JuronymouS is de naam. Mag ik mij even voorstellen?

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
JuronymouS
Actief lid
Actief lid

JuronymouS is de naam. Mag ik mij even voorstellen?

Ongelezen berichtdoor JuronymouS » 07 Jan 2010, 21:00

Of eigenlijk heet ik gewoon Jeroen, maar al sinds een tiental jaren ga ik (vooral op internet) ook door het leven als zijnde Juronymous.
En nu stel ik mezelf hier voor op het Whisky forum. Nog drie weekjes te gaan en ik word 32 jaar en ongeveer de laatste 10 jaar drink ik wel eens whisky. Vooral de laatste twee a drie jaren steeds meer verschillende soorten single malt en ben ik me meer gaan verdiepen in whisky. Eigenlijk de schuld van mijn vriendin die mij enkele jaren geleden als verjaardagscadeautje meenam naar Amsterdam voor een Glenlivet N&T bij L&B. :hoera Sindsdien ben ik meer en meer verzonken in de wondere wereld van whisky.
Stom genoeg dronk ik tot circa mijn 20ste levensjaar niet eens bier en ben toen begonnen met whisky. Geen idee met welke whisky ik begonnen ben eigenlijk, zal iets van Johnny Walker Red Label of een Glen Talloch geweest zijn. Tot ik op een verjaardag van een oom een glaasje Lagavulin 16 yrs kreeg. En WAUW wat was dat lekker! Ja, ze bestaan! Mensen die beginnen met een Islay.
Inmiddels heb ik overigens ook de smaak van bier leren te bekoren en doe ik zelfs af en toe nog een poging om mijn "achterstand" qua volume in te halen... :Party Maar voor bier zijn we niet hier, dus heb ik mezelf even een glaasje Glendronach 15 yrs Revival ingeschonken en kan de introductie verder gaan.
Mijn eerste eigen fles single malt weet ik nog wel! Glengoyne 10 yrs. Denk dat ik minstens 5 jaar met die fles gedaan heb (en dan hier plots van alles lezen over de "houdbaarheid" van whisky... :oops: ) en heb de fles en koker nog altijd ergens op zolder liggen.
Inmiddels ben ik hier in Oss vast bezoeker van de proeverijen georganiseerd door Wijnhuis Oss en heb ik zelfs alle 5 of 6 proeverijen, door hun georganiseerd (afgelopen anderhalf tot twee jaar), bijgewoond (waaronder Glenfiddich/Balvenie, Glenmorangie, Bruichladdich). Daarnaast dus ooit 1 maal in L&B in Amsterdam geweest voor een Glenlivet N&T, een keer in de Heerenkamer in Nunspeet geweest voor een whiskyavondje met twee ooms en in 2009 eindelijk de festivals ontdekt middels het Whisky Event in Wageningen en het International Whisky Festival in Leiden.
Ook ben ik geabonneerd op de twee Nederlandse whisky bladen Whisky Etc. en Whisky Passion. Ik ben dus op de goede weg en heb inmiddels 37 flessen whisky in de kast staan welke bijna allemaal aangebroken zijn en waarvan er sommige zijn die al meer dan een jaar open staan (weer die "houdbaarheid" die me nu bekruipt en doet neigen naar het vlot ledigen van mijn voorraad :Tongue ).
Ben helaas nog maar 1 maal in Schotland geweest (Edinburgh) en helaas geen enkele destilleerderij bezocht, maar daar wil ik zeker nog verandering in gaan brengen.
Overigens heb ik één en ander precies in de verkeerde volgorde gedaan uiteraard, zo heb ik me eerst geabonneerd op Whisky Etc., heb toen een kaart gekocht voor het Internationaal Whisky Festival en heb me nog geen maand later ingeschreven als lid van de International Whisky Society... :HitHead
Naast whisky hou ik me vooral bezig met mijn vriendin, bier, vrienden, spelletjes doen (bord/kaart/console), films kijken, boeken lezen en vooral veel muziek luisteren. Oh en af en toe doe ik ook nog werken als organisch chemicus bij een pharmaceutisch bedrijf.

Slàinte Mhath
0 x
Afbeelding

Piet
Moderator
Moderator

Re: Mag ik mij even voorstellen? JuronymouS is de naam.

Ongelezen berichtdoor Piet » 07 Jan 2010, 21:32

Welkom op het forum Jeroen.
JuronymouS schreef: Jeroen. Juronymous.
.. lijkt op Heronimus dat ik in 2nd-live gebruik (als geboren Bosschenaar zijnde). Een leuke intro en goed om te zien dat je behoorlijk whisky-actief bent.
JuronymouS schreef:Eigenlijk de schuld van mijn vriendin die mij enkele jaren geleden als verjaardagscadeautje meenam naar Amsterdam voor een Glenlivet N&T bij L&B.
Ja velen worden er toe aangezet door anderen. Vaak volgt een levenslange lijdensweg. Hier vind je zeker medeleven, geen medelijden :Tongue
JuronymouS schreef:Mijn eerste eigen fles single malt weet ik nog wel! Glengoyne 10 yrs.
Zeker een mooie verfijnde om mee te beginnen.
JuronymouS schreef:het Whisky Event in Wageningen en het International Whisky Festival in Leiden.
Hé, die staat nog niet in de lijst want die kende ik nog niet. Zo zie je maar.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

p_froes
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor p_froes » 07 Jan 2010, 21:34

Welkom Jeroen,

Leuke introductie! Veel plezier op het forum!

Pano
0 x
Life is too short to drink bad whisky

Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Jock » 07 Jan 2010, 21:42

Welkom Jeroen. Leuke introductie. En wat is die GlenDronach 15 revival toch lekker hé? Olorosso sherry fresh fill. Hmmmm.
Schotland heeft je nodig Jeroen. Schotland roept jou :Pipersmile . Misschien weet ik een hele leuke idee voor je als je tijd hebt en een beetje geld in het najaar.

Jock
0 x

JuronymouS
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor JuronymouS » 07 Jan 2010, 21:50

Allemaal hartelijk dank voor jullie hartelijk welkom! Het is nu al fijn om onderdeel van het whiskyforum te zijn!
0 x
Afbeelding

JuronymouS
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor JuronymouS » 07 Jan 2010, 21:54

Jock schreef:Welkom Jeroen. Leuke introductie. En wat is die GlenDronach 15 revival toch lekker hé? Olorosso sherry fresh fill. Hmmmm.
Schotland heeft je nodig Jeroen. Schotland roept jou :Pipersmile . Misschien weet ik een hele leuke idee voor je als je tijd hebt en een beetje geld in het najaar.

Jock

Zeker een lekkere whisky die Glendronach. Leerde hem kennen op het Whisky Festival in Leiden.
En ideeën zijn altijd welkom! Alleen dat beetje geld deel is altijd een probleem bij mij. Geld moet rollen, maar bij mij vindt er altijd een lawine plaats zodra er geld binnenkomt. Ik hou altijd een stuk maand over aan het eind van mijn salaris zeg maar... :D
0 x
Afbeelding

macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 07 Jan 2010, 22:03

Dag Jeroen,
Welkom op het forum. Hoe meer whiskyzielen hoe meer whiskyvreugd.
En, Schotland, daar kun je geen genoeg van krijgen :Slainte

MacOffringa
0 x

JuronymouS
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor JuronymouS » 07 Jan 2010, 22:17

macoffringa schreef:Dag Jeroen,
Welkom op het forum. Hoe meer whiskyzielen hoe meer whiskyvreugd.
En, Schotland, daar kun je geen genoeg van krijgen :Slainte

MacOffringa

Dag Hans,

Hartelijk dank en inderdaad kan ik ook geen genoeg krijgen van Schotland, maar heb niet de middelen om er vaker heen te gaan tot dus ver. Maar ik ben nog relatief jong, dus ik heb nog wel even en er liggen zeker plannen om nog regelmatig Schotland te bezoeken en ook zeker de destilleerderijen.

Overigens ook nog bedankt voor het signeren van mijn exemplaar van Whisky Almanak in Leiden!
:bottomsup
0 x
Afbeelding

Tom
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Tom » 07 Jan 2010, 22:41

Hey Jeroen, welkom op het forum!
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 08 Jan 2010, 09:01

JuronymouS schreef:Geen idee met welke whisky ik begonnen ben eigenlijk, zal iets van Johnny Walker Red Label of een Glen Talloch geweest zijn.

Idem hier! :lol:
JuronymouS schreef:(en dan hier plots van alles lezen over de "houdbaarheid" van whisky... :oops: ) (...) welke bijna allemaal aangebroken zijn en waarvan er sommige zijn die al meer dan een jaar open staan (weer die "houdbaarheid" die me nu bekruipt en doet neigen naar het vlot ledigen van mijn voorraad :Tongue ).

Wat ik me herinner van het onderwerp over houdbaarheid verschilt het per whisky wanneer iets lang open staat of niet of dat bevordelijk is of niet. Ik merk bij een aantal flessen welke nu leeg raken dat ze toch wat minder worden... Maar... dat kan dus verschillen!
JuronymouS schreef:Overigens heb ik één en ander precies in de verkeerde volgorde gedaan uiteraard, zo heb ik me eerst geabonneerd op Whisky Etc., heb toen een kaart gekocht voor het Internationaal Whisky Festival en heb me nog geen maand later ingeschreven als lid van de International Whisky Society... :HitHead

Auw! :Cry

Leuk dat je erbij bent, tot spreeks!
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

JuronymouS
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor JuronymouS » 08 Jan 2010, 11:14

Wat een warm welkom! Geweldig! Hartelijk dank. Nog niet veel fora meegemaakt waar zo gezellig wordt omgegaan met nieuwe leden.
0 x
Afbeelding

MnnW
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor MnnW » 08 Jan 2010, 11:57

Een heel hartelijk welkom vanuit Groningen,
voor ieders agenda: (mogelijk ten overvloede)
26-28 maart, Het Whisky Festival Noord-Nederland.
0 x
Alias KJ

JuronymouS
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor JuronymouS » 08 Jan 2010, 13:34

MnnW schreef:Een heel hartelijk welkom vanuit Groningen,
voor ieders agenda: (mogelijk ten overvloede)
26-28 maart, Het Whisky Festival Noord-Nederland.

Laatste week van het jaar nog in Groningen geweest, daar zag ik al overal posters hangen voor het festival. Misschien in 2011 eens overwegen, want bijna 3 uur treinen (enkele reis) is wel wat enthousiast aangezien ik recent dus nog in Groningen ben geweest.
Ben wel in Pat's Wine&Spirit Store geweest, mooie winkel en erg aardige kerel ook! Helaas niets gekocht daar.
0 x
Afbeelding

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 08 Jan 2010, 14:15

JuronymouS schreef:want bijna 3 uur treinen (enkele reis) is wel wat enthousiast aangezien ik recent dus nog in Groningen ben geweest.

3 uur treinen enkele reis... Idem hier voor het WhiskyFestival in Leiden!

Maar... er was een tipje van de sluier opgelicht: je kon in de buurt van het festival overnachten (voor ca. 25 euro)... Moet je natuurlijk nog wel een lange reis maken, maar scheelt misschien alweer :Slainte
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Piet
Moderator
Moderator

Re: JuronymouS is de naam. Mag ik mij even voorstellen?

Ongelezen berichtdoor Piet » 08 Jan 2010, 14:29

Mooie verzameling Jeroen. Ik zie dat je in hoofdzaak OB's hebt.
De tijden zijn veranderd. Toen ik jouw leeftijd had was de whiskymarkt nog overzichtelijk. Bijna alles OB en geen exotische finishings. Ook was er nauwelijks iets van Independent Bottlers te koop.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”