Voorstellen, aangenaam
Voorstellen, aangenaam
Hallo ik ben Rien uit Noord Holland.
Hoewel ik al enkele jaren mezelf trakteer op een leuke whisky voor de feestdagen had ik nooit eerder het besef van het complexe smaakspectrum van de diverse whisky's. Ik ben ooit begonnen met de supermarkt merken, maar die werden voornamelijk opgemixt in de cola. Pas later stapte ik over op de single malts, de kleinste stap was naar de Glenns, Livet en Fiddich. Ook heb ik nog even een uitstapje gemaakt richting de Ierse omdat ik Tullie wel lekker vond, maar dat zorgde er ook niet voor dat ik wat bewuster ging proeven.
Mijn interesse werd pas vorig jaar winter gewekt toen ik een uitnodiging kreeg voor een proeverij. Hier werd de classic malt serie gepresenteerd, en wat was ik onder de indruk, nog nooit had ik zoveel smaken in whisky waargenomen. Vooral de laatste twee hadden mijn interesse, de Lagavulin en de Talisker.
Inmiddels weet ik dus dat ik op rokerige whisky's val en heb daar ook naar ingekocht. Momenteel drink ik het liefst een Kilchoman 2010 spring release, Nikka pure malt White of een Laphroaig 10.
Er staan ook nog een aantal Islay’s in de kast maar die blijven nog even dicht.
Eerst maar eens de smaken beter leren herkennen.
Hoewel ik al enkele jaren mezelf trakteer op een leuke whisky voor de feestdagen had ik nooit eerder het besef van het complexe smaakspectrum van de diverse whisky's. Ik ben ooit begonnen met de supermarkt merken, maar die werden voornamelijk opgemixt in de cola. Pas later stapte ik over op de single malts, de kleinste stap was naar de Glenns, Livet en Fiddich. Ook heb ik nog even een uitstapje gemaakt richting de Ierse omdat ik Tullie wel lekker vond, maar dat zorgde er ook niet voor dat ik wat bewuster ging proeven.
Mijn interesse werd pas vorig jaar winter gewekt toen ik een uitnodiging kreeg voor een proeverij. Hier werd de classic malt serie gepresenteerd, en wat was ik onder de indruk, nog nooit had ik zoveel smaken in whisky waargenomen. Vooral de laatste twee hadden mijn interesse, de Lagavulin en de Talisker.
Inmiddels weet ik dus dat ik op rokerige whisky's val en heb daar ook naar ingekocht. Momenteel drink ik het liefst een Kilchoman 2010 spring release, Nikka pure malt White of een Laphroaig 10.
Er staan ook nog een aantal Islay’s in de kast maar die blijven nog even dicht.
Eerst maar eens de smaken beter leren herkennen.
0 x
- defeatless
- Moderator

Re: Voorstellen, aangenaam
Hoi Rien,
Welkom op het forum!
Je bent niet de enige die van rokerige whisky's houdt. De bowmore die je nog dicht hebt staan is ook een aparte, want dat is en rokerig (peated) en op sherry. Dat is wat veel mensen nog lekkerder vinden.
Maar er valt nog veel te ontdekken en te leren. Spam gerust het forum maar vol hoor!
Welkom op het forum!
Je bent niet de enige die van rokerige whisky's houdt. De bowmore die je nog dicht hebt staan is ook een aparte, want dat is en rokerig (peated) en op sherry. Dat is wat veel mensen nog lekkerder vinden.
Maar er valt nog veel te ontdekken en te leren. Spam gerust het forum maar vol hoor!
0 x
- Dram The Man
- Top bijdrager

defeatless schreef: De bowmore die je nog dicht hebt staan is ook een aparte, want dat is en rokerig (peated) en op sherry. Dat is wat veel mensen nog lekkerder vinden.
Eerst en vooral welkom.
En wat betreft die Bowmore, ik zou niet aan de verleiding kunnen weerstaan want die is héél lekker!
0 x
Dram The Man @ Whiskybase
There are two things a Highlander likes naked, ... and the other one is Malt Whisky.
There are two things a Highlander likes naked, ... and the other one is Malt Whisky.
Welkom. Als ik het zo lees en naar je collectie kijk, komen onze smaken enigszins overeen. 
Die Bowmore was mijn favoriete whisky van dit jaar. Zeker voor die prijs een geweldig goeie whisky!!!!!
Die Bowmore was mijn favoriete whisky van dit jaar. Zeker voor die prijs een geweldig goeie whisky!!!!!
0 x
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

Bedankt voor het hartelijke welkom allemaal. De druk om die Bowmore niet te openen is nu wel toegenomen 

0 x
Welkom
0 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
Kijk een kilchoman fan, heet ik natuurlijk een erg warm welkom.
Ga deze kesrst een kichoman port wood openmaken, kijk er echt naar uit
Groet
Ed
Ga deze kesrst een kichoman port wood openmaken, kijk er echt naar uit
Groet
Ed
0 x
-
singlemalt
- (Whisky)Professional