Nieuw (hier), dus even voorstellen: RobinH

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
RobinH
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Nieuw (hier), dus even voorstellen: RobinH

Ongelezen berichtdoor RobinH » 08 Jan 2014, 21:10

Hallo iedereen,

ik ben Robin, wonend in Zoetermeer en ongeveer anderhalve maand 18 jaar. Inderdaad, net 18, maar nu al aan de whisky.

Eigenlijk heb ik nog nooit whisky gedronken voor mijn 18e verjaardag. Eén slok toen een vriend een bijna lege fles mee had genomen. Was niet echt veel aan toen en kan ik me ook nauwelijks herinneren (jawel, die avond kan ik me verder nog herinneren :P). Toen ik bijna 18 werd kwam ik al regelmatig bij de slijter voor een biertje. Ik drink nu sinds een half jaar bijna enkel speciaalbier, dus dan is de slijter een goede bron :). Maarja, bijna 18 dus. En aangezien dat betekende dat ik eindelijk sterkedrank mocht halen, wilde ik ook iets halen. Na lang overwegen had ik besloten dat het een whisky zou gaan worden. Rum had ik toevallig al in huis via mijn ouders (toch nog altijd mijn favoriet door de cola), dus die had ik niet nodig. En toen kwam de dag dat ik 18 werd. De slijter wist het al, dus toen ik binnen kwam was het enkel de vraag: waar begin ik? In de aanbieding op dat moment was een fles Bushmills (de smooth & mellow variant, de goedkoopste geloof ik). Volgens mijn slijter was dat ook een prima whiskey om mee te beginnen. Al snel was dus de keuze gemaakt om de Bushmills mee te nemen. Thuisgekomen echter beviel het niet echt. Terug de kast in dus. Af en toe is de Bushmills door de cola gegaan, waardoor ik steeds meer aan de smaak ging wennen. Totdat het moment dan eindelijk daar was: ik dronk whiskey, puur. Inmiddels had ik al (ter vergelijking) een 20cl flacon Glen Talloch gehaald, en ook die ging er opeens beter in.

Echt gegroeid kan je mijn verzameling niet noemen. De Bushmills is bijna op, de Glen Talloch is op en inmiddels is het flesje gevuld met Paddy via een bekende. Daarnaast staat er nu een grote fles Label 5 naar me te lachen, nog bijna vol. En als laatste heb ik een drietal miniflesjes gekocht: Famous Grouse, JW Red Label (niet lekker, ook niet door de cassis) en Glenfiddich 12y, mijn eerste single malt. Binnenkort moet er ook maar eens een echte fles single malt whisky komen.

Zo ben ik dus begonnen aan de whisky. Inmiddels heb ik regelmatig een glaasje om van te genieten, misschien wel terwijl ik op dit forum rondkijk. De hulp van kenners is namelijk zeer welkom.
0 x

Matti
Moderator
Moderator

Re: Nieuw (hier), dus even voorstellen: RobinH

Ongelezen berichtdoor Matti » 08 Jan 2014, 21:34

Welkom Robin! Je bent er idd lekker vroeg bij :)

:duimop
0 x
Matthijs, whiskynerd.

BlackmetalRobin
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor BlackmetalRobin » 08 Jan 2014, 21:59

Welkom naamgenoot.

Glenfiddich is een goed begin was ook mijn eerste single malt. :D
0 x

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Pellie » 09 Jan 2014, 08:49

Welkom!!
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 09 Jan 2014, 09:22

Welkom Robin, dat is inderdaad aardig pril allemaal.

Die Glenfiddich is mijn stokpaardje als instap Schotse Single Malt. Was ook mijn eerste. Kijk maar eens in Wat komt er ná Glenfiddich of mijn eerste malt ?

Maar een waarschuwing uit onverwachte hoek: Let op je (whisky)budget! Ons kent ons.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 09 Jan 2014, 09:47

Welkom! Je bent er op tijd bij, mooi man :duimop Ik was niet heel veel ouder dan jij toen ik m'n eerste whisky dronk, maar het duurde wel wat langer voordat ik er serieuzer mee bezig ging. Jij hebt mooi de kans om op echt jonge leeftijd je smaak te ontwikkelen en te leren genieten van whisky, gaaf! Er zitten hier mensen met veel verstand van zaken, daar ga je (net als ik) nog veel plezier aan beleven.
0 x
Afbeelding | Afbeelding

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Harrie » 09 Jan 2014, 10:10

Welkom hier! Je hebt nog vele mooie whiskyjaren voor je liggen. En jong genoeg om nog wat mooie vintages van je geboortejaar voor een fatsoenlijke prijs op de kop te tikken :-)
0 x
Afbeelding

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 09 Jan 2014, 10:15

Harrie schreef:Welkom hier! Je hebt nog vele mooie whiskyjaren voor je liggen. En jong genoeg om nog wat mooie vintages van je geboortejaar voor een fatsoenlijke prijs op de kop te tikken :-)

sh.. ja zeg... van 1995 heb ik wel een paar zeer goede drams staan en zijn er ook van GlenDronach en vele anderen heel wat mooie dingen te vinden.
Dus welkom hier en ja, zoals Piet al zei, sterkte met je budget! Vooral ook omdat vintage 1995 natuurlijk met het jaar duurder wordt en je dat beter nu al kan inslaan. ;)
0 x
Afbeelding

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 09 Jan 2014, 11:01

Welkom en veel plezier op je ontdekkingsreis: je bent er vroeg bij, er ligt nog genoeg voor je!
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 09 Jan 2014, 22:10

thijs100 schreef:"Welkom! Ik was niet heel veel ouder dan jij toen ik m'n eerste whisky dronk...". Jij hebt 't(en ik had 't!) mooi de kans om op echt jonge leeftijd je smaak te ontwikkelen en te leren genieten van whisky, gaaf!

Veel plezier, hier, op dit forum, Robin! :goedgedaan
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

RobinH
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor RobinH » 10 Jan 2014, 21:54

Bedankt iedereen! Heb inmiddels dat topic over na Glenfiddich doorgelezen, maar ben het ondertussen alweer vergeten. Ik zal wel even op zoek gaan naar de whisky's die genoemd worden. Oja, en over dat budget: gaat niet erg lekker nee. Maar wellicht moet ik eens beginnen met mijn geld goed gaan regelen, want het is nu alweer op. En dan heb ik alleen 2 whiskyglazen en 1 fles qua whisky. Dus daar gaat sowieso wat fout.

Ik ben van plan voorlopig nog sowieso minstens één blend in huis te hebben, en dan ondertussen geld opzij te zetten voor een fles single malt. En of dat glenfiddich 12y (of, zoals ik aangeraden kreeg, 15y) wordt of een ander, dat weet ik nog niet. Ga ik nog eens naar kijken als ik geld heb, denk ik ;). En ik moet dus nog een fles uit 1995 zien te vinden. Heeft iemand tips om aan oudere flessen te komen? Eerste 'proeverij' zal bij een kennis/vriend van me zijn die wel een paar whisky's wil delen met mij. Datum moet nog geprikt worden. Daar zal ook wel een beetje een voorkeur te vinden zijn, hoop ik.
0 x

Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”