Al jaren een whisky liefhebber, jaren geleden begonnen met blendeds en in de loop der tijd steeds meer richting de single malts gegaan, dit komt met name door diverse proeverijen. Waar ik in het begin ( rond mijn 20ste ) echt over mijn nek ging van de Islay Whisky heb ik diezelfde smaak nu het liefst
Ik probeer altijd wel een milde single malt in de kast te hebben, welke toegankelijk is, omdat ik hier ook vrienden blij mee maak die niet van Islay houden
Glefiddich 15 (chery cask)
GlenFarclass 15
Of de malt van de maand bij onze slijter, want als ik er toch ben kan ik net zo goed de aanbieding van de maand meenemen (maar deze gooi ik meestal maar door de koffie omdat hij niet lekker is
Voor mezelf haal ik gemiddeld 1 fles per maand, veel langer gaan ze ook niet mee...
Op dit moment heb ik open staan de Laphroig 10, erg lekker!!
Onlangs ook een bowmore geprobeerd, maar ik vind daarvan de smaak erg snel vervliegen helaas.
wat ik verder wel regelmatig haal voor mezelf zijn:
Ardberg 10
Lagavulin 16
Talisker Storm
budget per fles is tussen de € 40 - € 70 met soms een uitschieter naar boven, maar dan alleen als ik eerst heb kunnen proeven.
Ik probeer maandelijks iets anders te kopen en bij de slijter even te proeven wat ze open hebben, om zo nieuwe smaken te ontdekken.