Bas stelt zich voor
-
Whisky_Bas
- Actief lid

Bas stelt zich voor
Dag whiskyliefhebbers,
Mijn naam is Bas, 28 jaar, wonend te Zwolle. Een half jaar geleden begonnen met wat systematischer drinken (haha, dat klinkt als een alcoholist) van whisky en inmiddels in het bezit van 14 verschillende Single Malts en 2 blends. Ik probeer door het bijhouden van "tasting notes" mijn kennis bij te spijkeren, maar bij door mijzelf georganiseerde blinde tests uit mijn verzameling scoor ik nog niet zo goed (nog maar 1 van de 6 keer in 1 keer goed geraden). Oefening baart echter kunst, hoop ik.
Tot nog toe is mijn favoriet de Highland Park (de gewone 12yo, maar ook de "Zwolse"), maar eigenlijk vind ik alles op zijn tijd wel lekker, van Macallan tot Laphroaig. Mijn nieuwste aanschaf was de Bruichladdich Organic 2003, die nu al goede kans maakt om de Highland Park van de troon te stoten!
Ik hoop de komende tijd af en toe wat bij te dragen op dit forum en mijn whiskykennis met jullie hulp verder uit te breiden! En laat het even weten als je ook in (de buurt van) Zwolle woont, dan is er misschien wel een proeverij te organiseren.
Groeten, Bas
Mijn naam is Bas, 28 jaar, wonend te Zwolle. Een half jaar geleden begonnen met wat systematischer drinken (haha, dat klinkt als een alcoholist) van whisky en inmiddels in het bezit van 14 verschillende Single Malts en 2 blends. Ik probeer door het bijhouden van "tasting notes" mijn kennis bij te spijkeren, maar bij door mijzelf georganiseerde blinde tests uit mijn verzameling scoor ik nog niet zo goed (nog maar 1 van de 6 keer in 1 keer goed geraden). Oefening baart echter kunst, hoop ik.
Tot nog toe is mijn favoriet de Highland Park (de gewone 12yo, maar ook de "Zwolse"), maar eigenlijk vind ik alles op zijn tijd wel lekker, van Macallan tot Laphroaig. Mijn nieuwste aanschaf was de Bruichladdich Organic 2003, die nu al goede kans maakt om de Highland Park van de troon te stoten!
Ik hoop de komende tijd af en toe wat bij te dragen op dit forum en mijn whiskykennis met jullie hulp verder uit te breiden! En laat het even weten als je ook in (de buurt van) Zwolle woont, dan is er misschien wel een proeverij te organiseren.
Groeten, Bas
0 x
Re: Bas stelt zich voor
Welkom Bas! Veel plezier op het forum!
0 x
Life is too short to drink bad whisky
Hallo Bas,
Welkom op het forum en wie weet tot ziens op een van de evenementen.
Welkom op het forum en wie weet tot ziens op een van de evenementen.

0 x
Welkom Bas.
In viewtopic.php?f=22&t=419 staat een registratie die in elk geval enig inzicht geeft in welke regio forumleden wonen. Niet compleet maar geeft in elk geval een indruk.
Systematisch en gestructureerd te werk gaan is zeker goed bij een drank als whisky en kan het genot alleen verhogen
In viewtopic.php?f=22&t=419 staat een registratie die in elk geval enig inzicht geeft in welke regio forumleden wonen. Niet compleet maar geeft in elk geval een indruk.
Systematisch en gestructureerd te werk gaan is zeker goed bij een drank als whisky en kan het genot alleen verhogen

0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
- macoffringa
- Whiskyschrijver

Hallo Bas,
Welkom. Zoals je wellicht weet, wonen wij ook in Zwolle, althans een deel van het jaar.
Leuk dat de Zwolse HP in de smaak viel. Ik vind het tot nu toe de beste in de serie
Zwolse whiskies. Voor dit jaar staat er weer een nieuwe gepland. Eric Bartels en ik hebben er nu
drie gelanceerd en we willen deze traditie in ere houden.
Met Whisky groet,
je (part time) stadgenoot
Hans Offringa
Welkom. Zoals je wellicht weet, wonen wij ook in Zwolle, althans een deel van het jaar.
Leuk dat de Zwolse HP in de smaak viel. Ik vind het tot nu toe de beste in de serie
Zwolse whiskies. Voor dit jaar staat er weer een nieuwe gepland. Eric Bartels en ik hebben er nu
drie gelanceerd en we willen deze traditie in ere houden.
Met Whisky groet,
je (part time) stadgenoot
Hans Offringa
0 x
He Whisky-Bas! Leuk je erbij te hebben.
Hmm... een 2e Bas... Nu moeten we beter omschrijven wie we met 'Bas' bedoelen
Hmm... een 2e Bas... Nu moeten we beter omschrijven wie we met 'Bas' bedoelen
0 x
- Jock
- (Whisky)Professional

-
Whisky_Bas
- Actief lid

Bedankt voor het welkom allen! Leuk om jullie berichten te lezen en ik hoop wat bij te kunnen leren. Piet, ik ben voorzover ik het kan zien pas de tweede Overijsselaar op het forum... ra ra wie zou die ander zijn? Haha... Hans, ik ben erg benieuwd naar de Zwolse whisky van 2010. Ik begin alvast met sparen.
Tot ziens hier op het forum of wie weet op een whisky-evenement. Proost! Of eigenlijk Slainte Mhath (ik moet nog even uitzoeken hoe je dat uitspreekt)
Tot ziens hier op het forum of wie weet op een whisky-evenement. Proost! Of eigenlijk Slainte Mhath (ik moet nog even uitzoeken hoe je dat uitspreekt)
0 x
Whisky_Bas schreef:Proost! Of eigenlijk Slainte Mhath (ik moet nog even uitzoeken hoe je dat uitspreekt)
Zie m'n onderschift
0 x
- Jock
- (Whisky)Professional

JayDie schreef:Whisky_Bas schreef:Proost! Of eigenlijk Slainte Mhath (ik moet nog even uitzoeken hoe je dat uitspreekt)
Zie m'n onderschift
Eigenlijk hangt het af of je uit Ierland komt of Schotland. In Ierland is het Slauwntje Va wat je uitspreekt en in Schotland is het Slaansje Vaa.
Jock
0 x
-
Whisky_Bas
- Actief lid

Even een update: inmiddels ben ik alweer een tijdje 29 jaar (en word in november 30) en de blinde tastings uit mijn eigen collecties waar ik het over had, gaan al een stuk beter.
0 x
Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”