Bushmills stelt zich voor
Bushmills stelt zich voor
Hallo forumleden,
Ik heb gekozen voor de nickname Bushmills, zodat het voor iedereen meteen duidelijk is dat ik een liefhebber ben van Ierse wiskeys. Ook van de Schotse whisky's ben ik een liefhebber maar ik heb dus een duidelijke voorkeur voor de Ierse.
Maar ik weet de ambacht van het eesten toch wel te waarderen, alleen ben ik van mening dat niet elke schotse goedwillende liefhebber die ambacht beheerst. En de Ieren bewijzen voor mij dat het ook niet noodzakelijk is.
Maar ik wil hier geen ruzie uitlokken, ik zal meteen maar bekennen dat ik ook altijd wel een Schotse single malt in huis heb.
Op moment een 12 jaar oude Lowlander en een 10 jaar oude Islay. Maar dat wel naast een paar flessen Ierse.. De verzamelwoede begint al toe te slaan..
Ik heb zelf een levensmiddelen opleiding gedaan met als afstudeerrichting dranken en groente en fruit. Dus ik weet wel wat van het mouten, eesten en het destilleren etc. Maar heb werk gevonden in de bakkerij sector. Ik ben dus op dit forum gekomen om een beetje voer te krijgen voor mijn interresse. En misschien om wat meer beleving te krijgen bij de verschillende whisk(e)ys die ik drink. En ik hoop dat ik met de kennis die ik tijdens mijn studie op heb gedaan, nog af en toe wat zinnigs heb toe te voegen aan de discussies. Jullie lezen vast nog van mij!
Met vriendelijk groet,
Erwin aka Bushmills.
Ik heb gekozen voor de nickname Bushmills, zodat het voor iedereen meteen duidelijk is dat ik een liefhebber ben van Ierse wiskeys. Ook van de Schotse whisky's ben ik een liefhebber maar ik heb dus een duidelijke voorkeur voor de Ierse.
Maar ik weet de ambacht van het eesten toch wel te waarderen, alleen ben ik van mening dat niet elke schotse goedwillende liefhebber die ambacht beheerst. En de Ieren bewijzen voor mij dat het ook niet noodzakelijk is.
Maar ik wil hier geen ruzie uitlokken, ik zal meteen maar bekennen dat ik ook altijd wel een Schotse single malt in huis heb.
Op moment een 12 jaar oude Lowlander en een 10 jaar oude Islay. Maar dat wel naast een paar flessen Ierse.. De verzamelwoede begint al toe te slaan..
Ik heb zelf een levensmiddelen opleiding gedaan met als afstudeerrichting dranken en groente en fruit. Dus ik weet wel wat van het mouten, eesten en het destilleren etc. Maar heb werk gevonden in de bakkerij sector. Ik ben dus op dit forum gekomen om een beetje voer te krijgen voor mijn interresse. En misschien om wat meer beleving te krijgen bij de verschillende whisk(e)ys die ik drink. En ik hoop dat ik met de kennis die ik tijdens mijn studie op heb gedaan, nog af en toe wat zinnigs heb toe te voegen aan de discussies. Jullie lezen vast nog van mij!
Met vriendelijk groet,
Erwin aka Bushmills.
0 x
Re: Bushmills stelt zich voor
Hallo Erwin,
Welkom op het forum.....enne voor de afwisseling heb ik ook altijd wel een lekkere Ierse Whisky in huis.
Veel leesplezier en wie weet tot ziens.
Martin
Welkom op het forum.....enne voor de afwisseling heb ik ook altijd wel een lekkere Ierse Whisky in huis.
Veel leesplezier en wie weet tot ziens.
Martin
0 x
Welkom Erwin.
Ik kom net terug van een middag WFNN waar ik de sessie begon met een hele serie Tyrconnell, ons (John JayDie en mijn persoon) ingeschonken door een vriendelijke dame, bij de Cooley stand.
Daar zal ik later nog wat over schrijven. Eerst nog wat bekomen...
...Maar ik wil hier geen ruzie uitlokken... Dat zal wel meevallen hoor. Over smaak hoeven we niet te ruziën maar kunnen we wel leuk discussiëren.
Ik kom net terug van een middag WFNN waar ik de sessie begon met een hele serie Tyrconnell, ons (John JayDie en mijn persoon) ingeschonken door een vriendelijke dame, bij de Cooley stand.
Daar zal ik later nog wat over schrijven. Eerst nog wat bekomen...
...Maar ik wil hier geen ruzie uitlokken... Dat zal wel meevallen hoor. Over smaak hoeven we niet te ruziën maar kunnen we wel leuk discussiëren.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
-
johan brugge
- Forum goeroe

Hey Erwin, welkom op het forum. Leuk dat er een Ierse whiskey liefhebber op dit forum verzeild geraakt is. Dat maakt het alleen maar interessanter. Je zal wel zien dat het hier een leuke bende is. Ik kijk er al naar uit om meer berichten van je te lezen. Ik zal waarschijnlijk nog wel raad vragen ivm bepaalde gelimiteerde bottelingen van Bushmills waar jij misschien wel het antwoord op weet. Veel plezier nog.
Johan B.
Johan B.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Piet schreef:Ik kom net terug van een middag WFNN waar ik de sessie begon met een hele serie Tyrconnell, ons (John JayDie en mijn persoon) ingeschonken door een vriendelijke dame, bij de Cooley stand.
Daar zal ik later nog wat over schrijven.
Die vriendelijke dame was Aoife o'Sullivan. Piet heeft inmiddels wat geschreven over deze Tyrconnell serie.
Daarnaast proefden we de Greenore 8yo en 15yo en de Kilbeggan. Een Ierse start was het gisteren.
Zelf heb ik thuis de Bushmills Original (gelukkig bijna leeg...), een Tullamore Dew en een Connemare Peated! Die laatste is geweldig! Van die Bushmills heb ik eerder de 10yo geproefd, maar tsja... ieder z'n ding.
Veel plezier hier en we hopen met je opleidingsachtergrond ook nog wat van jou te mogen leren!
0 x
Nog even,
Los van onze rubriek Spijs en drank en Whisky (had je vast al gezien) hebben we ook nog een bakkerszoon aan boord.
Zie Donker rozijnenbrood met chocolade (Gil trouwens al even niet meer gezien !)
Los van onze rubriek Spijs en drank en Whisky (had je vast al gezien) hebben we ook nog een bakkerszoon aan boord.
Zie Donker rozijnenbrood met chocolade (Gil trouwens al even niet meer gezien !)
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
- Jock
- (Whisky)Professional

Welkom BUshmills. Ik kan ook een "goede" Ierse whiskey waarderen, heb altijd enkele in huis. Veel plezier op het forum
Gr,
Jock
Gr,
Jock
0 x
Welkom Erwin, veel plezier op het forum!
0 x
Life is too short to drink bad whisky
Hallo,Erwin,welkom op dit forum,helaas is de ierse whiskey niet aan mij besteed,ik drink het maar zeer zelden. 

0 x
@ JayDie: Bushmills is eigenlijk ook niet spannend om te drinken. Wat dat betreft zijn er betere. Een Clontarf of een Connemara Peated vind ikzelf ook meer bijzonder. Maar mijn ding is ook beleving en een interesse van mij is geschiedenis. En geschiedenis heeft Bushmills wel. En het is maar een nickname..
0 x
Bushmills schreef:@ JayDie: Bushmills is eigenlijk ook niet spannend om te drinken. Wat dat betreft zijn er betere. Een Clontarf of een Connemara Peated vind ikzelf ook meer bijzonder. Maar mijn ding is ook beleving en een interesse van mij is geschiedenis. En geschiedenis heeft Bushmills wel. En het is maar een nickname..
He Erwin! Kop op! Het was geen aanval
Icm met je interesse voor geschiedenis snap ik het ook wel. En daarbij... als iemand helemaal gek is op bv. een of andere goedkope Schotse blend en hij gebruikt die als nickname... so what! We zijn allemaal whiskyliefhebbers, anders waren we hier niet..!
Cheers!

0 x
Welkom, net als ik net begonnen op de site.
Ierse whiskey is erg lekker in de koffie, maar ook "gewoon" goed te drinken vind ik.
Net een ander destileerproces he? daardoor toch anders.... En allemaal hebben ze iets wat het uniek maakt.
En over smaak valt niet te twisten, net als de eeuwige discussie of de whisky nu uit schotland of ierland komt. So what! het is er en het is lekker! wat wil je dan nog meer?
Ierse whiskey is erg lekker in de koffie, maar ook "gewoon" goed te drinken vind ik.
Net een ander destileerproces he? daardoor toch anders.... En allemaal hebben ze iets wat het uniek maakt.
En over smaak valt niet te twisten, net als de eeuwige discussie of de whisky nu uit schotland of ierland komt. So what! het is er en het is lekker! wat wil je dan nog meer?
0 x
@ lennard: Net als jij iets met Schotland hebt, heb ik iets met Ierland. Ik hou over het algemeen meer van de zachtere whisk(e)y's. En dat zit hem vooral in het destillatieproces. Het is gewoon een ander produkt. Maar ik kom op deze site tot het besef dat er voor mij nog heel veel te ontdekken valt aan Schotse whisky's. En zolang ze de foezels er een beetje uit hebben gehouden ben ik al vrij snel tevreden. Het heeft geen zin om te discussiëren welk schilderij het mooist is. Het gaat er om dat je stuk voor stuk van ze kan genieten.
0 x
Bushmills schreef:Het heeft geen zin om te discussiëren welk schilderij het mooist is. Het gaat er om dat je stuk voor stuk van ze kan genieten.
That's the spirit!
0 x
lennart schreef:En over smaak valt niet te twisten, net als de eeuwige discussie of de whisky nu uit schotland of ierland komt. So what! het is er en het is lekker! wat wil je dan nog meer?
Sluit ik mij helemaal bij aan

0 x
Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”