Whiskygrafie: Piet Patings (aka patings, Piet en Peat)
Geplaatst: 31 Jul 2009, 00:01
Mijn eerste fles malt, Glenfiddich heb ik nog, inclusief koker. De fles is leeg. Ik heb die gekocht in 1969 bij De Koning in Den Bosch (toen van Ad de Koning, niet zijnde de Ad de Koning). Ik was toen 17. Ik heb een behoorlijke verzameling malts geproefd en liggen, maar de laatste jaren is het er even niet meer van gekomen. Hierbij een omslagpunt dus.
Reden dat ik dit forum start is dat het mij verbaasde te zien dat er eigenlijk geen echt forum is voor Whisky liefhebbers. Er zijn wel wat prikborden, en niet gebruikte forums maar dat is het dan.
Ik had dit forum min of meer ongebruikt klaarstaan voor mijn andere hobby (niet meer zen-garden.org, wel https://www.youtube.com/channel/UC9Loi9 ... Y6h5kl6nBA ) maar was niet meer van plan het daarvoor te gaan gebruiken.
Ik kan het er redelijk eenvoudig bij doen. Wel geen eigen domein, maar wat dan nog ? Zie hier.
Overigens is mijn interesse in drank al jong begonnen en zeer breed. Ik ben zelfs in het bezit van het oude "Diploma Bekwaamheid slijterbedrijf" (1985). Wat ik me eigenlijk nu weer realiseer is dat ik op de middelbare school (1972 ?) in het praktijkjaar stage gelopen heb bij Heineken in Den Bosch. Dat was bij de technische dienst Meet en regeltechniek, en die hadden overal toegang. Van het gerstenat bier naar Whisky is per slot nog maar een klein stapje. Wellicht heeft dit mijn interesse versterkt.
Reden dat ik dit forum start is dat het mij verbaasde te zien dat er eigenlijk geen echt forum is voor Whisky liefhebbers. Er zijn wel wat prikborden, en niet gebruikte forums maar dat is het dan.
Ik had dit forum min of meer ongebruikt klaarstaan voor mijn andere hobby (niet meer zen-garden.org, wel https://www.youtube.com/channel/UC9Loi9 ... Y6h5kl6nBA ) maar was niet meer van plan het daarvoor te gaan gebruiken.
Ik kan het er redelijk eenvoudig bij doen. Wel geen eigen domein, maar wat dan nog ? Zie hier.
Overigens is mijn interesse in drank al jong begonnen en zeer breed. Ik ben zelfs in het bezit van het oude "Diploma Bekwaamheid slijterbedrijf" (1985). Wat ik me eigenlijk nu weer realiseer is dat ik op de middelbare school (1972 ?) in het praktijkjaar stage gelopen heb bij Heineken in Den Bosch. Dat was bij de technische dienst Meet en regeltechniek, en die hadden overal toegang. Van het gerstenat bier naar Whisky is per slot nog maar een klein stapje. Wellicht heeft dit mijn interesse versterkt.



