Mijn naam is Edwin (1971), geboren in Amsterdam en sinds 2003 wonend in Zaandam.
Tot Juni 2011 was mijn mening over Whisky; Spiritus!
Maar zoals mijn vader zegt; "Verstand komt met de jaren".
(Hoewel sommige het nooit krijgen (ook volgens mijn vader)).
In Juni 2011 was eindelijk de lang geplande motorvakantie naar Schotland aan de beurt.
Zie hier mijn reis verslag: Schotland reis

Uiteraard moesten we in Schotland ook naar een Whisky Distilleerderij.
Voor een van de dagen stond een rondrit door Speyside op de planning.
Helaas door verschillende oorzaken uiteindelijk alleen bij Glenfiddich geweest.
Short Cut : Glenfiddich
Later in de vakantie, door het mislopen van andere distillerderijen in de Speyside area, op Skye nog naar Talisker geweest.
Short Cut : Talisker
! Ja op deze pagina staat een fout mbt de Whisky. !

Van beide distillerderijen heb ik een souvenir meegenomen ondanks mijn mening genoemd hierboven.
Dit souvenier bestond uit een doosje met 3 flesjes van 200ml.
Glenfiddich ; 12y/o, 15 y/o & 18 y/o
Talisker : 10, Distillers Choice & 57 North.
Samen met een maat er eens voor gaan zitten en tot de conclusie gekomen dat het Spiritus verhaal redelijk overdreven was. Na nog wat sessies met andere Whiskies begin ik er langzaamaan steeds meer feeling mee te krijgen.
Via diverse internet strooptochten hier terecht gekomen en ben me lekker aan het inlezen.
Helaas ontbreekt de kunst van het benoemen van de Whisky mij nog.
Dus ik kan nog niet echt vertellen waarom ik de ene Whisky lekkerder vind dan de andere.
Dit mag echter de pret niet drukken. (al de nodige tips hier op het forum gevonden).
Ondertussen ben ik wel bij Stefan in Rijswijk geweest en heb daar ook weer een souvenier meegenomen.
Hier ben ik echter nog niet aan toegekomen, maar dat zal niet lang meer duren omdat er eind februari een 2e bezoek gepland staat .
Binnenkort ga ik bij de lokale Slijterij een Balvenie proeferij doen, en ik hoop ook in Rijswijk een keer aan te kunnen schuiven. Tevens heb ik op vrijdagavond thuis mijn prive sessies opgezet

Hoewel ik hier (voorlopig) voornamelijk zal lezen; Vragen staat vrij!
En als ik vragen heb zal ik niet schromen om ze op het forum te zetten.
Tot zover mijn introductie.
Met groet,
Edwin