ik ben Robin, wonend in Zoetermeer en ongeveer anderhalve maand 18 jaar. Inderdaad, net 18, maar nu al aan de whisky.
Eigenlijk heb ik nog nooit whisky gedronken voor mijn 18e verjaardag. Eén slok toen een vriend een bijna lege fles mee had genomen. Was niet echt veel aan toen en kan ik me ook nauwelijks herinneren (jawel, die avond kan ik me verder nog herinneren
). Toen ik bijna 18 werd kwam ik al regelmatig bij de slijter voor een biertje. Ik drink nu sinds een half jaar bijna enkel speciaalbier, dus dan is de slijter een goede bron Echt gegroeid kan je mijn verzameling niet noemen. De Bushmills is bijna op, de Glen Talloch is op en inmiddels is het flesje gevuld met Paddy via een bekende. Daarnaast staat er nu een grote fles Label 5 naar me te lachen, nog bijna vol. En als laatste heb ik een drietal miniflesjes gekocht: Famous Grouse, JW Red Label (niet lekker, ook niet door de cassis) en Glenfiddich 12y, mijn eerste single malt. Binnenkort moet er ook maar eens een echte fles single malt whisky komen.
Zo ben ik dus begonnen aan de whisky. Inmiddels heb ik regelmatig een glaasje om van te genieten, misschien wel terwijl ik op dit forum rondkijk. De hulp van kenners is namelijk zeer welkom.