat Anubis een alias is?)
Gaaf om zo aan het begin van de ontdekking te staan. Er staat heel veel informatie al op het forum inderdaad
.
Wat verstandig om meteen met kleine flesjes te beginnen, had ik ook moeten doen
.
Heb je al een bepaald smaakprofiel wat je wel/niet bevalt?
Veel plezier op het forum!
Gaaf om zo aan het begin van de ontdekking te staan. Er staat heel veel informatie al op het forum inderdaad
Wat verstandig om meteen met kleine flesjes te beginnen, had ik ook moeten doen
Heb je al een bepaald smaakprofiel wat je wel/niet bevalt?
Veel plezier op het forum!
0 x
Anubis is inderdaad een alias, gelukkig maar
Een smaakprofiel heb ik geloof ik nog niet echt, hoewel ik het wel waardeer om wat fruitigs te proeven en ik houd ook wel van de toffee nasmaak van de Jura. Dat is vooralsnog de nummer 1, gevolgd door de Cragganmore. Jameson vind ik wel okee maar zal ik niet nog eens halen, Glenfiddich vind ik lekker zacht maar iets te vlak qua smaak. Ik zou nog graag een whisky proberen met een duidelijkere honingsmaak, dat vind ik erg prettig. De Dalwhinnie 15 zou dat moeten hebben dus die staat op de wensenlijst.
The Glenlivet gaat vanavond open, ik ben erg benieuwd.
Een smaakprofiel heb ik geloof ik nog niet echt, hoewel ik het wel waardeer om wat fruitigs te proeven en ik houd ook wel van de toffee nasmaak van de Jura. Dat is vooralsnog de nummer 1, gevolgd door de Cragganmore. Jameson vind ik wel okee maar zal ik niet nog eens halen, Glenfiddich vind ik lekker zacht maar iets te vlak qua smaak. Ik zou nog graag een whisky proberen met een duidelijkere honingsmaak, dat vind ik erg prettig. De Dalwhinnie 15 zou dat moeten hebben dus die staat op de wensenlijst.
The Glenlivet gaat vanavond open, ik ben erg benieuwd.
0 x
Dalwhinnie is ook wat aan de vlakke kant, prima whisky, maar wat vlak.
Als je voor de honing/bijenwas smaak wilt gaan zou ik zelf voor de Clynelish 14 gaan. Zijn ook 20cl van verkrijgbaar
. Mogelijk zelfs bij de gall.
Als je voor de honing/bijenwas smaak wilt gaan zou ik zelf voor de Clynelish 14 gaan. Zijn ook 20cl van verkrijgbaar
. Mogelijk zelfs bij de gall.
0 x
- Freddy
- Whisk(e)y goeroe

Welkom Anubis
Je zou je voorkeur voor kunnen leggen aan 1 van de Sample aanbieders.
Deze personen kunnen je vast wat lekker aanbieden uit hun collectie.
Ben je niet meteen een vermogen kwijt om je smaak te bepalen.
Succes met jou ontdekkingstocht.
Je zou je voorkeur voor kunnen leggen aan 1 van de Sample aanbieders.
Deze personen kunnen je vast wat lekker aanbieden uit hun collectie.
Ben je niet meteen een vermogen kwijt om je smaak te bepalen.
Succes met jou ontdekkingstocht.

0 x
welkom, leuk dat je mee doet hier
Glenmorangie al een sgedronken ?? das ook mooi zacht met wat zoetigheid en fruit smaken
Ik gaf vorig jaar een proeverij aan alleen maar vrouwen, dat vonden ze allemaal lekker, vandaar mijn tip
Glenmorangie al een sgedronken ?? das ook mooi zacht met wat zoetigheid en fruit smaken
Ik gaf vorig jaar een proeverij aan alleen maar vrouwen, dat vonden ze allemaal lekker, vandaar mijn tip
0 x
- defeatless
- Moderator

Hoi welkom op het forum!
Hopelijk ga je je niet al te alleen voelen tussen al die mannen
. Maar ik denk dat het wel gaat lukken!
Mocht je verder willen kijken, dan is de sample hoek misschien wel wat voor je, scheelt een hoop in de kosten en toch veel plezier!
Hopelijk ga je je niet al te alleen voelen tussen al die mannen
Mocht je verder willen kijken, dan is de sample hoek misschien wel wat voor je, scheelt een hoop in de kosten en toch veel plezier!
0 x
- Whisky-ettenleur
- Top bijdrager

Welkom op het forum!
Altijd leuk om een vrouw te zien hier EN tevens een mede-beginner.
Altijd leuk om een vrouw te zien hier EN tevens een mede-beginner.

0 x
Wat een warm welkom, bedankt!
Ik zal eens bij de samples kijken, dat is een handige tip!
Ik zal eens bij de samples kijken, dat is een handige tip!
0 x
Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”