Daar ben ik dan, mijn naam is Joris. Afgekort tot rizzx sinds mensenheugnis. Ik ben 35 jaar oud, woon in Venlo en heb allerlei hobbys, waaronder een grote liefde voor rap en schrijven. Die 2 combineer ik graag en schrijf o.a. voor State Magazine (punt nl).Sinds een paar maanden ben ik gegrepen door het single malt virus, de koorts ts bijzonder intens en ik vind het heerlijk.
Ik ben dus net bezig een gevoel voor smaak op te bouwen en dit forum helpt daar bijzonder goed bij. Ik lees met heel veel plezier de tasting notes en als liefhebber van het geschreven woord ga ik heel lekker op sommige omschrijvingen en kijk ernaar uit om zelf ook een duit in het zakje te doen.
Mijn eerste fles was een Glenmorangie 10yo. Midden in de zomer en zonder benul van hoe te drinken gooide ik er zomaar een ijsblokje in. Snel afgeleerd, ik ben een gretige leergierige drinker en wil de cultuur door en door leren kennen. Afgelopen weekend een glas (een dram, toch?) Laphroaig gedronken en die proef ik nog steeds, wat een sensatie! Verder ben ik nu bezig aan een Highland Park 12, heb nog een halve fles Aberlour 10 staan en een proefflesje Macallan Amber. Die laatste is alsof je een rozijnensmoothie naar binnen giet, nog nooit rook en proefde ik zo’n duidelijke smaak in een whisky.
Zo begin ik langzaam aan mijn eerste tasting notes…met veel plezier en genot.
Overigens kijk ik uitt naar mijn eerste whisky event in Venlo, 6 april a.s., gaat er nog iemand? Of ben ik alleen in het diepe zuiden?