Pagina 1 van 2

Nieuweling alert! Barman

Geplaatst: 11 Jun 2013, 22:37
door Barman
Ola mensen!

Ik ben een 24-jarige student sociologie uit Friesland en thans wonend in Groningen.
Hobby's zijn voetbal, poker en whisky.
Na enkele jaren ''beetje aanklooien'' wil ik graag wat meer over whisky te weten komen.
Ik werk sinds kort ook bij de plaatselijke Gall zodat mijn interesse andermaal aangewakkerd is.

Mijn eerste fles was een Glenfeddich 12 alvorens ik een aantal jaar aan de Chivas en Famous Grouse verknocht was.
Na het proeven van Glenfeddich 15, Oban, Singleton, Jura, Talisker, Ardbeg etc. ben ik bezig mijn smaak te vinden.

Ik heb momenteel Blackgrouse, Jura, Singleton en 5 flessen Ardbeg Ardbog staan( Die laatste leek mij wel een slimme investering :) ).

Ik hoop gaandeweg wat wegwijs te worden op dit forum:)

Groeten,
Barman

Re: Nieuweling alert! Barman

Geplaatst: 11 Jun 2013, 23:52
door Piet
Welkom @Barman !

Inderdaad een leuke manier om ervaring op te doen bij een G&G ... ook al is het in Groningen ;)
Barman schreef:Mijn eerste fles was een Glenfiddich 12

Kijk wat dat betreft is er niet zo veel veranderd.
Dat was ook mijn eerste single malt.... in 1969 :P ... en ik heb er nog geen genoeg van !

Kijk ook eens in Wat komt er ná Glenfiddich of mijn eerste malt ?

Re: Nieuweling alert! Barman

Geplaatst: 12 Jun 2013, 01:11
door Matti
Welkom! :duimop

Mogen we je voornaam weten? Dan mag je die van mij ook weten :)

Re: Nieuweling alert! Barman

Geplaatst: 12 Jun 2013, 08:16
door JayDie
Welkom!

Re: Nieuweling alert! Barman

Geplaatst: 12 Jun 2013, 10:39
door Pellie
Welkom....!!

Re: Nieuweling alert! Barman

Geplaatst: 12 Jun 2013, 11:18
door Barman
Danku allen voor dit warme welkom! :D
Bedankt voor de suggestie voor het forum onderwerp zal vanavond even kijken!
Mijn naam is Auke (Je bent een echte Fries of je bent het niet!)

Re: Nieuweling alert! Barman

Geplaatst: 12 Jun 2013, 11:32
door demaarten
Welkom Auke. Veel plezier op je ontdekkingsreis in de whisky en op dit forum!

Re: Nieuweling alert! Barman

Geplaatst: 12 Jun 2013, 15:10
door Jorrit
Welkom!

Laat me raden, Gall&Gall Vinkhuizen?

Ik heb die eerste gereserveerde Ardbog vorige week gekocht.. Heb je dus toch naar me geluisterd, haha :D

Re: Nieuweling alert! Barman

Geplaatst: 12 Jun 2013, 20:46
door Barman
Jorrit schreef:Welkom!

Laat me raden, Gall&Gall Vinkhuizen?

Ik heb die eerste gereserveerde Ardbog vorige week gekocht.. Heb je dus toch naar me geluisterd, haha :D


Haha grappig :D Ja heeft wel meegespeeld inderdaad, toevallig ;) Nog bedankt voor de tip!

Re: Nieuweling alert! Barman

Geplaatst: 12 Jun 2013, 21:10
door Soundwave
Ehhh zeg je hier nu als G&G medewerker dat je zelf 5 flessen Ardbog hebt aangeschaft? If so, dan :nono
In ieder geval veel succes in de wondere wereld van de whisk(e)y ;)

Re: Nieuweling alert! Barman

Geplaatst: 12 Jun 2013, 21:43
door Barman
Soundwave schreef:Ehhh zeg je hier nu als G&G medewerker dat je zelf 5 flessen Ardbog hebt aangeschaft? If so, dan :nono
In ieder geval veel succes in de wondere wereld van de whisk(e)y ;)


Haha nee hoor zoveel hadden we niet meer. De rest heb ik ergens anders vandaan
Maar bedankt voor het welkom, de toon is alweer gezet :duimop

Re: Nieuweling alert! Barman

Geplaatst: 13 Jun 2013, 00:29
door Soundwave
Haha ok excuses! (wel nieuwsgierig hoe je dan in godsnaam er in een keer 5 op de kop hebt getikt trouwens)

Re: Nieuweling alert! Barman

Geplaatst: 13 Jun 2013, 00:42
door Jorrit
Heel makkelijk als je weet waar je moet zoeken :lol:

Ik heb vanmiddag nog even de laatste 2 flesjes achteruit laten leggen bij een Gall&Gall in Groningen (reguliere prijs). Voor ik had besloten de Ardbog te kopen heb ik op diverse plaatsen een stuk of 5/6 zien staan, en dat was ruim ná de introductie..

Re: Nieuweling alert! Barman

Geplaatst: 13 Jun 2013, 15:58
door Barman
Klopt idd ja, ze zijn wel te vinden al denk ik dat het nu definitief schluss ist!

Re: Nieuweling alert! Barman

Geplaatst: 13 Jun 2013, 21:24
door I_SPEY
Barman schreef:Ola mensen!

Ik ben een 24-jarige student sociologie uit Friesland en thans wonend in Groningen.
Hobby's zijn voetbal, poker en whisky.
Na enkele jaren ''beetje aanklooien'' wil ik graag wat meer over whisky te weten komen.
Ik werk sinds kort ook bij de plaatselijke Gall zodat mijn interesse andermaal aangewakkerd is.

Mijn eerste fles was een Glenfeddich 12 alvorens ik een aantal jaar aan de Chivas en Famous Grouse verknocht was.
Na het proeven van Glenfeddich 15, Oban, Singleton, Jura, Talisker, Ardbeg etc. ben ik bezig mijn smaak te vinden.

Ik heb momenteel Blackgrouse, Jura, Singleton en 5 flessen Ardbeg Ardbog staan( Die laatste leek mij wel een slimme investering :) ).

Ik hoop gaandeweg wat wegwijs te worden op dit forum:)

Groeten,
Barman


Tja, die studenten van tegenwoordig, beetje studeren, beetje feesten, lekker (whisky'tje) drinken én ook nog "investments" voor... ;)

Welkom op dit forum, Auke :Slainte