Pagina 1 van 1

Sjon

Geplaatst: 02 Feb 2010, 17:58
door Sjon
Geachte forum leden,

ik mag graag een whisky drinken, echter heb er niet zoveel verstand van.
door me bij deze ''club'' kenners aan te sluiten en jullie ervaringen te lezen, hoop ik er wat van te leren.
drink niet zoveel whisky, want dat is een beetje een te dure hobby voor een student.
van lekkere biertjes weet ik wel iets te vertellen.

mijn favoriete whisky tot op heden is glen elgin.
ook kan ik een caol ila kan ik goed waarderen, vind hem enkel erg stinken, maar de smaakt is subliem.

dit is een korte introductie van mij, als er nog vragen zijn zal ik deze graag beantwoorden.

Re: Sjon

Geplaatst: 02 Feb 2010, 18:26
door KSB66
Welkom Sjon,

Re: Sjon

Geplaatst: 02 Feb 2010, 18:40
door Whisky_Bas
Dag Sjon, welkom hier. Ook ik ben begonnen met een Caol Ila, inderdaad een bijzondere geur! Je kunt er ook andere versies van vinden, bijvoorbeeld een cask strength of distillers edition, maar die zijn nog weer wat duurder... aan de andere kant, als je een beetje bezuinigt op de lekkere biertjes die je nu drinkt heb je al snel een fles whisky bij elkaar gespaard.

Re: Sjon

Geplaatst: 02 Feb 2010, 18:43
door JayDie
Hallo Sjon! Welkome en we hopen je goed te kunnen helpen met je vragen!
Sjon schreef:want dat is een beetje een te dure hobby voor een student.

Moet je maar eens met Pano gaan praten ;-)
Sjon schreef:ook kan ik een caol ila kan ik goed waarderen, vind hem enkel erg stinken, maar de smaakt is subliem.

Haha! En heb je al eens aan een Laphroaig of Ardbeg gesnuft...? ;)

Re: Sjon

Geplaatst: 02 Feb 2010, 19:02
door Sjon
nee die heb ik nog niet besnuffelt.
weet ik geen slijter die leuke whisky's verkoopt in miniatuur flesjes.

Re: Sjon

Geplaatst: 02 Feb 2010, 19:31
door Piet
Sjon schreef:Geachte forum leden...

Die kan niet meer stuk Sjon, welkom hier :goedgedaan

Sjon schreef:....drink niet zoveel whisky, want dat is een beetje een te dure hobby voor een student.

Dat is ook het mooie met onze Godendrank. Zo af en toe eens een fles krijgen of kopen en er dan heerlijk lang van genieten Eén glaasje per keer naar binnen nippen........
Mocht je eens de hoofdprijs winnen kun je altijd nog helemaal los gaan
En wellicht in de nabije toekomst eens een Nosing and Tasting (NaT) zien bij te wonen :bottomsup

Re: Sjon

Geplaatst: 02 Feb 2010, 19:58
door old-smuggler
Hoi Sjon,

Welkom op deze leuke whiskysite. Ik weet niet waar je woont, maar bij jouw in de buurt zal vast en zeker wel een specialist zitten, die je wel een end op weg kan helpen.
Trouwens nu al Glen Elgin en Caol Ila drinken en lekker vinden is voor een student een plaats in de hemel.

Groet Jos -Old Smuggler :D :D :D

Re: Sjon

Geplaatst: 02 Feb 2010, 20:55
door chris
Welkom Sjon op dit forum,als student kan je hier net als ons zelf veel leren over dit mooie product,geniet ervan. :Slainte

Re: Sjon

Geplaatst: 03 Feb 2010, 08:44
door p_froes
Welkom Sjon,

Hier nog een student. Het is idd een dure hobby :p. Maar wel erg leuk!

Re: Sjon

Geplaatst: 03 Feb 2010, 13:25
door Jock
Welkom Sjon. De dure hobby van whisky drinken heeft manieren om op een minder dure wijze veel whiskies te proeven. Kijk naar de clubs en verenigingen hier op de site en die hebben vaak proeverijen waar je behoorlijk wat whisky kan drinken tegen een betaalbare prijs. Ook de plaatselijks slijter kan je daarbij van hulp zijn. Die hebben erg vaaak preoverijen. Sommige slijters verkopen de geopende flessen na afloop voor een prikkie. Vraag daarna en je zal versteld staan over wat mogelijk is. Dan zijn er natuurlijk de festivals waar je heel erg veel kan proeven. Als je een grote groep studenten hebt ( meer dan 10) kan je ook een whisky presenter inhuren die jullie begeleid langs de verschillende regio's en helpt met hoe te ruiken en tasten.

In ieder geval, veel geluk toegewenst met je zoektocht in de wondere wereld van Whisky.

Vriendelijke groet,


Jock

Re: Sjon

Geplaatst: 04 Feb 2010, 20:56
door Martino
Hallo Sjon,

Welkom, er is hier inderdaad een hoop te leren zoals ik de afgelopen periode heb ervaren. En heel belangrijk vind ik het respect voor de mede-forum leden.

Geniet van de whisky....

Martin :Slainte