ik zal de gastvrijheid beantwoorden met mezelf even voor te stellen: 50, ICT-er, woon met vrouw (ook liefhebber) en 2 kinderen in Peize (Drenthe). Sinds iets meer dan een jaar whisky-liefhebber. Tot die tijd had ik eigenlijk veel meer met wijn en kende whisky niet anders dan van af en toe een Red of Black Label. Ik vond whisky niet heel bijzonder, niet meer bijzonder dan bijvoorbeeld jonge jenever.
Een clubje liefhebbers uit mijn dorp organiseerde een proefavondje: elk een fles single malt meenemen en kleine beetjes proeven. Een geur- en smaakwereld ging voor me open. Sinds die tijd proberen mijn vrouw en ik regelmatig een nieuw flesje uit. En hebben we een nosing / proeverij bezocht. Het clubje liefhebbers heeft ook nog een 2e proefavondje georganiseerd. In maart gaan we naar het whiskyfestival in Groningen. Het whiskycultuurtje bevalt me wel
We zijn duidelijk nog in de verkennende fase: wat vinden we lekker, wat minder. In dit forum zal ik vooralsnog waarschijnlijk meer 'lurken' dan 'schenken'...
Teijo

. En dat nadeel van een lege fles is wel te overzien. Dan mag je weer een volle kopen. We hebben net een Talisker 10 gekocht en een Laphroaigh Quarter cask. Vanavond kregen we mede-liefhebbers op bezoek en moet er wat verschillends te proeven zijn uiteraard. In huis was nog Bruichladdich Peat en Bowmore 12.