Buitenbeentje

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
Gebruikersavatar
Buitenbeentje
Actief lid
Actief lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 Jul 2013, 10:36
Locatie: Plaats in het Belgische West-Vlaanderen

Buitenbeentje

Ongelezen berichtdoor Buitenbeentje » 10 Jul 2013, 10:44

30 jaar, vrijgezel, woon in het Belgische West-Vlaanderen. Ik verwerk al sinds mijn 16de grote hoeveelheden bier, maar zelden andere alcoholische dranken. Ik heb af en toe wel eens whisky geproefd en vond het meestal afschuwelijk smaken. Maar ik dronk het dan ook puur voor de alcohol. De laatste jaren ben ik echter steeds meer gewend geraakt aan scherpe, bittere smaken en daarom wil ik nu toch een serieuze poging doen whisky te leren drinken. Het heeft me altijd al wat geïntrigeerd omdat mijn grootvader 's avonds steeds whisky dronk voor de televisie. Ook de vaak sierlijke flessen waarin het bewaard worden en glazen waaruit het gedronken wordt en de associatie met zakenlui en het Wilde Westen hebben mijn belangstelling voor het koperen vocht gewekt. Via dit forum wil ik meer leren over whisky en ervaringen met anderen delen.
0 x

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2787
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 10:00
Locatie: Enschede

Re: Buitenbeentje

Ongelezen berichtdoor Pellie » 10 Jul 2013, 10:48

Welkom!!
0 x

Gebruikersavatar
totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2444
Lid geworden op: 08 Jun 2011, 13:59

Re: Buitenbeentje

Ongelezen berichtdoor totalatool » 10 Jul 2013, 10:50

Welkom! Je omschrijft jezelf een klein beetje als een alcoholist, als ik eerlijk ben. ;) Wat versta je onder "grote hoeveelheden bier"? Als je trouwens iets puur voor de alcohol zou willen drinken, dan zou ik eerder aan wodka denken dan aan whisk(e)y.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Buitenbeentje
Actief lid
Actief lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 Jul 2013, 10:36
Locatie: Plaats in het Belgische West-Vlaanderen

Re: Buitenbeentje

Ongelezen berichtdoor Buitenbeentje » 10 Jul 2013, 10:54

totalatool schreef:Wat versta je onder "grote hoeveelheden bier"?

Liters.
totalatool schreef:Als je trouwens iets puur voor de alcohol zou willen drinken, dan zou ik eerder aan wodka denken dan aan whisk(e)y.

Ik wil het dan ook niet puur voor de alcohol drinken. Ik wil het ontdekken, de subtiele smaakverschillen tussen de verschillende soorten whisky leren onderscheiden. Wodka is niets anders dan ethanol en water.
0 x

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: Buitenbeentje

Ongelezen berichtdoor Piet » 10 Jul 2013, 11:01

Welkom.

En inderdaad wij drinken het vooral puur, meestal maar enkele drupjes water, voor de smaakbeleving !
Er valt zeker heel veel over te leren en dit is daar een goede plek voor.

Ik zou eens rustig door het forum lezen.
Kijk ook eens voor wat tips in: Wat komt er ná Glenfiddich of mijn eerste malt ?
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Gebruikersavatar
MichelC
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 586
Lid geworden op: 02 Jan 2013, 22:03
Locatie: Wapenveld
Contact:

Re: Buitenbeentje

Ongelezen berichtdoor MichelC » 10 Jul 2013, 11:30

Welkom :hoedaf

ps. die avatar van jou, is dat je eigen creatie in de koelkast met die eieren?
0 x

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6756
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: Buitenbeentje

Ongelezen berichtdoor JayDie » 10 Jul 2013, 12:48

Welkom!

totalatool schreef:Je omschrijft jezelf een klein beetje als een alcoholist, als ik eerlijk ben. ;)

Was ook mijn gedachte. Begon al een beeld te vormen van de omvang van je lichaam :gnif

Als je de drank scherp vindt, zou ik Johnnie Walker Red niet adviseren. Eerder richting de Famous Grouse (om in dezelfde prijs-range te blijven).

Veel plezier tijdens je ontdekkingstocht, geniet, maar drink met mate(n)!
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Gebruikersavatar
Buitenbeentje
Actief lid
Actief lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 Jul 2013, 10:36
Locatie: Plaats in het Belgische West-Vlaanderen

Re: Buitenbeentje

Ongelezen berichtdoor Buitenbeentje » 10 Jul 2013, 13:50

MichelC schreef:ps. die avatar van jou, is dat je eigen creatie in de koelkast met die eieren?

Nee, die heb ik via Google gezocht.
0 x

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: Buitenbeentje

Ongelezen berichtdoor Piet » 10 Jul 2013, 15:21

En natuurlijk hier nog wat tips om het aanlooprisico te beperken: Lekkere Whisky onder € 25
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Gebruikersavatar
Buitenbeentje
Actief lid
Actief lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 Jul 2013, 10:36
Locatie: Plaats in het Belgische West-Vlaanderen

Re: Buitenbeentje

Ongelezen berichtdoor Buitenbeentje » 10 Jul 2013, 18:58

totalatool schreef:Welkom! Je omschrijft jezelf een klein beetje als een alcoholist, als ik eerlijk ben. ;)

Dat hangt ervan af hoe je een alcoholist definieert. Voor mij is een alcoholist iemand die permanent alcohol nodig heeft om te kunnen functioneren, die ontwenningsverschijnselen krijgt zodra hij nuchter is. Ook vraag ik me af waarom de term "alcoholist" wel bestaat, maar "nicotinist" of "tabakist" niet.
0 x

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: Buitenbeentje

Ongelezen berichtdoor Matti » 10 Jul 2013, 19:02

Dat heet gewoon 'roker', en da's hard op weg om net zo'n soort term te worden dus wees maar niet bang :)

Ennuh: Welkom! :D
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: Buitenbeentje

Ongelezen berichtdoor Piet » 10 Jul 2013, 19:08

Buitenbeentje schreef:... Ook de vaak sierlijke flessen waarin het bewaard worden en glazen waaruit het gedronken wordt en de associatie met zakenlui en het Wilde Westen hebben mijn belangstelling voor het koperen vocht gewekt.

Als het om het Wilde Westen gaat en USA businessmen dan gaat het waarschijnlijk vooral over Bourbon en whiskey en niet zo zeer over Whisky!

Wellicht ook een zijsprong om een te proberen. Bijvoorbeeld: Goede betaalbare bourbon.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Gebruikersavatar
Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1657
Lid geworden op: 05 Mei 2012, 00:58
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Buitenbeentje

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 11 Jul 2013, 00:20

Welkom!
Overigens voor de goede orde, ik zou mijzelf wel een nicotinist kunnen noemen aangezien ik al 4 maanden geen 'analoge' sigaret meer gerookt heb, maar nog wel nicotine binnen krijg middels een e-sigaret, maar de mensen die dat gebruiken noemen zichzelf vaak dampers o.i.d. Voor mensen die af willen van de smerige sigaretten, maar het moeilijk vinden om cold-turkey van de nicotine af te geraken is het echt een aanrader!

Wil je niet al te dure goede bourbon dan kan ik je Buffalo Trace adviseren
0 x

xlrider
Actief lid
Actief lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 Nov 2011, 15:11

Re: Buitenbeentje

Ongelezen berichtdoor xlrider » 11 Jul 2013, 07:58

Misschien omdat er al velen familie/werk/geld verloren hebben als gevolg van hun alcohol-verslaving ?

Wat ik nog niet gezien heb bij rokers.

Buitenbeentje schreef:
totalatool schreef:Welkom! Je omschrijft jezelf een klein beetje als een alcoholist, als ik eerlijk ben. ;)

Dat hangt ervan af hoe je een alcoholist definieert. Voor mij is een alcoholist iemand die permanent alcohol nodig heeft om te kunnen functioneren, die ontwenningsverschijnselen krijgt zodra hij nuchter is. Ook vraag ik me af waarom de term "alcoholist" wel bestaat, maar "nicotinist" of "tabakist" niet.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6756
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: Buitenbeentje

Ongelezen berichtdoor JayDie » 11 Jul 2013, 12:49

Buitenbeentje schreef:Ook vraag ik me af waarom de term "alcoholist" wel bestaat, maar "nicotinist" of "tabakist" niet.

Nicotineverslaafde?
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!


Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten