wie ik ben: mysteryxxx

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
mysteryxxx
Actief lid
Actief lid

wie ik ben: mysteryxxx

Ongelezen berichtdoor mysteryxxx » 25 Okt 2012, 19:15

hallo allemaal,
ik ben marco
geboren op 3-12-`72
en woonachtig in cuijk
getrouwd en 2 kids
2 honden (amerikaanse buldog en franse buldog)

mijn liefde voor whisky is begonnen bij een goede vriend van mij.
ik heb altijd geroepen ...whisky blehhh..maar is wel verwonderlijk want meestal had ik dus de goedkope gedronken in de kroeg...als ik al half de vogeltjes zag vliegen :bigsmile
afijn..ik had mijn vriend een fles chivas regal 12 jaar oud gegeven.
en ik vroeg hey laat me nou eens proefen ?
nou een wereld ging er open voor mij ....heerlijk !!
eerlijkheid moet mij gebieden dit is nu 2 maanden terug....
dus ik ben echt een broekie hahahaha ..maar eens moet je beginnen hé ? :D
maar ik heb al veel zitten lezen,proefen,en zelfs filmpjes gekeken.
wat een mooie rustige wereld dat whisky gebeuren...echt iets voor mij ja.

inmiddels heb ik staan:
chivas regal 12 jaar
the glenlivet 12 jaar
four roses
glenfiddich 12 jaar
ardbeg blasda
ardbeg ten
jameson
té bheag
glen hood (die doe ik mixen)

iedere avond neem ik lekker op me gemak een glaasje en daar geniet ik enkele uurtjes van.
en ik heb al stiekum alweer een verlanglijstje samen gesteld die ik er nog bij wil hebben.
namelijk :
Dimple 15 year
Bowmore Legend
Aberlour 10 year
Buffalo Trace
Bailie Nicol Jarvie
Glen Grant 10 year
Ardmore Traditional Cask
Dalmore 12 Year
Loch Lomond
jim beam black
Four Roses Single Barrel

en een boek staat ook op lijstje namelijk:
whisky Geclassificeerd liefst nederlands dat leest lekkerder voor mij.
0 x

Matti
Moderator
Moderator

Re: wie ik ben

Ongelezen berichtdoor Matti » 25 Okt 2012, 21:55

Hoi Marco! :duimop

Mooi rijtje heb je staan en ook de komende aankopen zien er goed uit. Een tip: veel van die (en vele andere) whiskies kan je ook als miniatuur of sample krijgen, dan kan je voor veel minder geld toch veel verschillende smaken uitproberen.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

mysteryxxx
Actief lid
Actief lid

Re: wie ik ben

Ongelezen berichtdoor mysteryxxx » 25 Okt 2012, 22:16

van mijn "verlanglijstje" heb ik al van gesnoept bij vrienden.

ik wou er eigenlijk nog 1 toevoegen en die wil ik zo kopen zonder te proefen want die lijkt me gewoon lekker te zijn.
al ik zo de reuk/smaak afdronk lees her en der.
dat is de jack daniels honey
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Re: wie ik ben: mysteryxxx

Ongelezen berichtdoor Piet » 26 Okt 2012, 00:01

Welkom Marco.

Ondanks de slechts twee maanden ben je in elk geval al lekker op dreef.... en heb je ook al aardig wat diversiteit gedronken :goedgedaan
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 26 Okt 2012, 08:32

Welkom, Marco!

Now we're talking: Cuijk, dat is aan de andere kant van de Maas :-) Nog een paar luitjes erbij en zal dan toch eindelijk een keer een whiskyclubje in m'n regio kunnen ontstaan?!

Komend jaar naar Maltstock, Overasselt?
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

vmk
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor vmk » 26 Okt 2012, 08:53

Kuukse elfkroegetocht ;)...maar dan is het altijd simpelweg bier tanken. Wellicht zijn er varianten mogelijk :bigsmile.
0 x

mysteryxxx
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor mysteryxxx » 26 Okt 2012, 10:52

@JayDie,
hey idd gennep is hier op steenworp afstand ..leuk!
en misschien ga ik er wel heen...voorlopig wil ik eerst mijn "collectie" (in hoe verre ik het collectie mag noemen ;) ) uitbreiden.
de planning is om in november eens over de grens te gaan en nog meer te gaan inkopen.
ik heb gister 2 vrienden uitgenodigd om eens eindelijk bij mij een whisky avondje te houden :hoera
hopelijk heb ik dan de jack daniels honey dan ook binnen want die ga ik vandaag bestellen :duimop
verders heb ik op het programma staan een paar leuke films (dacht ik)..namelijk:
expedition whisky
Ultimate Factories Jack Daniel's
popcorn sutton - The Last One
die ik zelf gedownload heb.
ook ga ik die whisky saus maken voor bij de hapjes en die cake die hier beschreven stond met whisky...bij een natje hoort ook een hapje he :Pipersmile hahaha..

@vmk,
idd de kuukse elfkroegen tocht.....
die dag is het echt gekkehuis in ons dorpje...niet normaal meer hoe commercieel dat is geworden.
het is ook lang niet zo gezellig als b.v. een 15 jaar terug..
nu sta je gewoon 5a10 minuten buiten in de rij om een kroegje binnen tekomen..en je moet zelfs entree betalen om uberhaupt het centrum in te komen...niet normaal meer..ze komen ook van heine en ver om deze dag te "feest vieren"...
in hoeverre ik het "feest vieren" kan noemen want politie en ME staan gewoon paraat omdat het op het einde altijd mis loopt..
jah wat wil je he als ze met de instelling komen : .. het is pompen of verzuipen... :Party
0 x

vmk
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor vmk » 26 Okt 2012, 11:16

mysteryxxx schreef:@vmk,
idd de kuukse elfkroegen tocht.....
die dag is het echt gekkehuis in ons dorpje...niet normaal meer hoe commercieel dat is geworden.
het is ook lang niet zo gezellig als b.v. een 15 jaar terug..
nu sta je gewoon 5a10 minuten buiten in de rij om een kroegje binnen tekomen..en je moet zelfs entree betalen om uberhaupt het centrum in te komen...niet normaal meer..ze komen ook van heine en ver om deze dag te "feest vieren"...
in hoeverre ik het "feest vieren" kan noemen want politie en ME staan gewoon paraat omdat het op het einde altijd mis loopt..
jah wat wil je he als ze met de instelling komen : .. het is pompen of verzuipen... :Party
Ik heb vrienden in Cuijk wonen en kom inmiddels denk ik ook al weer zo'n 10 jaar naar de kroegentocht. Ik heb het ook immens zien worden. Echt niet normaal. Vind het toch altijd weer gezellig, maar het duurt zeker iets langer om een pilsje te bestellen.
0 x

mysteryxxx
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor mysteryxxx » 26 Okt 2012, 11:29

kijk ik zeg ook altijd ..gezelligheid moet je toch zelf maken..en dat lukt ons altijd weer keer op keer.
maar het is gewoon uit de kluiten gewassen die kroegentocht.
en de mentaliteit is gewoon nier meer zo als het "vroeger" was.
ze komen nu met de instelling van...zuipen en ..uhmmm hoe zeg ik het netjes..."brommers kieken"..
en korte lontjes in overvloed...want alles kan en alles mag met zo`n dag he...denken ze..
ik vind persoonlijk de dagen rond kroegentocht veel gezelliger .. dan zijn de mensen nog "normaal". ;)
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 26 Okt 2012, 11:52

@vmk: (ben het misschien vergeten, maar...) jij komt ook uit de regio Gennep / Cuijk? Ik hoor bijna een proeverijtje aankomen 8-)

Kroegentocht: toevallig vorige week vrij gevraagd voor de 12e februari 2013 :yes Ik zie je/jullie daar dan :-)

mysteryxxx schreef:de planning is om in november eens over de grens te gaan en nog meer te gaan inkopen.

Reken je niet te rijk... Over het algemeen zijn blends en bourbons goedkoper in Duitsland (heb het ooit vergeleken in Kleve / Goch); hoewel het in het 19% tijdpwerk was, waren de verschillen te groot. Zie hier
mysteryxxx schreef:verders heb ik op het programma staan een paar leuke films (dacht ik)..namelijk:
expedition whisky
Ultimate Factories Jack Daniel's
popcorn sutton - The Last One

Popcorn Sutton, deed me denken aan een serie die onlangs op Discovery Channel was: Moonshiners. De meest actuele film is natuurlijk "The Angels Share".
0 x

mysteryxxx
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor mysteryxxx » 26 Okt 2012, 12:03

ow nee ik reken me zekers niet rijk maar over het algemeen is het daar wel iets goedkoper met drank en spijs..dus ik ga gewoon eens vergelijken.
de film The Angels' Share (2012) ben ik nu aan het downloaden ...thnks voor de tip..lijkt me een leuke film inderdaad.
Popcorn Sutton is de laatste deel inderdaad van moonshiners in die aflevering gaat het alleen over Popcorn Sutton wel interessant om te zien allemaal.
0 x

vmk
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor vmk » 26 Okt 2012, 13:31

JayDie schreef:@vmk: (ben het misschien vergeten, maar...) jij komt ook uit de regio Gennep / Cuijk? Ik hoor bijna een proeverijtje aankomen 8-)
Noop. Veghel. Vanuit mijn sportcarrière heb ik enkele vrienden overgehouden uit Cuijk.
0 x

mysteryxxx
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor mysteryxxx » 26 Okt 2012, 19:01

yes ik heb net een bevestiging gekregen dat ik morgen mijn jack daniels honey binnen krijg :hoera ....
daar ga morgen eens lekker voor zitten dan .. ik ben benieuwd :bigsmile
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 29 Okt 2012, 11:10

Nu wat leuke aanbiedingen bij de Trinkgut (ik ga naar de Goch - vestiging): trinkgut.de.
0 x

brebe
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor brebe » 29 Okt 2012, 20:23

Mooie introductie, Marco. Mooie lijst, reële wensen. Jammer dat je honden hebt. En niet in Zwolle woont :bigsmile
Misschien is dat wel een goed idee voor een poll: gaat whisky samen met honden of katten?
Of gewoon in vrede met elkaar leven :bottomsup
0 x
Afbeelding

Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”